skip to Main Content
ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ (1)

ΕΠΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ

ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ: 1η

Τι μέτρα θα πάρετε για την εφαρμογή της ΕΣΣΕ στις υπηρεσίες της Π.Ι.Ν., η οποία καθυστερεί αδικαιολόγητα;

Παρά τις συνεχείς παρεμβάσεις από τους πρωτοβάθμιους Συλλόγους στην Π.Ι.Ν. και την Ο.Σ.Υ.Α.Π.Ε., από τον Μάιο που εκδόθηκαν οι σχετικές αποφάσεις Περιφερειάρχη, για την εφαρμογή της ΕΣΣΕ , μετά την  αδικαιολόγητη και προκλητική καθυστέρηση έξι ετών,   δεν έχει  ξεκινήσει ουσιαστικά  η εφαρμογή της στις Περιφερειακές Ενότητες της Π.Ι.Ν.

Σύμφωνα με τις Ανακοινώσεις των Συλλογικών οργάνων των εργαζομένων ,από το 2019 που έχει  εκδοθεί ο σχετικός νόμος και έχει ξεκινήσει η εφαρμογή της,  έχουν τεθεί και έχουν απαντηθεί  σχετικά ερωτήματα και ταυτόχρονα  στάλθηκαν  διευκρινιστικές εγκύκλιοι από το Υπουργείο Εσωτερικών  για τον τρόπο εφαρμογής της σε όλες τις Περιφέρειες.

Παρόλα αυτά  και παρά τις απαντήσεις του Περιφερειάρχη σε αντίστοιχες Επερωτήσεις που έχουμε καταθέσει, ότι υλοποιείται η ΕΣΣΕ -πρόσφατη είναι μάλιστα συζήτηση στον Προϋπολογισμό-, παρουσιάζονται συνεχώς καθυστερήσεις, και ένας  κυκεώνας διαδικαστικών εμποδίων , προσθετικών κριτηρίων, ερμηνειών κλπ. Σύμφωνα με τις Ανακοινώσεις των Συλλόγων και τις ΟΣΥΑΠΕ έως σήμερα είναι σε εκκρεμότητα :

  • οι ζητούμενες τροποποιήσεις των αποφάσεων οι οποίες αναφέρονται στο έτος 2024. Δεδομένου ότι η ισχύς της απόφασης είναι διαρκής και όχι ετήσια καθώς και διορθώσεις που έχουν επισημανθεί και υπαγωγή νέων υπαλλήλων,
  • η έκδοση της σχετικής απόφασης για την Περιφερειακή Ενότητα Κέρκυρας,
  • η εισαγωγή των δύο ημερών άδειας στο σύστημα,
  • δεν έχει ξεκαθαρίσει η υποχρέωση  κατάθεσης βεβαιώσεων που έθεσε η Γεν. Δ/νση Διοίκησης από τους Δ/ντες ( οι οποίοι αρνήθηκαν),  δεδομένου ότι δεν αναφέρεται σε κανένα σημείο της σχετικής νομοθεσίας ως προϋπόθεση για την πληρωμή των υπαλλήλων.

Και ενώ θα έπρεπε να ξεκινήσει άμεσα η υλοποίηση της ΕΣΣΕ  ένα θεσμοθετημένο δικαίωμα και στην Π.Ι.Ν., έξι μήνες μετά την έκδοση  των αποφάσεων υπάρχουν εμπόδια και προβλήματα τα οποία δεν έχουν λυθεί.

Υπενθυμίζουμε επίσης ότι ακόμα δεν έχει εφαρμοστεί η απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, από τον Αύγουστο του 2024, για την οικονομική ενίσχυση στέγασης και σίτισης των εργαζομένων που πληρούν τις προϋποθέσεις του νόμου, ενώ σε λίγο χρονικό διάστημα   μπαίνουμε στο 2025.

Όλα αυτά την ίδια ώρα που η Περιφέρεια παραμένει τραγικά υποστελεχωμένη και οι εργαζόμενοι, μόνιμοι ή συμβασιούχοι, αναλαμβάνουν ένα τεράστιο όγκο δουλειάς , γίνονται «σάκος του μποξ» και στοχοποιούνται ως υπεύθυνοι για την επιλεκτική ανικανότητα του κράτους, κεντρικού και περιφερειακού, να προσφέρει ποιοτικές υπηρεσίες στους πολίτες .

Εύλογα, νομίζουμε, θέτουμε τον προβληματισμό αν τελικά την «πρόθεση» ακολουθεί η «βούληση».

