Στην ΑΕΝ ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Ναυτιλίας & ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδου (εικόνες)
Στην σχολή Εμποροπλοιάρχων Ιονίων Νήσων βρέθηκαν σήμερα το πρωί ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής κ. Θεοτοκάς Ιωάννης και ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδου κ. Λεωνίδας Δημητριάδης- Ευγενίδης.
Αρχικά συνομίλησαν με το εκπαιδευτικό προσωπικά και στην συνέχεια συναντήθηκαν με τους σπουδαστές, όπου είχαν μια εκτενής συζήτηση για τα προβλήματα τους τώρα αλλά και για το μέλλον τους σ αυτό το επάγγελμα.
Κυρίαρχο θέμα ήταν για ακόμη μια φορά το ζήτημα της δωρεάν σίτισης αλλά και το πάσο. Παροχές αυτονόητες για όλα τα παιδιά, τα οποία βρίσκονται μακριά από τα σπίτια τους.
Έτσι λοιπόν, οι σπουδαστές απευθυνόμενοι στον κ. Θεοτοκά ζήτησαν τον λόγο για το οποίο τους στερούνται αυτά τα δικαιώματα και πότε προβλέπεται να υπάρξει κάποια θετική εξέλιξη. Ο κ. Θεοτοκάς τόνισε ότι έχουν γίνει σημαντικές προσπάθειες και ελπίζουν στο συντομότερο, χωρίς όμως να μπορεί να δώσει μια σαφής απάντηση.
Ο κ. Λεωνίδας με τη σειρά του τόνισε ότι το ίδρυμα Ευγενίδη θα βρίσκεται πάντα δίπλα στην ΑΕΝ Ιονίων Νήσων και στα παιδιά της. Δηλώνοντας ενθουσιασμένος και ταυτόχρονος συγκινημένος για την κατάσταση που βρίσκεται σήμερα η σχολή μετά τους σεισμούς.
ΑΣ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ΤΙ ΕΙΠΑΝ Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Ο Γ.Γ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΚΑΙ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΕΥΓΕΝΙΔΗ ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ ΕΥΓΕΝΙΔΗΣ
ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ κ ΠΡΑΣΙΩΤΗ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΠΟΥ ΠΑΡΕΔΩΣΕ ΣΤΟΝ Γ.Γ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ κ ΘΕΟΤΟΚΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΛΥΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ
Από : Σπουδαστές/τριες της Σχολής Πλοιάρχων ΑΕΝ Ιονίων Νήσων
ΠΡΟΣ: ΓΕΝΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ
ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ Κον Γ. ΘΕΟΤΟΚΑ.
Αργοστόλι , 10/02/2016
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ
Αξιότιμε κύριε Θεοτοκά ,
Με αφορμή την επίσκεψη σας στην Ακαδημία μας , που αποτελεί τιμή μας, θέλουμε να σας επισημάνουμε τα παρακάτω προβλήματα που αντιμετωπίζουμε και που πιστεύουμε ότι θα τύχουν ανάλογης αντιμετώπιση από μέρους σας.
Ζητούμε Ισοτιμία και Αντιστοιχία του πτυχίου των αποφοίτων από τις ΑΕΝ και να τεθούμε σε ισότιμη βάση στην παιδεία και τις προοπτικές όπως έχουν όλοι οι απόφοιτοι των ΑΕΙ και ΑΤΕΙ.
Ύψιστης σημασίας πρόβλημα είναι το θέμα της σίτισης. Το ποσό που δαπανάται μηνιαία κατ’ άτομο για την σίτιση καθιστά πολλές φορές δύσκολη την διαβίωση των σπουδαστών. Ζητάμε την άμεση επίλυση του προβλήματος με την επαναφορά της δωρεάν σίτισης όπως συμβαίνει και με όλους τους υπόλοιπους σπουδαστές των ΑΤΕΙ και ΑΕΙ.
Έκδοση δελτίου φοιτητικού εισιτηρίου (Πάσο). Η μετακίνηση από και προς την Ακαδημία προς το μόνιμο τόπο κατοικίας μας , αποτελεί ένα σημαντικό έξοδο διότι σαν φοιτητές μιας Ακαδημίας δεν μας χορηγείται φοιτητικό πάσο όπως συμβαίνει σε όλους τους υπόλοιπους σπουδαστές των ΑΤΕΙ και ΑΕΙ. Το αποτέλεσμα είναι να μην μας χορηγούν την έκπτωση που μας αναλογεί και να είμαστε υποχρεωμένοι να πληρώνουμε ολόκληρο εισιτήριο.
