skip to Main Content
Bty

Σπυρος Γασπαρινάτος: Έτσι οραματιζόμαστε το ΝΕΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ

Δίνει έμφαση στους νέους επιχειρηματίες των νησιών

μας  Αυτοί είναι άξονες του προγράμματος μας

[πίνακες]

 

ΑΣ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ΤΙ ΜΟΥ ΕΙΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ 

 

ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ – ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ – ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ

Στις επερχόμενες εκλογές του Επιμελητηρίου προσέρχεται μία νέα ομάδα ανθρώπων της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης. Με όρεξη, ενθουσιασμό και ένα νέο όραμα για τα νησιά μας διεκδικούμε την υποστήριξή σας με μία μόνο υπόσχεση: ΑΛΛΑΓΗ.
Αλλαγή στην νοοτροπία. Αλλαγή στις σχέσεις μεταξύ Επιμελητηρίου-μελών. Αλλαγή στη σημερινή στασιμότητα.
Οι άξονες στους οποίους η ομάδα του Νέου Επιμελητηρίου σκοπεύει να εργαστεί και για τους οποίους πρέπει όλοι μαζί να ενωθούμε για μια ουσιαστική αλλαγή είναι:

ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ – ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ – ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ

ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
Στις ημέρες μας η υπόσχεση για χρήση των νέων τεχνολογιών έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι στα προγράμματα όλων των υποψηφίων ανεξαρτήτως θεσμού, χωρίς ποτέ να εξειδικεύεται και να αποσαφηνίζεται ο τομέας εφαρμογής τους.
Οι Νέες Τεχνολογίες πρέπει να εφαρμοστούν λαμβάνοντας υπόψιν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιοχής, τους αναπτυξιακούς βραχίονες των νησιών μας και τις δυνατότητες των επιχειρήσεών μας.
Η τεχνολογία σε συνδυασμό με στοχευμένο Μάρκετινγκ μπορεί να δώσει σε κάθε επαγγελματικό κλάδο του νησιού μας την ώθηση που χρειάζεται ώστε να βηματίσει σωστά στη νέα εποχή.
Σε σχέση με την βαριά βιομηχανία του νησιού μας, τον Τουρισμό, η τεχνολογία προσφέρει πολλές ευκαιρίες ειδικά στους νέους για επιχειρηματική δραστηριότητα παροχής υπηρεσιών η οποία δεν απαιτεί αρχικό κεφάλαιο ή χρηματοδότηση.
Τέλος, τεχνολογικές δράσεις όπως e-shop, social media, κ.α. σε συνδυασμό με συντονισμένες ενέργειες εξωστρέφειας (εκθέσεις εξωτερικού, συνέργειες, κ.α.) μας προσφέρει τη δυνατότητα ανάδειξης των τοπικών παραδοσιακών προϊόντων μας.
Τεχνολογία – Τουρισμός – Παράδοση πρέπει να είναι το όχημα που θα οδηγήσει την Κεφαλονιά στην νέα εποχή.

ΝΕΑΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Η νέα γενιά της Κεφαλονιάς & Ιθάκης, όπως και της υπόλοιπης Ελλάδας προσπαθεί να ξεκινήσει τα πρώτα της επαγγελματικά βήματα μέσα στην δίνη της οικονομικής κρίσης. Δυστυχώς οι νέοι αποκαρδιώνονται όλο και περισσότερο να δημιουργήσουν επιχειρηματικά σχήματα και να συμμετάσχουν ενεργά στην τοπική αγορά εργασίας.
Για αυτό είναι πιο αναγκαίο από ποτέ σήμερα οι νέοι των νησιών μας να κινηθούν σε κλίμα ενότητας και συνεργασίας. Είναι πιο αναγκαίο από ποτέ οι νέοι επιχειρηματίες – επαγγελματίες να αλληλοστηρίζονται και αλληλοβοηθούνται ώστε ατομικά και συνολικά να μπορέσουν να αναπτυχθούν.
Σε αυτή τη διαδρομή όμως δεν πρέπει να είναι μόνοι τους. Στόχος του Επιμελητηρίου που εμείς οραματιζόμαστε είναι να αποτελέσει το καταφύγιο των νέων που επιχειρούν να μπουν στην αγορά εργασίας και να τους δώσει όσο περισσότερα εφόδια γίνεται.
Συμβουλευτική καθοδήγηση από εξειδικευμένους επαγγελματίες και πρόσβαση στις απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζονται σε κάθε τους βήμα.
Διαρκής ενημέρωση για όλες τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στην αγορά εργασίας και για τις νέες επιχειρηματικές τάσεις.
Πληροφόρηση σχετικά με την χρηματοδότηση νεοφυών επιχειρήσεων μέσω Ευρωπαïκών προγραμμάτων με άξονα τη νησιωτικότητα.
Πρόσβαση σε εναλλακτικές μορφές χρηματοδότησης.

