skip to Main Content
KORONOIOSSS (Copy)

From GatesNotes.com: How to respond to COVID-19 Πώς να απαντήσετε στο COVID-19

Αυτές είναι οι ενέργειες που πρέπει να πάρουν οι ηγέτες τώρα. Δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο.

Σε οποιαδήποτε κρίση, οι ηγέτες έχουν δύο εξίσου σημαντικές ευθύνες: να λύσουν το άμεσο πρόβλημα και να το διατηρήσουν να συμβεί ξανά. Η πανδημία COVID-19 είναι μια εξαιρετική περίπτωση. Ο κόσμος πρέπει να σώσει ζωές τώρα, βελτιώνοντας ταυτόχρονα τον τρόπο με τον οποίο ανταποκρινόμαστε γενικά στα κρούσματα. Το πρώτο σημείο είναι πιο πιεστικό, αλλά το δεύτερο έχει κρίσιμες μακροπρόθεσμες συνέπειες.

Η μακροπρόθεσμη πρόκληση – η βελτίωση της ικανότητάς μας να ανταποκρινόμαστε στις εστίες – δεν είναι νέα. Οι παγκόσμιοι ειδικοί στον τομέα της υγείας έχουν πει εδώ και χρόνια ότι μια άλλη πανδημία που ανταγωνίζεται την ταχύτητα και τη σοβαρότητα της επιδημίας γρίπης του 1918 δεν ήταν θέμα αν, αλλά πότε . Το Ίδρυμα Bill & Melinda Gates έχει διαθέσει σημαντικούς πόρους τα τελευταία χρόνια για να βοηθήσει τον κόσμο να προετοιμαστεί για ένα τέτοιο σενάριο.

Τώρα, εκτός από την πολυετή πρόκληση, αντιμετωπίζουμε μια άμεση κρίση. Την περασμένη εβδομάδα, το COVID-19 έχει αρχίσει να συμπεριφέρεται πολύ όπως το παθογόνο αιώνιο αιώνα που μας ανησυχούν. Ελπίζω ότι δεν είναι τόσο κακό, αλλά πρέπει να υποθέσουμε ότι θα είναι μέχρι να ξέρουμε το αντίθετο.

Υπάρχουν δύο λόγοι για τους οποίους το COVID-19 είναι μια τέτοια απειλή. Πρώτον, μπορεί να σκοτώσει υγιείς ενήλικες εκτός από τους ηλικιωμένους με προβλήματα υγείας. Τα δεδομένα μέχρι στιγμής υποδεικνύουν ότι ο ιός έχει κίνδυνο θανάτου περιπτώσεων γύρω στο 1%. το ποσοστό αυτό θα το έκανε αρκετές φορές πιο σοβαρό από την τυπική εποχική γρίπη και θα το έβαλε κάπου μεταξύ της πανδημίας γρίπης του 1957 (0,6%) και της πανδημίας γρίπης του 1918 (2%).

Δεύτερον, το COVID-19 μεταδίδεται αρκετά αποτελεσματικά. Ο μέσος μολυσμένος άνθρωπος εξαπλώνει τη νόσο σε δύο ή τρεις άλλες. Αυτός είναι ένας εκθετικός ρυθμός αύξησης. Υπάρχουν επίσης ισχυρές ενδείξεις ότι μπορεί να μεταδοθεί από άτομα που είναι ελαφρώς άρρωστα ή ακόμη δεν παρουσιάζουν ακόμη συμπτώματα. Αυτό σημαίνει ότι το COVID-19 θα είναι πολύ πιο δύσκολο να συγκρατηθεί από το Αναπνευστικό Σύνδρομο στη Μέση Ανατολή ή το Σοβαρές Οξεία Αναπνευστικό Σύνδρομο (SARS), τα οποία απλώνονταν μόνο από εκείνους που εμφάνιζαν συμπτώματα και μεταδόθηκαν πολύ λιγότερο αποτελεσματικά. Στην πραγματικότητα, το COVID-19 έχει προκαλέσει ήδη 10 φορές περισσότερες περιπτώσεις από το SARS σε μόλις ένα τέταρτο του χρόνου.

