skip to Main Content
Χωρίς τίτλο (Copy)

 ΤΑ  ΚΕΡΑΜΙΔΙΑ  ΣΤΑΖΟΥΝ…

 ΤΑ  ΚΕΡΑΜΙΔΙΑ  ΣΤΑΖΟΥΝ…

Η Αξιολόγηση που ευαγγελίζεται η κυβέρνηση μέσω της κας Υπουργού Νίκης Κεραμέως δεν έχει καμία σχέση  με την αναβάθμιση της                        Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας, αλλά αντίθετα στοχεύει στην  διάλυση  και στην παράδοσή της στα ιδιωτικά συμφέροντα.

 Αυτό φάνηκε ξεκάθαρα όταν το καλοκαίρι   απέκλεισε την πρόσβαση 30.000 υποψηφίων σπουδαστών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και τους κατηύθυνε αναγκαστικά, ως πελάτες πλέον, στα ιδιωτικά κολέγια!

Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, μπροστά στην κατακραυγή των συλλόγων γονέων και των εκπαιδευτικών οργανώσεων για τα χιλιάδες κενά καθηγητών και δασκάλων που υπάρχουν, η κα Υπουργός προχώρησε σε συγχώνευση τμημάτων, ανεβάζοντας έτσι  κατακόρυφα τον αριθμό μαθητών/τριών ανά αίθουσα (28ρια), αδιαφορώντας τόσο για την ασφάλειά τους όσο και για την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου, που με αυτόν τον τρόπο υποβαθμίζεται!

Αν ενδιαφερόταν πραγματικά για την αναβάθμιση της παιδείας, αντί για συγχωνεύσεις , θα προχωρούσε σε μαζικούς διορισμούς για να καλύψει τα κενά στα σχολεία!  

 Δεν φτάνει όμως μόνον αυτό. Προχωρά στην εφαρμογή του νόμου 4823/2021  για την αξιολόγηση- κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικών μονάδων και εκπαιδευτικού προσωπικού, όχι με διάλογο, αλλά με την αναγκαστική επιβολή- εφαρμογή του, μέσω πιέσεων, απειλών και δικαστικών αποφάσεων!

Σύμφωνα με τον νόμο, οι εκπαιδευτικοί είναι υποχρεωμένοι να συγκροτήσουν  ομάδες οι οποίες θα έχουν την ευθύνη του ελέγχου των κτηριακών εγκαταστάσεων και των υλικοτεχνικών  υποδομών, την καταγραφή των ελλείψεών τους, και στην συνέχεια  την αποτύπωση και δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων στο διαδίκτυο.

Η διαδικτυακή εικόνα του σχολείου θα αποτελεί και την «βιτρίνα» του.  Παρουσιάζεται κατ΄ αυτόν τον τρόπο η επάρκεια ή μη του κάθε σχολείου, οδηγώντας τους ενδιαφερόμενους γονείς σε σύγκριση και κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων.                                                                                            Ευθύνη επίσης του προσωπικού είναι , σύμφωνα με τον νόμο, να βρει λύσεις ,πηγές χρηματοδότησης και χορηγούς  για να  καλύψει τις ελλείψεις έτσι ώστε να παρουσιαστεί η σχολική μονάδα, στην επόμενη αξιολόγηση,  με ένα ευπρεπές και ελκυστικό προφίλ, που θα την καθιστά επιλέξιμη από τους γονείς που λογικά «ψάχνουν» το καλύτερο για τα παιδιά τους.

 Όσον για την  σχολική μονάδα που δεν θα τα καταφέρει, θα υποβαθμίζεται τόσο σε θέματα στελέχωσης όσο και χρηματοδότησης.  Αυτό φυσικά που αποκρύπτεται, είναι το γεγονός ότι λόγω υποχρηματοδότησης , θα κλιθούν τελικά οι ίδιοι οι γονείς να βάλουν το χέρι ακόμα πιο βαθιά στην τσέπη για να έχουν τις υποδομές και τα σχολεία που ονειρεύονται για τα παιδιά τους!      

Ευθύνη επίσης των εκπαιδευτικών  θα είναι η  συγκρότηση ομάδων για την επίλυση εκπαιδευτικών και κοινωνικών προβλημάτων  και προβλημάτων συμπεριφοράς που παρουσιάζονται όπως το bullying, η σχολική διαρροή κ.α. και για τα οποία θα είναι υπεύθυνοι για την θετική ή μη επίλυσή τους!

Ο θεσμός του Σχολικού συμβούλου παύει να υφίσταται και μετατρέπεται  σε αυτόν του αξιολογητή!                                                                        Η επιμόρφωση  των εκπαιδευτικών που αποτελεί δική τους ευθύνη με διαρκείς επιμορφώσεις εκτός ωραρίου για την δημιουργία ενός αξιοπρεπούς βιογραφικού, οι συνεδριάσεις με διάφορους εμπλεκόμενους φορείς τις απογευματινές ώρες, ο θεσμός του «Μέντορα», οι εξουθενωτικές υποχρεώσεις συμπλήρωσης στατιστικών στοιχείων και η κάλυψη διαφόρων άλλων απαιτήσεων, η πίεση για την επίτευξη των στόχων καθώς και ο ρόλος του διευθυντή που μετατρέπεται σε manager του σχολείου, σε κριτή και αξιολογητή των πάντων, θα καταστρέψουν το παιδαγωγικό κλίμα  και θα επηρεάσουν αρνητικά το διδακτικό έργο των εκπαιδευτικών, αφού θα εργάζονται κάτω από φόβο φροντίζοντας, κατά προτεραιότητα, για την επίτευξη των μετρήσιμων στόχων, την επιφανειακά «καλή»  εικόνα της μονάδας, τις δημόσιες σχέσεις,  και στην παρουσίαση  υποτιθέμενων «άριστων» αποτελεσμάτων για την προσέλκυση χορηγών.

 Αν η αξιολόγηση  είχε σκοπό την αναβάθμιση της παιδείας, τότε θα ξεκινούσε μέσα απ΄το ίδιο το υπουργείο το οποίο θα αξιολογούσε τον προσανατολισμό  και την παιδαγωγική εγκυρότητα των προγραμμάτων σπουδών, την καταλληλότητα  των βιβλίων, θα φρόντιζε για την κτηριακή ανανέωση και επαρκή στελέχωση των σχολικών μονάδων καθώς  και για την απρόσκοπτη χρηματοδότησή τους.

 Αντί γι αυτό απειλεί, τρομοκρατεί κι εκβιάζει…                                                                                         Τα κεραμίδια της παιδείας στάζουν κα Υπουργέ. Και δεν είναι υποχρέωση ούτε των εκπαιδευτικών ούτε των γονέων να μπαλώσουν την κατάσταση… Κα Υπουργέ…

Αργοστόλι 26 Οκτωβρίου 2021

Ο.Μ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ ΣΥΡΙΖΑ-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ

Διονύσιος Βούτος
Δημοσιογράφος
35 χρόνια στην δημοσιογραφία. Δημοσιογράφος ΕΡΤ
Back To Top