Κατάργηση της υποχρέωσης παρακολούθησης των ειδικών σχολείων G.M.D.S.S , E.C.D.I.S , B.R.M , S.S.O για τις Ακαδημίες που διαθέτουν ανάλογο εξοπλισμό διότι έχουν ενσωματωθεί τα μαθήματα αυτά στο νέο ωρολόγιο πρόγραμμα. Το κόστος μετάβασης , διαμονής και σίτισης στην Αθήνα για το χρονικό διάστημα που απαιτείται για την παρακολούθηση των συγκεκριμένων σχολείων , είναι δυσβάσταχτο και καθιστά μεγάλο πρόβλημα για την πλειονότητα των σπουδαστών οι οποίοι δε διαμένουν στην Αθήνα. Επιπλέον χάνετε πολύτιμος χρόνος για τους σπουδαστές και καθυστερεί η ναυτολόγηση τους και η έναρξη της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας διότι τις πιο πολλές φορές καθυστερεί η εγγραφή στα σχετικά σχολεία στο ΚΕΣΕΝ γιατί είναι κλεισμένες οι θέσεις. Η Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού Ιονίων Νήσων διαθέτει όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό για τη διεξαγωγή αυτών των μαθημάτων και την εξοικίωση των σπουδαστών.
Έκδοση εκπαιδευτικών εγχειριδίων στα καινούργια μαθήματα που προστέθηκαν σύμφωνα με το καινούργιο ωρολόγιο πρόγραμμα το οποίο είναι εναρμονισμένο με την STCW manila 2010. Ειδικότερα για τα μαθήματα Ηγεσία και διοικητικές δεξιότητες, Διαχείριση κρίσεων , Διαχείριση Ανθρώπινου δυναμικού, BRM, BTM και Ελληνική Ναυτική Ιστορία δεν υπάρχουν εκπαιδευτικά κείμενα.
Απλοποίηση των υπαρχόντων εκπαιδευτικών βιβλίων και εκσυγχρονισμός των παλαιοτέρων, έτσι ώστε να γίνουν πιο εύχρηστα και πιο κατανοητά στους σπουδαστές. Για παράδειγμα , απλοποίηση/βελτίωση του βιβλίου της Ευστάθειας Ε και ΣΤ εξαμήνων να είναι φιλικό και κατανοητό , απλοποίηση ορισμένων σημείων που περιέχονται στο βιβλίο ναυτικά ηλεκτρονικά όργανα τα οποία δεν τα συναντάμε πλέον στα καράβια , έκδοση νέων βιβλίων Ναυτικής Τέχνης και Ναυπηγία τα οποία έχουν να εκσυγχρονιστούν εδώ και δεκαετίες.
Επέκταση εργασιακών προοπτικών καθώς και τη δυνατότητα παρακολούθησης μεταπτυχιακών προγραμμάτων σε Ελληνικά Πανεπιστήμια για τους απόφοιτους των ΑΕΝ . Ζητούμε ισότιμη βάση στην παιδεία και τις προοπτικές όπως έχουν όλοι οι απόφοιτοι των ΑΕΙ και ΑΤΕΙ. Είναι ανεπίτρεπτο , στη χώρα που βρίσκεται στη κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλίας , κανένα Ελληνικό πανεπιστήμιο να μην δέχεται αποφοίτους Α.Ε.Ν για μεταπτυχιακό. Επιπλέον, υπάρχουν πανεπιστήμια του εξωτερικού που δεν δέχονται αποφοίτους για μεταπτυχιακό γιατί δεν έχουν οι ναυτικές σχολές στην Ελλάδα σύστημα πιστωτικών μονάδων( ECTS ).
Επέκταση εργασιακών προοπτικών. Πρέπει να σταματήσει η παγκόσμια αρνητική πρωτοτυπία μας στην απαξίωση των Ελλήνων Αξιωματικών. Είμαστε, η μοναδική χώρα που οι Πλοίαρχοι και οι Μηχανικοί δεν συμμετέχουν στα κλιμάκια Επιθεώρησης λιμένων (Port State Controls). Δεν υπάρχουν Πλοίαρχοι στην διαχείριση Λιμένων, μαρινών, ρύθμιση θαλάσσιας κυκλοφορίας (VTS).
Ένα άλλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι σπουδαστές είναι η εύρεση πλοίου για την εκτέλεση του εκπαιδευτικού ταξιδιού. Το μεγαλύτερο πρόβλημα βέβαια κατά κύριο λόγο το αντιμετωπίζουν οι σπουδάστριες που η συντριπτική τους πλειοψηφία αντιμετωπίζει δυσκολία για την εύρεση πλοίου .
Με εκτίμηση
Ο εκπρόσωπος των σπουδαστών της ΑΕΝ Ιονίων Νήσων
Πρασιώτης Θεόδωρος.
Στην συνέχεια ακολούθησε ξενάγηση και παρουσίαση του τελευταίας τεχνολογίας εξοπλισμού που έχει αποκτήσει τους τελευταίους μήνες η σχολή.
κείμενο Μαρία Κουρκουμελη