Τα καλά νέα είναι ότι οι εθνικές, κρατικές και τοπικές κυβερνήσεις και οι υπηρεσίες δημόσιας υγείας μπορούν να λάβουν μέτρα κατά τις επόμενες εβδομάδες για να επιβραδύνουν τη διάδοση του COVID-19.

Για παράδειγμα, εκτός από το να βοηθήσουν τους πολίτες τους να ανταποκριθούν, οι κυβερνήσεις των δωρητών πρέπει να βοηθήσουν τις χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος να προετοιμαστούν για την πανδημία αυτή. Τα συστήματα υγείας σε πολλές από αυτές τις χώρες είναι ήδη τεντωμένα και ένα παθογόνο όπως ο κοροναϊός μπορεί γρήγορα να τα κατακλύσει. Και οι φτωχότερες χώρες έχουν ελάχιστη πολιτική ή οικονομική δύναμη, δεδομένης της φυσικής επιθυμίας των πιο πλούσιων χωρών να τοποθετήσουν πρώτα τον λαό τους.

“Βοηθώντας τις χώρες της Αφρικής και της Νότιας Ασίας να προετοιμαστούν τώρα, μπορούμε να σώσουμε ζωές και να επιβραδύνουμε την παγκόσμια κυκλοφορία του ιού”.

Βοηθώντας τις χώρες της Αφρικής και της Νότιας Ασίας να προετοιμαστούν τώρα, μπορούμε να σώσουμε ζωές και επίσης να επιβραδύνουμε την παγκόσμια κυκλοφορία του ιού. (Σημαντικό μέρος της δέσμευσης που είχαμε πρόσφατα με την Melinda και εγώ για να βοηθήσουμε στην έναρξη της παγκόσμιας απάντησης στο COVID-19 – το οποίο θα μπορούσε να ανέλθει σε 100 εκατομμύρια δολάρια – επικεντρώνεται κυρίως στις αναπτυσσόμενες χώρες.)

Ο κόσμος πρέπει επίσης να επιταχύνει τις εργασίες για τις θεραπείες και τα εμβόλια για το COVID-19. Οι επιστήμονες μπόρεσαν να αλληλοσυμπληρώσουν το γονιδίωμα του ιού και να αναπτύξουν αρκετούς υποσχόμενους υποψήφιους εμβολιασμούς σε λίγες μέρες, ενώ η πρωτοβουλία Coalition for Epidemic Preparedness Innovations προετοιμάζει ήδη μέχρι οκτώ υποσχόμενους υποψήφιους εμβολιασμούς για κλινικές δοκιμές. Εάν ένα ή περισσότερα από αυτά τα εμβόλια αποδεικνύονται ασφαλή και αποτελεσματικά σε ζωικά μοντέλα, θα μπορούσαν να είναι έτοιμα για δοκιμές μεγάλης κλίμακας ήδη από τον Ιούνιο. Η ανακάλυψη φαρμάκων μπορεί επίσης να επιταχυνθεί με βάση τις βιβλιοθήκες ενώσεων που έχουν ήδη δοκιμαστεί για ασφάλεια και με την εφαρμογή νέων τεχνικών διαλογής, συμπεριλαμβανομένης της μηχανικής μάθησης, για να εντοπιστούν τα αντιιικά που θα μπορούσαν να είναι έτοιμα για κλινικές δοκιμές μεγάλης κλίμακας εντός εβδομάδων.

Όλα αυτά τα βήματα θα βοηθήσουν στην αντιμετώπιση της τρέχουσας κρίσης. Πρέπει όμως να κάνουμε και μεγαλύτερες συστημικές αλλαγές ώστε να μπορούμε να ανταποκριθούμε πιο αποτελεσματικά και αποτελεσματικά όταν φθάσουμε στην επόμενη επιδημία.