Επερωτάται ο κ. Περιφερειάρχης;

  1. Γιατί δεν εφαρμόζεται η ΕΣΣΕ στις υπηρεσίες της ΠΙΝ;
  2. Σε ποιο χρονικό διάστημα δεσμεύεται η Περιφερειακή Αρχή ότι θα τηρήσει τις θεσμικές της υποχρεώσεις απέναντι στους εργαζόμενους;
  3. Γιατί καθυστερεί η χορήγηση της οικονομικής ενίσχυσης σίτισης –στέγασης;

Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης

Νίκος Γκισγκίνης, Αλεξάνδρα Μπαλού, Παναγιώτης Σοφός

10.12.2024

 

ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ: 2

Ανάγκη άμεσων παρεμβάσεων  των υπηρεσιών της Π.Ι.Ν. στην περιοχή Λιβάδι Ρόπα της Δ. Ενότητας Παρελίων της Κέρκυρας. Ποια άμεσα μέτρα θα πάρετε;

Σύμφωνα με τις διαμαρτυρίες φορέων, των Τοπικών Κοινοτήτων και κατοίκων, είναι έντονη η εικόνα   εγκατάλειψης και υποβάθμισης ολόκληρης της Δημοτικής Ενότητας Παρελίων.

Σύμφωνα επίσης με τις Ανακοινώσεις των εκπροσώπων των Τοπικών Κοινοτήτων της Δ.Ε. Παρελίων , έχουν πραγματοποιηθεί συναντήσεις και παρεμβάσεις στους αρμόδιους της Δημοτικής και Περιφερειακής Αρχής(ΝΔ) , για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η περιοχή,  χωρίς κανένα μέχρι τώρα ουσιαστικό αποτέλεσμα.

Σε ό,τι αφορά τις αρμοδιότητες και τις ευθύνες της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων επισημαίνουμε επιγραμματικά, απουσία:

  1. Επαρκούς οδοφωτισμού στον Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο προς Γιαννάδες , διασταύρωση Κεφαλόβρυσου κλπ (Επαρχιακές οδοί Νο14 και Νο 13).
  2. Διαγραμμίσεων.
  3. Καθαρισμών ,θαμνοκοπής, δέντρων κλπ.

Και τα τρία προβλήματα διαμορφώνουν προϋποθέσεις ατυχημάτων σε δίκτυο πολυσύχναστο, που εξυπηρετεί κατοίκους , μαθητές αλλά και τους επισκέπτες.

Υπενθυμίζουμε ότι το 2023 , με την προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή,  είχαμε καταθέσει Επερώτηση σχετικά με την κοπή δέντρων στην περιοχή και την εγκατάλειψη εκεί των κορμών, Η απάντηση ήταν ότι είχε υπάρξει συμφωνία με κάποιους  ιδιώτες ότι θα πάρουν την ξυλεία, οι οποίοι από ότι φαίνεται δεν ήταν συνεπείς. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ένα χρόνο μετά, τα κομμένα δέντρα πρέπει να παραμένουν πεταμένα μέσα σε κτήματα.

Υπενθυμίζουμε επίσης ότι και αυτό καθεαυτό το έργο ευπρεπισμού, διακόπηκε και  δεν ολοκληρώθηκε από την ανάδοχο εταιρεία.

Η έλλειψη φωτισμού και σήμανσης, ο καθαρισμός του οδικού δικτύου μαζί με τα σκουπίδια, δημιουργούν συνθήκες υποβάθμισης της ζωής και της ασφάλειας των κατοίκων.

 

Επερωτάται ο κ. Περιφερειάρχης:

1.Τι μέτρα θα πάρετε για τον επαρκή οδοφωτισμό της περιοχής;

2.Τι μέτρα θα πάρετε για τις αναγκαίες  διαγραμμίσεις ;

3.Τι μέτρα θα πάρετε για τον ευπρεπισμό, θαμνοκοπή κλπ του δικτύου;

4.Ποιο θα είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των παραπάνω αναγκαίων παρεμβάσεων και έργων;

Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης

Νίκος Γκισγκίνης , Αλεξάνδρα Μπαλού , Παναγιώτης Σοφός

10.12.2024

 

ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ: 3η

«Φορέας Ολιστικής Δημιουργίας Συσσωρευμένων Αυξήσεων» (ΦΟΔΣΑ) Ι.Ν.

ΟΜΟΦΩΝΑ Ο «ΑΡΜΑΓΕΔΩΝΑΣ» ΑΥΞΗΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ 2025

Στην 33η συνεδρίαση του ΠΣ 22.11.24, συζητήθηκε η Επερώτηση της Λαϊκής Συσπείρωσης για την Τιμολογιακή Πολιτική του ΦΟΔΣΑ Ι.Ν.

Η Περιφερειακή Αρχή(ΝΔ) καθησυχαστική, με βαρύγδουπα λόγια, μας απάντησε ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, όλα είναι δρομολογημένα και ωφέλιμα για το λαό. Μας εγκαλούσε δε, γιατί είναι ο Δήμος που βάζει τις αυξήσεις και όχι ο ΦΟΔΣΑ.