Οι νέοι μας πρέπει να γνωρίζουν ότι τις περισσότερες επαγγελματικές ευκαιρίες σήμερα θα τις βρουν στον Τουρισμό. Είναι η βαριά βιομηχανία των νησιών μας και ακόμη βρίσκεται σε εμβριακό στάδιο σε σχέση με τις δυνατότητες που έχει.
Παρακάτω παραθέτουμε μία σειρά από επαγγέλματα τα οποία γνωρίζουν μεγάλη ανάπτυξη, χρειάζονται τα νησιά μας και δεν προυποθέτουν ύπαρξη κεφαλαίων. Θεωρούμε ότι οι νέοι θα πρέπει να στρέψουν την προσοχή τους σε αυτά είτε ατομικά είτε υπό μορφή συνεργασιών δημιουργώντας ευέλικτα και αποδοτικά σχήματα:

– Social Media Marketing για ξενοδοχεία και γενικά τουριστικές επιχειρήσεις
– Διαχείριση κρατήσεων καταλυμάτων μέσω Airbnb και άλλων πλατφόρμων ενοικίασης, ιδιοκτητών που αδυνατούν λόγω έλλειψης χρόνου ή τεχνογνωσίας
– Εξειδικευμένες ξεναγήσεις πέρα από τα συνηθισμένα αξιοθέατα της Κεφαλονιάς, οι οποίες απευθύνονται σε μικρότερο κοινό αλλά υψηλότερου επιπέδου σε συνεργασία με ξενοδοχεία
– E-shop προώθησης τοπικών προϊόντων με εστίαση την ομογένεια
– Sales manager σε ξενοδοχεία με εστίαση στις Online πωλήσεις
– Δημιουργία θεματικών events σε συνεργασία με καταλύματα
– Ξεναγήσεις με στόχο την τοπική γαστρονομική εμπειρία
– Οργάνωση bar τουριστικών μονάδων και εκπαίδευση του προσωπικού τους από εξειδικευμένους νέους επαγγελματίες του νησιού
– Υποστήριξη τουριστικών κατοικιών – βιλών οι οποίες είναι διασκορπισμένες στο νησί, στον τομέα της καθημερινής τους λειτουργίας

 

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Ο Τουρισμός είναι η καρδιά της Κεφαλονιάς & της Ιθάκης. Είναι ο βασικός μας αναπτυξιακός βραχίονας, ο τομέας που προσφέρει τις περισσότερες θέσεις εργασίας και τις περισσότερες ευκαιρίες για επαγγελματική καριέρα. Είναι υπόθεση όλων και θα πρέπει να δημιουργηθεί μία νέα νοοτροπία ενότητας και συνεργασίας ώστε επιτέλους η Κεφαλονιά & η Ιθάκη να πάρουν τη θέση που αξίζουν στο Τουριστικό γίγνεσθαι.
Το Επιμελητήριο πρέπει να προσφέρει τα μέγιστα σε αυτό τον κλάδο, δίνοντας στον ιδιωτικό τομέα τα εργαλεία που χρειάζεται ενώ ταυτόχρονα με την τεχνογνωσία που διαθέτει να βοηθήσει την Τοπική αυτοδιοίκηση και να δρα επικουρικά σε όλες τις δράσεις.
Οι δράσεις του Επιμελητηρίου στον κλάδο του Τουρισμού που σκοπεύουμε να εστιάσουμε είναι:
Οργάνωση
Επιμόρφωση
Προβολή
Προώθηση
Διαφήμιση

Οι στόχοι των δράσεων του Επιμελητηρίου στον Τουρισμό πρέπει να είναι συγκεκριμένοι ώστε όλες οι δράσεις να ακολουθούν μια ενιαία στρατηγική και να μην περιορίζονται σε αποσπασματικές ενέργειες.
Αύξηση της κατά κεφαλής τουριστικής δαπάνης
Αύξηση αφίξεων
Επιμήκυνση τουριστική περιόδου
Αύξηση στη διάρκεια της διαμονής
Αύξηση επισκεπτών που επιστρέφουν
Οι δράσεις του Επιμελητηρίου πρέπει να διέπονται από διαφάνεια, αποτελεσματικότητα και καινοτομία. Τα βήματα που πρέπει να ακολουθούνται στην προβολή και προώθηση ώστε να είναι απολύτως μετρήσιμη η απόδοση των κινήσεων και η δαπάνη είναι:

Ανάλυση χρηματοδότησης
Αναγνώριση των αγορών βάση της ζήτησης και των προοπτικών
Έρευνα αγοράς και χάραξη στρατηγικής
Στόχοι για κάθε δράση
Διαφημιζόμενο αντικείμενο
Διαφημιστικά μέσα που πρέπει να χρησιμοποιηθούν
Μετρήσεις αποτελεσματικότητας Μάρκετινγκ

Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, υπάρχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις και συγκυρίες οι οποίες θα δώσουν την ευκαιρία σε κάποιους προορισμούς να αναπτυχθούν και να αποκτήσουν μία υπεραξία την οποία θα καρπωθούν όλοι οι κάτοικοι τους. Η Κεφαλονιά & η Ιθάκη δεν πρέπει να χάσουν αυτή την ευκαιρία.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ – ΝΕΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ
Το μικρό μέγεθος των επιχειρήσεων της Κεφαλονιάς και Ιθάκης επιβάλλει την ανάπτυξη συνεργασιών ώστε μέσα από το κοινό μέγεθος να διαπραγματεύονται σαν μία μεγάλη οντότητα και όχι πολλές μικρές ξεχωριστά. Μέσα από συνεργασίες και δράσεις σε επίπεδο κοινών προμηθειών, θα μπορέσουμε να ανταγωνιστούμε ισάξια τις μεγάλες αλυσίδες και πολυεθνικές οι οποίες κατακλύζουν τα τελευταία χρόνια το νησί μας.
Επιδιώκουμε την δημιουργία ηλεκτρονικής σελίδας η οποία θα περιέχει το ευρετήριο όλων των κοινών προμηθευτών βάση έκπτωσης και είδους στα πρότυπα μεγάλων αλυσίδων. Το επιμελητήριο θα πρέπει διαρκώς να αναπτύσσει τον κατάλογο των προμηθευτών για τα νησιά μας και να πετυχαίνει συνεχώς μεγαλύτερες εκπτώσεις.
Η συλλογική δράση σε συνδυασμό με μία νέα επιχειρηματική κουλτούρα αποτελεί μονόδρομο για την ισάξια ανάπτυξη των επιχειρήσεών των νησιών μας στην διαρκώς αυξανόμενη επιθετικότητα των μεγάλων αλυσίδων.

ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ
ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΣΕ ΑΞΙΟΠΙΣΤΟ ΣΥΝΟΜΙΛΗΤΗ- ΚΟΙΝΗ ΔΡΑΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
Ένας από τους βασικότερους ρόλους που πρέπει να επιτελέσει το Επιμελητήριο είναι ως σύμβουλος της πολιτείας και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε θέματα οικονομίας και ανάπτυξης. Πέρα από κόμματα και παρατάξεις το Επιμελητήριο πρέπει να λειτουργεί ως η φωνή του επιχειρηματικού κόσμου στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και να παρεμβαίνει καταλυτικά στα αναπτυξιακά ζητήματα των νησιών μας.
– Μέλη του Επιμελητηρίου πρέπει να παρακολουθούν τις συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου και παρεμβαίνουν κατά περίπτωση.
– Η συνεργασία με τους προέδρους των τμημάτων των νησιών είναι απαραίτητη ώστε το Επιμελητήριο με την τεχνογνωσία του να δρα επ ωφελεία της τοπικής κοινωνίας σε κάθε τομέα.
– Δημιουργία μελετών για αναπτυξιακά θέματα, Τουρισμού τα οποία σε συνδυασμό με τους πόρους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης θα λειτουργήσουν ως μοχλός ανάπτυξης για τις επιχειρήσεις.
ΕΝΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΜΕ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ, ΑΠΟΔΟΤΙΚΟ
Οι συνεδριάσεις του Επιμελητηρίου πρέπει να είναι δημόσιες και σε αυτές να μπορεί να παρευρεθεί κάθε μέλος του Επιμελητηρίου μας καθώς και τα τοπικά μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Πρέπει να αξιοποιηθούν όλοι οι υποψήφιοι των τελευταίων επιμελητηριακών εκλογών μέσα από ομάδες εργασίας του Επιμελητηρίου, ανά τομέα. Πρέπει να υπάρξει μία νέα νοοτροπία ενότητας και η συνολικής προσφοράς η οποία θα προσφέρει διαρκώς στα νησιά μας.
Όλα τα πρακτικά των συνεδριάσεων πρέπει να διανέμονται ηλεκτρονικά σε όλα μέλη του Επιμελητηρίου
Τα οικονομικά στοιχεία του Επιμελητηρίου πρέπει να διανέμονται δημόσια σε τακτική βάση, ώστε όλα τα μέλη να γνωρίζουν ακριβώς πως διαχειρίζεται το Επιμελητήριο τις συνδρομές τους.

Διονύσιος Βούτος
Δημοσιογράφος
40 χρόνια στην δημοσιογραφία. Δημοσιογράφος ΕΡΤ
Back To Top