Το όνομα του που κρατήθηκε μυστικό μέχρι την τελευταία στιγμή δεν αποτελεί έκπληξη καθώς ονομάστηκε «Istanbul Aiport» με τον Ερντογάν να τονίζει: «Η Κωνσταντινούπολη είναι ένα όμορφο κόσμημα, ανάμεσα στις θάλασσες. Κάναμε το έργο σε αυτή την πόλη για αυτό και το ονομάσαμε «Istanbul Aiport»Δεν χτίσαμε το αεροδρόμιο για την χώρα μας αλλά για να εξυπηρετούμε όλο τον κόσμο».
Η επιλογή της ημέρας των εγκαινίων του νέου αεροδρομίου δεν είναι καθόλου τυχαία. Ο Ταγίπ Ερντογάν αποφάσισε να παρουσιάσει το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης ανήμερα της 95ης επετείου από την ίδρυση της Τουρκικής Δημοκρατίας, που γιορτάζεται μεγαλειωδώς σε όλη τη χώρα, με τον Κεμάλ Ατατούρκ να «ζωντανεύει».
Το σχέδιο εντάσσεται στην βούληση του προέδρου της Τουρκίας να μεταβάλει την πρώην πρωτεύουσα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας σε παγκόσμιο σταυροδρόμι ανάμεσα στην Ασία, την Ευρώπη και την Αφρική.
Η σημερινή τελετή εγκαινίων θα είναι ωστόσο συμβολική και θα συμπέσει με την 95η επέτειο της ίδρυσης της Τουρκικής Δημοκρατίας από τον Κεμάλ Ατατούρκ.
Η κατασκευή του αεροδρομίου έγινε με βήμα ταχύ, αλλά έχει καθυστερήσει να ολοκληρωθεί. Ετσι η πλήρης λειτουργία του θα ξεκινήσει στις 29 Δεκεμβρίου. Μέχρι τότε, μόνο πέντε πτήσεις ημερησίως θα εξυπηρετούνται εκεί και το αεροδρόμιο Ατατούρκ θα παραμείνει εν λειτουργία.
Η δίμηνη μετάβαση θα επιτρέψει να δοκιμασθεί το νέο αεροδρόμιο και να εντοπισθούν τα σημεία που πρέπει να βελτιωθούν, εξήγησε ο Καντρί Σαμσουνλού, ο επικεφαλής της IGA , της μελλοντικής διαχειρίστριας εταιρείας, κατά τη διάρκεια της χθεσινής ξενάγησης των ξένων δημοσιογράφων.
Στόχος: 200 εκατομμύρια επιβάτες
Όταν θα έχουν ολοκληρωθεί τα τέσσερα στάδια κατασκευής και επέκτασης, περί το 2028, το αεροδρόμιο θα διαθέτει έξι πίστες και δύο τερματικούς σταθμούς σε μία έκταση 76 τετραγωνικών χιλιομέτρων, σύμφωνα με την IGA.
Το νέο αεροδρόμιο θα έχει τότε τη δυνατότητα να υποδέχεται 200 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, δηλαδή σχεδόν τον διπλάσιο αριθμό των επιβατών που εξυπηρετεί το αεροδρόμιο της Ατλάντα που σήμερα έχει την πρώτη θέση παγκοσμίως με 103,9 εκατομμύρια επιβάτες.
Το οικοδόμημα, αξίας 10,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, έχει φουτουριστική εμφάνιση με πολλά γυάλινα ανοίγματα, καμπύλες γραμμές και εξοπλισμό της τελευταίας λέξης της τεχνολογίας.
Τεράστια πρόκληση θα είναι η μεταφορά του εξοπλισμού του αεροδρομίου Ατατούρκ στο νέο αεροδρόμιο πο