skip to Main Content
1f38ead2771dbf453cd7eb4c5b7b1f68 XL (1) (Copy)

Στον «αέρα» το τμήμα στο Ληξούρι

Επείγον: Αναστέλλεται η λειτουργία του νέου τμήματος του Ιονίου Πανεπιστημίου στο Ληξούρι

Μετά τη Νομική της Πάτρας, το υπουργείο Παιδείας αναστέλλει τη λειτουργία και όλων των πανεπιστημιακών τμημάτων, τα οποία ιδρύθηκαν απο την προηγούμενη κυβέρνηση και επρόκειτο να λειτουργήσουν απο το 2020-21. Τα τμήματα θα συμπεριλαμβάνονταν στο μηχανογραφικό το οποίο θα συμπλήρωναν οι μαθητές της φετινής Γ’ Λυκείου.

Πρόκειται για 36 τμήματα σε διάφορα πανεπιστήμια, όπως της Αθήνας, των Ιωαννίνων, του Ιόνιου, του Γεωπονικού, της Θεσσαλίας, της Δυτικής Μακεδονίας, Διεθνούς, της Πάτρας, της Πελοποννήσου και της Δυτικής Αττικής.

Το υπουργείο Παιδείας εξέτασε τις λεπτομέρειες σχετικά με την ίδρυση αυτών των τμημάτων και αποφάσισε οτι δεν πληρούν τις σχετικές ακαδημαικές προϋποθέσεις. Εντός της ημέρας θα κάνει και τις σχετικές ανακοινώσεις.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο Γαβρόγλου που είχε κατατεθεί το περασμένο Μάιο το Ιόνιο Πανεπιστήμιο θα έχει παρουσία σε όλα τα νησιά του Ιονίου. Με το Σχέδιο Νόμου του Γαβρόγλου, θα ιδρύονταν τέσσερα διεπιστημονικά τμήματα:

Α. Τμήμα Τουρισμού στην Κέρκυρα

Β. Τμήμα Εθνομουσικολογίας  στο Ληξούρι

Γ. Τμήμα Περιβάλλοντος  στη Ζάκυνθο

Δ. Τμήμα Περιφερειακής Ανάπτυξης στη Λευκάδα

Μένει να δούμε ποιο θα είναι το μέλλον του τμήματος στο Ληξούρι και αν πηγαίνει ουσιαστικά για κατάργηση.

Υπουργείο Παιδείας: Αναστέλλει την έναρξη λειτουργίας 37 νέων ΑΕΙ (λίστα)

Σαρωτικές αλλαγές στα Πανεπιστήμια

Στην αναστολή της έναρξης λειτουργίας 37 τμημάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης που δημιουργήθηκαν προεκλογικά για ψηφοθηρικούς λόγους από την προηγούμενη Κυβέρνηση, δίχως προηγούμενο σχεδιασμό και επαρκή τεκμηρίωση, προχωρά άμεσα το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Κυβερνητικοί κύκλοι αναφέρουν πως τα τμήματα αυτά ιδρύθηκαν στην πλειοψηφία τους με προσωπικές βουλευτικές τροπολογίες.

Η προηγούμενη Κυβέρνηση, υπηρετώντας μικροπολιτικές σκοπιμότητες, θεσμοθέτησε πριν μερικούς μήνες μια σειρά από τμήματα σε όλη τη χώρα με προβλεπόμενη έναρξη λειτουργίας από το ακαδημαϊκό έτος 2020-21 και μετά, αναδιατάσσοντας τον ακαδημαϊκό χάρτη.

Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως και ο υφυπουργός, Βασίλης Διγαλάκης, σε δήλωση τους αναφέρουν τα εξής:

«Το εκπαιδευτικό μας σύστημα και κατ’ επέκταση όλοι οι εμπλεκόμενοι σε αυτό έχουν ταλαιπωρηθεί στο παρελθόν από πελατειακές λογικές και ευκαιριακές διευθετήσεις.

Η προηγούμενη κυβέρνηση, υπηρετώντας μικροπολιτικές σκοπιμότητες, θεσμοθέτησε πριν μερικούς μήνες μια σειρά από τμήματα σε όλη τη χώρα με προβλεπόμενη έναρξη λειτουργίας από το ακαδημαϊκό έτος 2020-21 και μετά, αναδιατάσσοντας τον ακαδημαϊκό χάρτη.

