skip to Main Content
ΡΟΥΧΩΤΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

Βασίλης Ρουχωτάς: «Δεν είμαι κατά της κρουαζιέρας – είμαι κατά του ψέματος και της προχειρότητας»

Σύνοψη παρέμβασης Βασίλη Ρουχωτά

Θέμα: Σύμβαση 37.000€ για υπηρεσίες σχετικές με την κρουαζιέρα στο Ληξούρι

Κεντρικές θέσεις

  • Κανείς δεν είναι κατά της κρουαζιέρας ως πηγής τουριστικών εσόδων.

  • Το πρόβλημα δεν είναι η κρουαζιέρα, αλλά ο τρόπος, η διαδικασία και η σκοπιμότητα της σύμβασης.

Κύριες καταγγελίες

  1. Ανακολουθία και παραπλάνηση

    • Η σύμβαση υπογράφηκε στις 11/12 (37.000€).

    • Στις 12/12 στο Δημοτικό Συμβούλιο ο Δήμαρχος εμφανίστηκε σαν να μην έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία.

    • Η μελέτη είχε εγκριθεί ήδη από 5/12.

    • Καταγγελία για σκόπιμη απόκρυψη της αλήθειας από το Δημοτικό Συμβούλιο και την κοινωνία.

  2. Υποβάθμιση θεσμικών οργάνων

    • Δεν ζητήθηκε γνώμη:

      • της Τουριστικής Επιτροπής

      • της Αντιδημάρχου Τουρισμού

      • του Δημοτικού Συμβουλίου

    • Παρότι η απευθείας ανάθεση είναι τυπικά νόμιμη, πολιτικά κρίνεται θεσμικά απαράδεκτη.

  3. Λάθος στρατηγική για την κρουαζιέρα

    • Αντί να ανατεθεί μελέτη:

      • για υποδομές λιμανιού

      • για προσβασιμότητα

      • για αστική λειτουργικότητα

    • Ανατέθηκε σύμβαση “εύρεσης κρουαζιέρας”, χωρίς το Ληξούρι να είναι έτοιμο.

  4. Ανεπαρκείς υποδομές

    • Ασαφές:

      • πού δένει το πλοίο

      • πώς αποβιβάζονται οι επιβάτες

      • πού κατευθύνονται

      • τι τους παρουσιάζει η πόλη

    • Το Ληξούρι χαρακτηρίζεται μη φιλικό ούτε για κατοίκους ούτε για επισκέπτες.

  5. Luxury Cruise: ανεδαφικός στόχος

    • Ανακοίνωση για προσέλκυση “luxury cruise” κρίνεται:

      • εκτός πραγματικότητας

      • χωρίς αντίστοιχες υποδομές

      • επικοινωνιακή και όχι ουσιαστική

  6. Σπατάλη δημοσίου χρήματος

    • Από τα 37.000€, περίπου 12.000€ αφορούν ταξίδια (π.χ. Μαϊάμι, Μεσόγειο).

    • Τα χρήματα αυτά θα μπορούσαν να καλύψουν πραγματικές ανάγκες της πόλης.

  7. Υπήρχαν εναλλακτικές χωρίς κόστος

    • Στην Κεφαλονιά υπάρχουν 4 έμπειροι αρχιπλοίαρχοι κρουαζιερόπλοιων.

    • Θα μπορούσαν να προσφέρουν γνώση και καθοδήγηση χωρίς αμοιβή.

Τελικό συμπέρασμα

  • Η σύμβαση:

    • δεν βοηθά ουσιαστικά την κρουαζιέρα

    • δεν βασίζεται σε πραγματικές ανάγκες

    • αφήνει ως αποτέλεσμα χρέος 37.000€ στους δημότες

  • Η υπόθεση αποκαλύπτει:

    • έλλειψη σχεδίου

    • έλλειψη διαφάνειας

    • έλλειψη σεβασμού στους θεσμούς

Ακούστε ολόκληρη τη συνέντευξη.

Συνέντευξη

Δημοσιογράφος:
Κύριε Ρουχωτάς, έχετε εκδώσει ανακοίνωση για τη σύμβαση που αφορά την κρουαζιέρα στο Ληξούρι. Να ξεκινήσουμε από το βασικό: είστε κατά της κρουαζιέρας;

Βασίλης Ρουχωτάς:
Σε καμία περίπτωση. Κανένας σώφρων άνθρωπος δεν λέει «όχι» στην κρουαζιέρα ως πηγή τουριστικών εσόδων. Το πρόβλημα δεν είναι η κρουαζιέρα, αλλά ο τρόπος που επιχειρείται να παρουσιαστεί και να υλοποιηθεί, χωρίς σχέδιο, χωρίς υποδομές και – κυρίως – χωρίς αλήθεια.

