
Κουρκουμέλης Νικος «Η Κεφαλονιά κράτησε τις τιμές της – Στόχος μας η ανάκτηση των απωλειών το 2026»
Στην εκπομπή «Το Βήμα του Πολίτη» με τον Σάκη Βούτο, στον Ionian Galaxy 90.8, μίλησε ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού και Πρόεδρος της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου Αργοστολίου, Νίκος Κουρκουμέλης, για την πορεία της φετινής τουριστικής σεζόν και τον σχεδιασμό της επόμενης χρονιάς.
Ερώτηση: Πώς κύλησε ο Σεπτέμβριος και ποια είναι η εικόνα για τον Οκτώβριο στην Κεφαλονιά;
Ν. Κουρκουμέλης: Ο Σεπτέμβριος πήγε εξαιρετικά, είχαμε μια πολύ καλή κίνηση. Ο Οκτώβριος ξεκίνησε επίσης θετικά, αλλά μετά τις 5 του μηνός θα υπάρξει σημαντική μείωση, καθώς αποχωρούν οι περισσότερες πτήσεις τσάρτερ. Σταδιακά η σεζόν κλείνει.
Ερώτηση: Καταγράφηκε μείωση από την αγορά της Αγγλίας. Πού οφείλεται αυτό;
Ν. Κουρκουμέλης: Υπολογίζουμε περίπου 10.000 λιγότερους Άγγλους τουρίστες. Οι λόγοι είναι δύο: πρώτον, το πολύ καλό καλοκαίρι που είχαν φέτος στην Αγγλία, και δεύτερον, το γεγονός ότι η Κεφαλονιά κράτησε τις τιμές της, σε αντίθεση με τη Ζάκυνθο όπου έγιναν εκπτώσεις 30–40%. Έτσι αρκετοί επέλεξαν άλλους προορισμούς για οικονομικούς λόγους.
Ερώτηση: Τι ρόλο παίζει η αύξηση των Airbnb;
Ν. Κουρκουμέλης: Ο αριθμός τους ανέβηκε από 25.000 σε 30.000. Αυτό πιέζει την ξενοδοχειακή αγορά. Η κυβέρνηση πήρε μέτρα ώστε να υπάρξει ισονομία και καλύτερος έλεγχος. Αν εφαρμοστούν σωστά, θα βοηθήσουν ώστε να προστατευθεί η ποιότητα του τουριστικού προϊόντος και να μη ζημιώνονται οι επαγγελματίες που δηλώνουν κανονικά τα εισοδήματά τους.
Ερώτηση: Οι τουρίστες φαίνεται να περιορίζουν τις δαπάνες τους. Το παρατηρήσατε κι εσείς;
Ν. Κουρκουμέλης: Ναι, ήταν ο λεγόμενος «τουρισμός του τάπερ και του σούπερ μάρκετ». Πολλοί μαγείρευαν μόνοι τους αντί να βγουν να φάνε. Αυτό έχει άμεσο αντίκτυπο στην αγορά, στα εστιατόρια και στα καταστήματα.
Ερώτηση: Υπάρχει σχεδιασμός για το 2026;
Ν. Κουρκουμέλης: Βεβαίως. Θα συμμετάσχουμε στις μεγάλες τουριστικές εκθέσεις, όπως στο Βερολίνο και στο Λονδίνο, και ήδη μιλάμε με τους μεγάλους tour operators. Δεν θεωρούμε ανησυχητική τη μείωση φέτος, είναι κάτι που μπορεί να ανατραπεί. Στόχος μας είναι να ανακτήσουμε τις απώλειες και να προσελκύσουμε ξανά το αγγλικό κοινό.
Ερώτηση: Τι γίνεται με τη συνεργασία των Δήμων της Κεφαλονιάς;
Ν. Κουρκουμέλης: Δυστυχώς, μόνο ο Δήμος Αργοστολίου έχει ενεργή τουριστική επιτροπή. Στη Σάμη και στο Ληξούρι δεν λειτουργούν. Αυτό είναι πρόβλημα, γιατί όλοι επωφελούνται από τον τουρισμό, αλλά δεν συμμετέχουν όλοι στις κοινές δράσεις. Χρειάζεται συλλογική προσπάθεια.