Τα εν λόγω τμήματα δημιουργήθηκαν:

• χωρίς συγκεκριμένα ακαδημαϊκά κριτήρια,

• χωρίς να έχουν προηγηθεί οι απαιτούμενες μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας,

• χωρίς συνεκτικό σχεδιασμό,

• χωρίς καν την προηγούμενη γνώμη της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ), ενώ ο νόμος προέβλεπε τη συμβολή και της αρχής αυτής σε τέτοιου είδους αποφάσεις,

• ενίοτε και με βουλευτικές τροπολογίες της τελευταίας στιγμής,

υποτιμώντας έτσι τα Ιδρύματά μας και τις δυνατότητες του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Όπως είναι φυσικό, ορισμένα από τα νέα αυτά τμήματα αντιμετωπίζουν προβλήματα σε υποδομές και προσωπικό, χωρίς να μπορεί να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη και εύρυθμη λειτουργία τους προς όφελος των μελλοντικών φοιτητών και της ακαδημαϊκής κοινότητας.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, αναστέλλουμε τη λειτουργία των 37 αυτών νέων τμημάτων με νομοθετική διάταξη που θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή.

Στόχος μας είναι να επανεξεταστεί η ανάγκη δημιουργίας τους συνολικά από τη νέα ενισχυμένη Ανεξάρτητη Αρχή, στη βάση ακαδημαϊκών κριτηρίων και μετά από την εκπόνηση των αναγκαίων μελετών σκοπιμότητας και βιωσιμότητας. Το ίδιο θα ισχύει και για οποιαδήποτε νέα τμήματα πρόκειται να ιδρυθούν στο μέλλον, αλλά και για την αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη εν συνόλω. Δεν είναι απλώς θέμα χρηστής και αποτελεσματικής διαχείρισης των οικονομικών πόρων της πολιτείας, αλλά πρωτίστως ευθύνη και χρέος απέναντι στους νέους και τις νέες που προσδοκούν πρόσβαση σε ποιοτικά δημόσια πανεπιστήμια και σε πτυχία με αντίκρισμα. Και παράλληλα μια ευκαιρία για να βελτιστοποιήσουμε τις αναπτυξιακές προοπτικές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα μας.

Στο πλαίσιο αυτό, εργαζόμαστε εντατικά και θα καταθέσουμε τις επόμενες εβδομάδες ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για τη νέα Ανεξάρτητη Αρχή για την ανώτατη εκπαίδευση. Σκοπεύουμε να την ενδυναμώσουμε και να την καταστήσουμε βασικό εταίρο διαμόρφωσης πολιτικής για την ανώτατη εκπαίδευση, αποκεντρώνοντας παράλληλα μια σειρά από εξουσίες με τη μεταφορά τους εκεί που πραγματικά πρέπει να ανήκουν. Η Παιδεία μας έχει ανάγκη από τη χάραξη μιας μακροχρόνιας στρατηγικής, στη βάση ευρύτερων συναινέσεων και με διάρκεια που υπερβαίνει τη θητεία μιας πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από την ενδυνάμωση των θεσμών και τη συνεπή τήρηση διαδικασιών.

Είναι ευκαιρία να αλλάξουμε παθογένειες ετών με τόλμη, βάζοντας τέλος σε πρακτικές που στερούν από τους νέους και τις νέες της πατρίδας μας την Παιδεία που τους αξίζει. Και στην κατεύθυνση αυτή θα αναζητήσουμε την ευρύτερη δυνατή συναίνεση, ακούγοντας τις προτάσεις όλων για το βέλτιστο τρόπο διαμόρφωσης του ακαδημαϊκού χάρτη με τις αναγκαίες διασφαλίσεις ποιότητας».

1pinakas
2pinakas
3pinakas
4pinakas
5pinakas
Διονύσιος Βούτος
Δημοσιογράφος
30 χρόνια στην δημοσιογραφία. Δημοσιογράφος ΕΡΤ
Back To Top