Είναι σημαντικό να βοηθήσουμε τις χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος να ενισχύσουν τα συστήματα πρωτοβάθμιας περίθαλψης. Όταν δημιουργείτε μια κλινική υγείας, δημιουργείτε επίσης μέρος της υποδομής για την καταπολέμηση των επιδημιών. Οι εκπαιδευμένοι εργαζόμενοι στον τομέα της υγείας όχι μόνο παρέχουν εμβόλια. Μπορούν επίσης να παρακολουθούν τα πρότυπα ασθενειών, χρησιμεύοντας ως μέρος των συστημάτων έγκαιρης προειδοποίησης που θα προειδοποιήσουν τον κόσμο σε πιθανά κρούσματα.

Ο κόσμος πρέπει επίσης να επενδύσει στην επιτήρηση ασθενειών, συμπεριλαμβανομένης μιας βάσης δεδομένων που είναι άμεσα προσβάσιμη από τους αρμόδιους οργανισμούς και κανόνες που απαιτούν από τις χώρες να μοιράζονται τις πληροφορίες τους. Οι κυβερνήσεις θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε καταλόγους εκπαιδευμένου προσωπικού, από τοπικούς ηγέτες έως παγκόσμιους εμπειρογνώμονες, οι οποίοι είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν αμέσως μια επιδημία, καθώς και καταλόγους προμηθειών που θα αποθηκευτούν ή θα αναπροσανατολιστούν σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Επιπλέον, πρέπει να οικοδομήσουμε ένα σύστημα που να μπορεί να αναπτύξει ασφαλή και αποτελεσματικά εμβόλια και αντιιικά, να τα εγκρίνει και να παραδώσει δισεκατομμύρια δόσεις μέσα σε λίγους μήνες από την ανακάλυψη ενός ταχέως μετακινούμενου παθογόνου παράγοντα. Αυτή είναι μια δύσκολη πρόκληση που παρουσιάζει τεχνικά, διπλωματικά και δημοσιονομικά εμπόδια, καθώς και απαιτεί εταιρικές σχέσεις μεταξύ του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα. Αλλά όλα αυτά τα εμπόδια μπορούν να ξεπεραστούν.

Μία από τις κύριες τεχνικές προκλήσεις για τα εμβόλια είναι η βελτίωση των παλαιών τρόπων παραγωγής πρωτεϊνών, οι οποίες είναι πολύ αργές για την αντιμετώπιση μιας επιδημίας. Πρέπει να αναπτύξουμε πλατφόρμες που είναι προβλέψιμα ασφαλείς, επομένως οι ρυθμιστικές αναθεωρήσεις μπορούν να γίνουν γρήγορα και αυτό διευκολύνει τους κατασκευαστές να παράγουν δόσεις με χαμηλό κόστος και μαζική κλίμακα. Για τα αντιιικά, θα χρειαστεί να υπάρχει ένα οργανωμένο σύστημα για την ανίχνευση υφιστάμενων θεραπειών και υποψήφιων μορίων με γρήγορο και τυποποιημένο τρόπο.

Μία άλλη τεχνική πρόκληση περιλαμβάνει κατασκευάσματα που βασίζονται σε νουκλεϊνικά οξέα. Αυτά τα κατασκευάσματα μπορούν να παραχθούν μέσα σε λίγες ώρες μετά την αλληλουχία του γονιδιώματος ενός ιού. τώρα πρέπει να βρούμε τρόπους για να τις παράγουμε σε κλίμακα.