Ερώτηση: Πώς πρέπει να κινηθούν οι επαγγελματίες ενόψει νέας σεζόν;
Ν. Κουρκουμέλης: Πρέπει να υπάρχει συνέπεια. Να μένουν ανοιχτά καταστήματα και εστιατόρια και τον Οκτώβριο, ώστε οι τουρίστες να βρίσκουν υπηρεσίες. Η Κεφαλονιά είναι διαφορετικός προορισμός, υψηλότερου επιπέδου, και πρέπει να στηρίξουμε αυτήν την εικόνα.
Συμπέρασμα:
Η Κεφαλονιά είχε μια θετική χρονιά, παρά την απώλεια περίπου 10.000 Άγγλων τουριστών. Οι τιμές, τα Airbnb και η περιορισμένη κατανάλωση επηρέασαν την αγορά, αλλά ο στόχος για το 2026 είναι ξεκάθαρος: συμμετοχή στις διεθνείς εκθέσεις, ενίσχυση της συνεργασίας των Δήμων και ανάκτηση του χαμένου μεριδίου αγοράς.
ΑΣ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΟΛΟΙ ΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ !!!
Κύρια σημεία της συζήτησης:
-
Καιρός & τουρισμός: Οι βροχές δεν ευνοούν τον τουρισμό, αν και είναι χρήσιμες για τις καλλιέργειες.
-
Τουριστική σεζόν 2025:
-
Ο Σεπτέμβριος πήγε πολύ καλά.
-
Ο Οκτώβριος ξεκίνησε θετικά, αλλά μετά τις 5/10 θα υπάρξει μεγάλη μείωση επισκεπτών.
-
-
Μείωση Άγγλων τουριστών (περίπου 10.000 λιγότεροι):
-
Λόγοι: καλός καιρός στην Αγγλία, ακρίβεια στην Κεφαλονιά (σε σχέση με Ζάκυνθο που έκανε εκπτώσεις 30–40%), αλλά και γενικότερα οικονομικοί παράγοντες.
-
-
Airbnb:
-
Αύξηση καταλυμάτων (από 25.000 σε 30.000).
-
Η κυβέρνηση παίρνει μέτρα για ισονομία και φορολόγηση, ώστε να μην πλήττονται τα ξενοδοχεία.
-
-
Καταναλωτική συμπεριφορά τουριστών:
-
«Τουρισμός του τάπερ και του σούπερ μάρκετ» → πολλοί τουρίστες προτιμούν να μαγειρεύουν αντί να βγαίνουν έξω.
-
-
Υποδομές & προβλήματα:
-
Υποδομές, δρόμοι και γενικότερες ελλείψεις επηρεάζουν την εμπειρία των επισκεπτών.
-
-
Σχεδιασμός 2026:
-
Προετοιμασία για συμμετοχή σε μεγάλες εκθέσεις (Βερολίνο, WTM Λονδίνου).
-
Στόχος: να ανακτηθούν οι απώλειες και να συνεχιστεί η ανοδική πορεία.
-
-
Ζητούμενο συνεργασίας:
-
Έλλειψη τουριστικών επιτροπών σε Ληξούρι και Σάμη.
-
Ο Αργοστόλι επωμίζεται το βάρος χωρίς ισότιμη συμμετοχή των άλλων δήμων.
-
-
Εστίαση & λειτουργία καταστημάτων:
-
Ζητείται να παραμένουν ανοιχτά εστιατόρια και τον Οκτώβριο ώστε να εξυπηρετούνται οι τουρίστες.
-
-
Εικόνα Κεφαλονιάς:
-
Προβάλλεται ως προορισμός υψηλότερου επιπέδου, διαφορετικός από Ζάκυνθο και άλλα νησιά.
-
Συμπέρασμα:
Η χρονιά 2025 είχε καλές επιδόσεις παρά τις δυσκολίες, όμως αναδείχθηκαν προβλήματα όπως η ακρίβεια, τα Airbnb, η έλλειψη υποδομών και η περιορισμένη συνεργασία μεταξύ των δήμων. Το βλέμμα τώρα στρέφεται στον προγραμματισμό για το 2026, με έμφαση σε ενιαία στρατηγική, καλύτερη διαχείριση υποδομών και ενίσχυση της τουριστικής εικόνας της Κεφαλονιάς.