Την ίδια μέρα, τρεις ώρες πριν είχαν αποφασίσει ΟΜΟΦΩΝΑ-επί των παρόντων- (Περιφερειάρχης, Περιφερειακοί Σύμβουλοι και Δήμαρχοι) στην συνεδρίαση του ΔΣ του ΦΟΔΣΑ νέα καταιγίδα αυξήσεων των εισφορών των Δήμων των Ιονίων Νήσων για το 2025 που φτάνει έως 91% σε σχέση με το 2024.

Το επτασφράγιστο μυστικό τους αποδεικνύει ότι, σχεδιάζουν και υλοποιούν από κοινού με την κυβέρνηση την πορεία ιδιωτικοποίησης της Διαχείρισης Αποβλήτων, γνωρίζουν και κρύβουν από το λαό τις συνέπειες.

Είναι το «πρωτοχρονιάτικο δώρο» για το 2025, στους Δήμους και κατ’ επέκταση στον λαό των νησιών μας από την κυβέρνηση, Περιφερειακή Αρχή και τους επιχειρηματικούς ομίλους που διαχειρίζονται και λειτουργούν τους χώρους του ΦΟΔΣΑ στα νησιά μας.

Μερικά αποσπάσματα από την 79/22.11.2024 Απόφαση του Δ.Σ. του ΦΟΔΣΑ Ι.Ν. για τις αυξήσεις:

«…η τιμολογιακή πολιτική προσδιορίζεται από: την εφαρμογή της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει», σύμφωνα με την αρχή της ανταποδοτικότητας… το ετήσιο κόστος διαχείρισης, σε επίπεδο διαχειριστικής ενότητας, καθορίζεται με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του ΦΟΔΣΑ…

Το ποσό της ετήσιας εισφοράς ή του τέλους ή οποιουδήποτε ποσού πάσης φύσεως συμμετοχής μετοχικού κεφαλαίου των Ο.Τ.Α. α’ βαθμού προς τον οικείο Φο.Δ.Σ.Α. ή οποιουδήποτε τέλους παρεχόμενων υπηρεσιών, παρακρατείται από τη «Δ.Ε.Η. Α.Ε.» ή τον εναλλακτικό πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας, από τα έσοδα του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους καθαριότητας και φωτισμού του οικείου δήμου και αποδίδεται στον δικαιούχο Φο.Δ.Σ.Α. κατά το άρθρο 43 του ν. 3979/2011 (Α' 138).

Αν το οφειλόμενο ποσό του οικείου δήμου είναι μεγαλύτερο των αντίστοιχων εσόδων αυτού από το ενιαίο ανταποδοτικό τέλος καθαριότητας και φωτισμού, ο Πρόεδρος του Φο.Δ.Σ.Α., ύστερα από εισήγηση του διευθυντή των οικονομικών υπηρεσιών, υποβάλλει αίτημα στο Υπουργείο Εσωτερικών με αντικείμενο την παρακράτηση του οφειλόμενου ποσού, από τους κεντρικούς αυτοτελείς πόρους του υπόχρεου δήμου.

Το ποσό αυτό αποδίδεται στον οικείο Φο.Δ.Σ.Α. με απόφαση του αρμόδιου οργάνου του Υπουργείου Εσωτερικών

Για την διαχειριστική ενότητα Κέρκυρας, με βάσει το ετήσιο κόστος διαχείρισης της Περιφερειακής Ενότητας, είναι επιμερισμένο βάσει πληθυσμιακών κριτηρίωνκαθώς ο Φο.Δ.Σ.Α. Ιονίων Νήσων δεν παρέχει υπηρεσίες διαχείρισης απορριμμάτων στις εγκαταστάσεις του.

Στον προϋπολογισμό έτους 2025 υπάρχουν εγγεγραμμένες δαπάνες για την ΠΕ Κέρκυρας. Τα κόστη επιμερίστηκαν αναλογικά μεταξύ των Δήμων βάσει πληθυσμιακών κριτηρίων. Ιδιαίτερα για τη διαχειριστική ενότητα της Κέρκυρας κρίνεται σκόπιμο να αναφερθεί ότι οι υπολειπόμενες οφειλές που έχουν μεταφερθεί από το ΣΥΔΙΣΑ Κέρκυρας στον ΦΟΔΣΑ Ιονίων Νήσων θα ενσωματωθούν ως ΠΟΕ σε επόμενες αναμορφώσεις μετά την ολοκλήρωση του σχετικού ελέγχου…»

Οι οφειλές που αναμένεται να επιμερισθούν στους 4 Δήμους του Ν. Κέρκυρας για μία σειρά Δικαστικά έξοδα & εκτέλεση Δικαστικών Αποφάσεων είναι:

  • Από ΣΥΔΙΣΑ Κέρκυρας ποσό 830,34 ευρώ.
  • Σε ΚΟΙΝ.ΤΕΜΠΛΟΝΙΟΥ ΗΛΕΚΤΩΡ ΑΕ-WATT AE ποσό 707,23 ευρώ.
  • Σε ΔΙΑΔΥΜΑ ΑΕ. ποσό 196,84 ευρώ.
  • Σε ΔΙΑΔΥΜΑ ΑΕ. ποσό 157 ευρώ.
  • Σε ΔΟΜΟΚΑΤ. ποσό 567,12 ευρώ.
  • Σε ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ ΑΕ. για την Σύμβαση 451/12.04.2021 ΧΥΤΑ ΤΕΜΠΛΟΝΙΟΥ ποσό 369,12ευρώ.
  • Αναγνώριση οφειλής Δ.Σ. Απόφαση 33/01.03.2023 Μονάδα Αντίστροφης Ώσμωσης ΧΥΤΑ ΤΕΜΠΛΟΝΙΟΥ 650 ευρώ.

ΣΥΝΟΛΟ: 2.360.477,65 ευρώ.

Το ετήσιο κόστος διαχείρισης του ΦΟΔΣΑ Ι.Ν. Α.Ε. για το 2025 είναι 5.099.355,89 ευρώ.

 

Οι Ετήσιες εισφορές ανά Δήμο που αποφασίστηκαν για το 2025 σε σχέση με το 2024 είναι:

 

Α/Α ΔΗΜΟΣ 2024 2025 ΠΟΣΟΣΤΟ
1. Λευκάδας: 52.768,77 100.697,81 +90,83%
2. Μεγανησίου: 2.231,23 4.257,82 + 90,83%
3. Σάμης: 154.585,53 182.404,37 +18,00%
4. Ληξουρίου: 155.010,22 182.221,09 +17,55%
5. Ιθάκης: 95.554,24 108.086,37 +13,12%
6. Αργοστολίου: 615.794,01 675.182,78 +9,65%
7. Ζακύνθου: 2.514.679,73 2.603.601,36 +3,54%
8. Κ. Κέρκυρας: 870.272,52 821.001,89 -5,66%
9. Β. Κέρκυρας: 224.051,88 211.367,13 -5,66%
10. Ν. Κέρκυρας: 191.192,31 180.367,92 -5,66%
11. Παξών: 31.977,77 30.167,34 -5,66%

 

Αβίαστα βγαίνουν τα παρακάτω συμπεράσματα:

Τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων της Πράσινης Ανάπτυξης και της Διαχείρισης Αποβλήτων βγαίνουν μέσα από τις τσέπες του λαού των νησιών μας.

Η χαρά των εταιρειών του κλάδου για τις αυξήσεις του τζίρου τους και της χρηματιστηριακής αξίας των μετοχών τους, γίνεται δυστυχία και ανέχεια για τα λαϊκά νοικοκυριά.

Οι Περιφερειακές Αρχές αλλάζουν αλλά ο προσανατολισμός παραμένει ίδιος. Υλοποιούν την κυβερνητική πολιτική, ενσωματώνουν λαϊκή δυσαρέσκεια και προωθούν τους σχεδιασμούς των επιχειρηματικών ομίλων στην περιοχή

Σήμερα η Διαχείριση Αποβλήτων από τους ιδιωτικούς επιχειρηματικούς ομίλους κοστίζει έως και 10 φορές περισσότερο από το να την είχε το κράτος, με στελεχωμένες υπηρεσίες, με μόνιμο προσωπικό και μέσα.

Αυτήν την πολιτική ακολούθησαν οι Περιφερειακές & Δημοτικές Αρχές των τελευταίων χρόνων που στηρίχτηκαν από ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ στα πλαίσια των οδηγιών και κατευθύνσεων της ΕΕ.

Η διαχρονική πολιτική της εμπορευματοποίησης, της ανταποδοτικότητας, της ιδιωτικοποίησής και του «κόστους οφέλους» είναι η ανάπτυξη για τους λίγους και όχι για τις λαϊκές ανάγκες. Είναι πλούτος για τους επιχειρηματικούς ομίλους του κλάδου και χαράτσωμα για τον λαό.

Μία διέξοδος υπάρχει η κινητοποίηση του λαού, το δυνάμωμα των απαιτήσεων και των διεκδικήσεων για την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών του, η αντίθεση στις επιβαλλόμενες αυξήσεις τελών, ο αγώνας για την ανατροπή αυτής της πολιτικής.

13.12.2024

Διονύσιος Βούτος
Δημοσιογράφος
45 χρόνια στην δημοσιογραφία. Δημοσιογράφος ΕΡΤ
Back To Top