Εκτός από αυτές τις τεχνικές λύσεις, θα χρειαστούμε διπλωματικές προσπάθειες για να προωθήσουμε τη διεθνή συνεργασία και την ανταλλαγή δεδομένων. Η ανάπτυξη αντιιικών και εμβολίων περιλαμβάνει μαζικές κλινικές δοκιμές και συμφωνίες αδειοδότησης που θα διασχίζουν τα εθνικά σύνορα. Πρέπει να αξιοποιήσουμε στο έπακρο τα παγκόσμια φόρουμ που μπορούν να βοηθήσουν στην επίτευξη συναίνεσης σχετικά με τις προτεραιότητες της έρευνας και τα πρωτόκολλα δοκιμών έτσι ώστε οι υποσχόμενες υποψήφιοι εμβολίων και αντιιικών να μπορούν να κινηθούν γρήγορα μέσω αυτής της διαδικασίας. Αυτές οι πλατφόρμες περιλαμβάνουν το Δίκτυο Έρευνας και Ανάπτυξης της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας , το δοκιμαστικό δίκτυο διεθνούς σοβαρής οξείας αναπνευστικής και αναδυόμενης κοινής ορολογίας και την Παγκόσμια ερευνητική συνεργασία για την ετοιμότητα των λοιμωδών νοσημάτων. Ο στόχος αυτής της εργασίας θα πρέπει να είναι η επίτευξη οριστικών αποτελεσμάτων κλινικών δοκιμών και η έγκριση των κανονισμών σε τρεις μ“Οι προϋπολογισμοί για αυτές τις προσπάθειες πρέπει να επεκταθούν αρκετές φορές.”

Τότε υπάρχει το θέμα της χρηματοδότησης. Οι προϋπολογισμοί για τις προσπάθειες αυτές πρέπει να επεκταθούν αρκετές φορές. Χρειάζονται περισσότερα δισεκατομμύρια για να ολοκληρωθούν οι δοκιμές Φάσης ΙΙΙ και να εγκριθεί έγκυρη έγκριση για εμβόλια κορωναϊού και θα χρειαστεί ακόμα περισσότερη χρηματοδότηση για τη βελτίωση της επιτήρησης και της αντίδρασης της νόσου.

Γιατί αυτό απαιτεί κυβερνητική χρηματοδότηση – ο ιδιωτικός τομέας δεν μπορεί να το επιλύσει μόνος του; Τα προϊόντα πανδημίας είναι επενδύσεις εξαιρετικά υψηλού κινδύνου και οι φαρμακευτικές εταιρείες θα χρειαστούν δημόσια χρηματοδότηση για να αποτρέψουν τη δουλειά τους και να τους οδηγήσουν να πηδήσουν και με τα δύο πόδια. Επιπλέον, οι κυβερνήσεις και οι άλλοι χορηγοί θα πρέπει να χρηματοδοτήσουν – ως παγκόσμιες δημόσιες εγκαταστάσεις καλής παρασκευής που μπορούν να δημιουργήσουν μια προσφορά εμβολίων μέσα σε λίγες εβδομάδες. Αυτές οι εγκαταστάσεις μπορούν να κάνουν εμβόλια για προγράμματα ρουτίνας ανοσοποίησης σε κανονικούς χρόνους και να επισκευαστούν γρήγορα για παραγωγή κατά τη διάρκεια μιας πανδημίας. Τέλος, οι κυβερνήσεις θα πρέπει να χρηματοδοτήσουν την προμήθεια και διανομή εμβολίων στους πληθυσμούς που τις χρειάζονται.

Προφανώς, δισεκατομμύρια δολάρια για προσπάθειες κατά της πανδημίας είναι πολλά χρήματα. Αλλά αυτή είναι η κλίμακα της επένδυσης που απαιτείται για την επίλυση του προβλήματος. Και δεδομένου του οικονομικού πόνου που μπορεί να επιβάλει μια επιδημία – απλά κοιτάξτε τον τρόπο με τον οποίο το COVID-19 διακόπτει τις αλυσίδες εφοδιασμού και τις χρηματιστηριακές αγορές, για να μην αναφέρουμε τις ζωές των ανθρώπων – θα είναι μια συμφωνία.

