Μακάρι οι μελλοντικές Rolls Royce να μην είναι σαν την 103ΕΧ
Γιάννης Σκουφής , CNN Greece
Τα μοντέλα της Rolls Royce είναι παραδοσιακά οι ναυαρχίδες της κατηγορίας υπερ- πολυτελείας και πέρα από όλα τα άλλα χαρακτηρίζονται και για τη διαχρονικότητά τους. Έτσι ούτε αλλάζουν πολύ συχνά, για παράδειγμα το τρέχον κορυφαίο μοντέλο, η Phantom, παρουσιάστηκε το 2003 και δεν αναμένεται η άμεση αντικατάστασή του, ούτε εισάγουν καινά δαιμόνια.
Παράλληλα η παραδοσιακή βρετανική εταιρεία, που από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας ανήκει στον όμιλο της BMW, σπάνια θα παρουσιάσει πρωτότυπα, οπότε λογικό είναι η 103EX να έχει μια κάποια βαρύτητα.
Τι ακριβώς είναι η 103ΕΧ; Είναι η άποψη των σχεδιαστών της εταιρείας για μια μελλοντική, τοποθετείστε την χρονικά στο 2040, Rolls Royce, που βέβαια θα θέλει να εξακολουθεί να είναι η κορυφαία επιλογή στο πιο πάνω σκαλί της πολυτελούς αυτοκίνησης.
Φυσικά και μιας και μιλάμε για σχεδόν 25 χρόνια από σήμερα κάτω από το μεγάλο καπό της 103ΕΧ δεν θα βρίσκεται ο δυνατός αλλά και εξαιρετικά πολισμένος V12 που κινεί σήμερα όλες τις Rolls. Θα έχει αντικατασταθεί από δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν για κάθε πίσω τροχό, ενώ ο χώρος που θα έχει απελευθερωθεί θα χρησιμοποιείται για τις αποσκευές. Όχι βέβαια αποσκευές της σειράς, αλλά ένα σετ από βαλίτσες με τα αρχικά των ονομάτων των ιδρυτών της μάρκας -«CS Rolls» για τον Charles Stewart Rolls, «FH Royce» για τον Frederick Henry Royce- και θα τοποθετείται σε ειδικές (ηλεκτρικά) συρόμενες βάσεις, ώστε να παρέχεται η μεγαλύτερη δυνατή διευκόλυνση.
Το εσωτερικό θα είναι συβαρίτικο, με πολλές οθόνες στις οποίες θα μπορούν να προβληθούν σχεδόν τα πάντα, με εξοπλισμό που θα καλύπτει, όπως και τώρα άλλωστε, κάθε γούστο όσο περίεργο και αν είναι και με μια οροφή που θα ανασηκώνεται προκειμένου οι επιβάτες να μπαινοβγαίνουν σχεδόν χωρίς να χρειάζεται να σκύψουν. Ίσως και όταν φορούν καπέλο…
Η 103ΕΧ φαίνεται σαν μια άσκηση θάρρους και μάκαρι οι μελλοντικές Rolls Royce να ακολουθήσουν άλλη σχεδιαστική λογική. Πηγή: Rolls Royce
Το ότι θα υπάρχουν πολλές δυνατότητες προσωποποίησης είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο,ενώ σε αυτές θα περιλαμβάνεται και το αμάξωμα των 5,90 μέτρων, στην εμφάνιση του οποίου θα μπορεί να επεμβαίνει και ο υποψήφιος αγοραστής του. Οι επιλογές του θα υλοποιούνται στο χέρι, όπως γινόταν στις απαρχές της αυτοκίνησης, ενώ σε εκείνη την εποχή παραπέμπουν και οι μεγάλοι και ταυτόχρονα ιδιαίτερα λεπτοί τροχοί των 28 ιντσών.
Οι οποίοι καλύπτονται από ξεχωριστά, σε σχέση με το αμάξωμα, φτερά, τα οποία όχι μόνο ξενίζουν με τα σημερινά αισθητικά δεδομένα, αλλά δεν συμβάλλουν στη δημιουργία ενός συνόλου με φινέτσα, αρχοντιά και διαχρονική εμφάνιση, που ακολουθεί μια μεγάλη παράδοση. Το παρήγορο είναι πως η 103EX είναι και από πλευράς design μια πρώτη προσέγγιση, οπότε ελπίζουμε στην αναθεώρηση των σχεδιαστικών απόψεων και του στυλ κόμικ.
Η Έμιλυ πάντως, η χαρακτηριστική γυναικεία φιγούρα που παραδοσιακά στολίζει τις μάσκες των Rolls Royce, δίνει και εδώ το παρόν και μάλιστα με αναβαθμισμένο ρόλο, καθώς φιλοξενεί όλους τους αισθητήρες που απαιτούνται για τη λειτουργία των συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας με τα οποία εξοπλίζεται η 103ΕΧ.