Δημοσιογράφος:
Πού εντοπίζετε το βασικό πρόβλημα στη συγκεκριμένη σύμβαση;

Βασίλης Ρουχωτάς:
Στην παραπλάνηση. Στις 11 Δεκεμβρίου έχει υπογραφεί σύμβαση ύψους 37.000 ευρώ. Στις 12 Δεκεμβρίου, στο Δημοτικό Συμβούλιο, ο Δήμαρχος μιλά σαν να μην έχει ολοκληρωθεί τίποτα και απαντά αόριστα «ό,τι προβλέπει η μελέτη». Όμως τη μελέτη την είχε εγκρίνει από τις 5 Δεκεμβρίου. Άρα γνώριζε και απέκρυπτε την αλήθεια.

Δημοσιογράφος:
Νομικά μπορεί ο Δήμαρχος να προχωρήσει σε απευθείας ανάθεση χωρίς απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου;

Βασίλης Ρουχωτάς:
Δυστυχώς, ναι. Ο νόμος το επιτρέπει. Πολιτικά όμως είναι απαράδεκτο. Το Δημοτικό Συμβούλιο έχει μετατραπεί σε θεατή και αυτό είναι πρόβλημα δημοκρατίας. Όταν δεν ενημερώνεις ούτε τους συμβούλους σου, τότε δεν λογοδοτείς στην κοινωνία.

Δημοσιογράφος:
Ενημερώθηκαν η Τουριστική Επιτροπή ή η Αντιδήμαρχος Τουρισμού;

Βασίλης Ρουχωτάς:
Όχι. Και αυτό είναι ακόμα πιο σοβαρό. Ουσιαστικά ακυρώνεται η Τουριστική Επιτροπή και προσβάλλεται θεσμικά η Αντιδήμαρχος Τουρισμού. Δηλαδή δεν χρειάζεται καν τη γνώμη τους για ένα τόσο σοβαρό θέμα; Τότε γιατί υπάρχουν;

Δημοσιογράφος:
Η δημοτική αρχή μιλά πλέον για προσέλκυση “luxury cruise”. Πώς το σχολιάζετε;

Βασίλης Ρουχωτάς:
Με λύπη και ειρωνεία. Έχει το Ληξούρι τις υποδομές για luxury cruise; Πού θα δέσει το πλοίο; Πώς θα αποβιβαστούν οι επιβάτες; Πού θα κινηθούν; Τι θα τους δείξουμε; Έχουμε αστική λειτουργικότητα; Έχουμε λιμενικές εγκαταστάσεις; Αν δεν απαντάς σε αυτά, μιλάς απλώς για επικοινωνιακά πυροτεχνήματα.

Δημοσιογράφος:
Θεωρείτε ότι τα χρήματα αξιοποιούνται σωστά;

Βασίλης Ρουχωτάς:
Όχι. Από τα 37.000 ευρώ, περίπου 12.000 ευρώ αφορούν ταξίδια. Τα χρήματα αυτά είναι των Ληξουριωτών, όχι προσωπικό ταμείο κανενός. Θα μπορούσαν να πάνε σε πραγματικές ανάγκες της πόλης. Αυτό που μένει είναι ένα χρέος χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα.

Δημοσιογράφος:
Υπήρχαν εναλλακτικές λύσεις χωρίς κόστος;

Βασίλης Ρουχωτάς:
Βεβαίως. Στην Κεφαλονιά υπάρχουν τέσσερις έμπειροι αρχιπλοίαρχοι κρουαζιερόπλοιων, άνθρωποι που γνωρίζουν πώς αποφασίζουν οι εταιρείες, τι εγκρίνουν και τι απορρίπτουν. Θα μπορούσαν να προσφέρουν γνώση και καθοδήγηση χωρίς να πληρωθεί ούτε ένα ευρώ.

Δημοσιογράφος:
Ποιο είναι το συμπέρασμά σας;

Βασίλης Ρουχωτάς:
Ότι βάλαμε το κάρο μπροστά από το άλογο. Πρώτα εξετάζεις αν ο τόπος είναι έτοιμος και μετά ψάχνεις για κρουαζιέρα. Εδώ έγινε το αντίστροφο. Και το χειρότερο είναι ότι όλα αυτά έγιναν με μισές αλήθειες. Αυτό δεν είναι διοίκηση, είναι προχειρότητα.

Δημοσιογράφος:
Ένα τελευταίο μήνυμα προς τους δημότες;

Βασίλης Ρουχωτάς:
Η κρουαζιέρα θέλει σχέδιο, γνώση και ειλικρίνεια. Όχι αναθέσεις χωρίς διάλογο και ανακοινώσεις χωρίς βάση. Το Ληξούρι αξίζει σοβαρότητα και όχι επικοινωνιακά παιχνίδια.

Διονύσιος Βούτος
Δημοσιογράφος
45 χρόνια στην δημοσιογραφία. Δημοσιογράφος ΕΡΤ
Back To Top