Τέλος, οι κυβερνήσεις και η βιομηχανία θα πρέπει να καταλήξουν σε συμφωνία: Κατά τη διάρκεια μιας πανδημίας, τα εμβόλια και τα αντιιικά δεν πωλούνται απλώς στον υποψήφιο με υψηλότερη τιμή. Θα είναι διαθέσιμα και προσιτά για τους ανθρώπους που βρίσκονται στο επίκεντρο της επιδημίας και έχουν μεγαλύτερη ανάγκη. Δεν είναι μόνο αυτό το σωστό πράγμα, είναι επίσης η σωστή στρατηγική για τη βραχυκύκλωσή της και την πρόληψη των μελλοντικών πανδημιών.

Αυτές είναι οι ενέργειες που πρέπει να πάρουν οι ηγέτες τώρα. Δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο.

Αυτή η δημοσίευση εμφανίστηκε αρχικά στον ιστότοπο της New England Journal of Medicine . Έγραψα εκεί σχετικά με την ανάγκη για ένα παγκόσμιο σύστημα αντίδρασης πανδημίας το 2015 και για την απειλή που θέτει ένας νέος αναπνευστικός ιός το 2018.

How to respond to COVID-19And prepare for the next epidemic, too.By Bill Gates| February 28, 2020  6 minute read

    532

In any crisis, leaders have two equally important responsibilities: solve the immediate problem and keep it from happening again. The COVID-19 pandemic is an excellent case in point. The world needs to save lives now while also improving the way we respond to outbreaks in general. The first point is more pressing, but the second has crucial long-term consequences.

The long-term challenge—improving our ability to respond to outbreaks—isn’t new. Global health experts have been saying for years that another pandemic rivalling the speed and severity of the 1918 influenza epidemic wasn’t a matter of if but when. The Bill & Melinda Gates Foundation has committed significant resources in recent years to helping the world prepare for such a scenario.

Now, in addition to the perennial challenge, we face an immediate crisis. In the past week, COVID-19 has started to behave a lot like the once-in-a-century pathogen we’ve been worried about. I hope it’s not that bad, but we should assume that it will be until we know otherwise.

There are two reasons that COVID-19 is such a threat. First, it can kill healthy adults in addition to elderly people with existing health problems. The data so far suggests that the virus has a case fatality risk around 1%; this rate would make it several times more severe than typical seasonal influenza and would put it somewhere between the 1957 influenza pandemic (0.6%) and the 1918 influenza pandemic (2%).

Second, COVID-19 is transmitted quite efficiently. The average infected person spreads the disease to two or three others. That’s an exponential rate of increase. There is also strong evidence that it can be transmitted by people who are just mildly ill or not even showing symptoms yet. This means COVID-19 will be much harder to contain than Middle East Respiratory Syndrome or Severe Acute Respiratory Syndrome (SARS), which were only spread by those showing symptoms and were much less efficiently transmitted. In fact, COVID-19 has already caused 10 times as many cases as SARS in just a quarter of the time.

The good news is that national, state, and local governments and public health agencies can take steps over the next few weeks to slow the spread of COVID-19.

For example, in addition to helping their own citizens respond, donor governments should help low- and middle-income countries prepare for this pandemic. The health systems in many of these countries are already stretched thin, and a pathogen like coronavirus can quickly overwhelm them. And poorer countries have little political or economic leverage, given wealthier countries’ natural desire to put their own people first.“By helping countries in Africa and South Asia get ready now, we can save lives and also slow the global circulation of the virus.”

By helping countries in Africa and South Asia get ready now, we can save lives and also slow the global circulation of the virus. (A significant portion of the commitment Melinda and I recently made to help kickstart the global response to COVID-19—which could total up to $100 million—is focused particularly on developing countries.)

The world also needs to accelerate work on treatments and vaccines for COVID-19. Scientists were able to sequence the genome of the virus and develop several promising vaccine candidates in a matter of days, and the Coalition for Epidemic Preparedness Innovations is already preparing up to eight promising vaccine candidates for clinical trials. If one or more of these vaccines proves safe and effective in animal models, they could be ready for larger-scale trials as early as June. Drug discovery can also be accelerated by drawing on libraries of compounds that have already been tested for safety and by applying new screening techniques, including machine learning, to identify antivirals that could be ready for large-scale clinical trials within weeks.

All these steps would help address the current crisis. But we also need to make larger systemic changes so we can respond more efficiently and effectively when the next epidemic arrives.

It’s essential to help low- and middle-income countries strengthen their primary health care systems. When you build a health clinic, you’re also creating part of the infrastructure for fighting epidemics. Trained health care workers not only deliver vaccines; they can also monitor disease patterns, serving as part of the early warning systems that will alert the world to potential outbreaks.

The world also needs to invest in disease surveillance, including a case database that is instantly accessible to the relevant organizations and rules that require countries to share their information. Governments should have access to lists of trained personnel, from local leaders to global experts, who are prepared to deal with an epidemic immediately, as well as lists of supplies to be stockpiled or redirected in an emergency.

In addition, we need to build a system that can develop safe and effective vaccines and antivirals, get them approved, and deliver billions of doses within a few months of the discovery of a fast-moving pathogen. That’s a tough challenge that presents technical, diplomatic, and budgetary obstacles, as well as demanding partnership between the public and private sectors. But all these obstacles can be overcome.

One of the main technical challenges for vaccines is to improve on the old ways of manufacturing proteins, which are just too slow for responding to an epidemic. We need to develop platforms that are predictably safe, so regulatory reviews can happen quickly, and that make it easy for manufacturers to produce doses at a low cost and a massive scale. For antivirals, there will need to be an organized system to screen existing treatments and candidate molecules in a swift and standardized manner.

Another technical challenge involves constructs based on nucleic acids. These constructs can be produced within hours after a virus’s genome has been sequenced; now we need to find ways to produce them at scale.

In addition to these technical solutions, we’ll need diplomatic efforts to drive international collaboration and data sharing. Developing antivirals and vaccines involves massive clinical trials and licensing agreements that would cross national borders. We should make the most of global forums that can help achieve consensus on research priorities and trial protocols so that promising vaccine and antiviral candidates can move quickly through this process. These platforms include the World Health Organization R&D Blueprint, the International Severe Acute Respiratory and Emerging Infection Consortium trial network, and the Global Research Collaboration for Infectious Disease Preparedness. The goal of this work should be to get conclusive clinical trial results and regulatory approval in three months or less, without compromising patients’ safety.“Budgets for these efforts need to be expanded several times over.”

Then there is the question of funding. Budgets for these efforts need to be expanded several times over. Billions more dollars are needed to complete Phase III trials and secure regulatory approval for coronavirus vaccines, and still more funding will be needed to improve disease surveillance and response.

Why does this require government funding—can’t the private sector solve this on its own? Pandemic products are extraordinarily high-risk investments, and pharmaceutical companies will need public funding to de-risk their work and get them to jump in with both feet. In addition, governments and other donors will need to fund—as a global public good—manufacturing facilities that can generate a vaccine supply in a matter of weeks. These facilities can make vaccines for routine immunization programs in normal times and be quickly refitted for production during a pandemic. Finally, governments will need to finance the procurement and distribution of vaccines to the populations that need them.

Obviously, billions of dollars for anti-pandemic efforts is a lot of money. But that’s the scale of investment required to solve the problem. And given the economic pain that an epidemic can impose—just look at the way COVID-19 is disrupting supply chains and stock markets, not to mention people’s lives—it will be a bargain.

Finally, governments and industry will need to come to an agreement: During a pandemic, vaccines and antivirals won’t simply be sold to the highest bidder. They’ll be available and affordable for people who are at the heart of the outbreak and in greatest need. Not only is this the right thing to do, it’s also the right strategy for short-circuiting transmission and preventing future pandemics.

These are the actions that leaders should be taking now. There is no time to waste.

This post originally appeared on the website of the New England Journal of Medicine. I wrote there about the need for a global pandemic response system in 2015, and about the threat posed by a novel respiratory virus in 2018.

Διονύσιος Βούτος
Δημοσιογράφος
30 χρόνια στην δημοσιογραφία. Δημοσιογράφος ΕΡΤ
Back To Top