skip to Main Content
Ee53cd8d70df47fca3e27e67ffe535d2 (Copy)

Σπίρτζης κατά Fraport: Ούτε τις τουαλέτες δεν καθαρίζουν στα αεροδρόμια…

…KAI ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ FRAPORT ΜΕΤΑ ΤΟ

ΚΕΙΜΕΝΟ

«Η κοινοπραξία Fraport, που ανέλαβε τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, μέχρι στιγμής δεν έχει δώσει καλά δείγματα γραφής, δεν έχει λειτουργήσει καλύτερα τα αεροδρόμια από ό,τι τα λειτουργούσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ/ΜΠΕ «Πρακτορείο», σχολιάζοντας δημοσιεύματα, που αναφέρονται σε τριβές στις σχέσεις της γερμανικής εταιρείας με το ελληνικό δημόσιο, με επίμαχο ζήτημα τα έργα αναβάθμισης στους διαδρόμους απογειώσεων και προσγειώσεων του αεροδρομίου «Μακεδονία». 


«Η Fraport δεν έχει προχωρήσει στις επενδύσεις που όφειλε να προχωρήσει, ενώ έχουμε προβλήματα ακόμη και με την καθαριότητα στις τουαλέτες, που είναι σε πολλά αεροδρόμια χειρότερη, από αυτά που βλέπαμε και υπήρχαν στο παρελθόν», είπε ο κ.Σπίρτζης, καλώντας τη γερμανική εταιρεία «να καταλάβει ότι είναι μια εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων, δεν είναι μια εταιρεία που θα πει στη χώρα τι έργα να κάνει και ποια δεν θα κάνει» και «να αφήσει τις διάφορες παρατηρήσεις για το πώς και τα ποια έργα θα γίνουν, καθώς τα έργα αυτά είναι στη σύμβαση και είναι υποχρέωση του ελληνικού Δημοσίου, είναι συγχρημαδοτούμενα έργα και έχουν εγκριθεί και οι μελέτες και τα χρονοδιαγράμματα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους φορείς, που τα επιβλέπουν». 

Ο υπουργός διευκρίνισε πως, αν υπάρχει κάποιο άλλο αίτημα από την πλευρά της εταιρείας, «υπάρχει η διαδικασία μέσα στη σύμβασή τους για επίλυση των διαφορών». «Πριν λίγους μήνες η Fraport ήταν εκείνη που παρακαλούσε να μην συνεχιστούν τα έργα και να πάνε λίγο πίσω, για να μπορέσει να λειτουργήσει τους τουριστικούς μήνες το αεροδρόμιο. Τι άλλαξε; Γιατί δεν είπε πριν λίγους μήνες να ακυρωθεί και να μη συνεχιστεί το έργο;», διερωτήθηκε και εξήγησε: «Όταν έδωσε την προσφορά της, ή όταν ήταν να γίνει η σύμβαση για την παραχώρηση των αεροδρομίων, δεν έκανε καμία παρατήρηση για το έργο, όταν είχε όλα τα στοιχεία στη διάθεσή της και στα χέρια της, όταν είχε πρόσβαση στα αεροδρόμια, όταν έκανε όποια μέτρηση ήθελε, όταν μπορούσε να πάρει όποιες μελέτες ήθελε…».

Ο κ. Σπίρτζης παρατήρησε, εξάλλου, πως «αξίζει τον κόπο να δούμε ποιοι επηρεάζονται -να το πω ευγενικά- από την κάθε φορά λειτουργία και φιλολογία της Fraport και βγαίνουν ως νομικοί και εμπορικοί αντιπρόσωποί τους». «Φαντάζομαι να το σταματήσουν, γιατί μετά θα αρχίσουμε να λέμε και τα ονόματα, ποιοι σε κάθε φάση, για κάθε αίτημα που έχει μία εταιρεία, η οποία έχει σύμβαση με το Ελληνικό Δημόσιο, βγαίνουν και διαφημίζουν και τεκμηριώνουν τα αιτήματα συγκεκριμένων εταιρειών», σημείωσε.

in.gr, ΑΠΕ-ΜΠΕ

…KAI ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ FRAPORT

Μέσω πακέτου Juncker η αναβάθμιση των 14 αεροδρομίων

Στο ευρωπαϊκό ταμείο στρατηγικών επενδύσεων (“πακέτο” Juncker) εντάχθηκε το έργο της αναβάθμισης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Συγκεκριμένα, το EFSI θα χρηματοδοτήσει με το ποσό των 300 εκατ. ευρώ την επένδυση, συνολικού προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ που αφορά τις εργασίες ανακατασκευής που θα πραγματοποιήσει η κοινοπραξία Slentel-Fraport στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια.

Όπως έχουν αναφέρει παλαιότερα οι επικεφαλής της Fraport, oι επενδύσεις που θα απαιτηθούν είναι της τάξης των 330 εκατ. ευρώ.

Αυτή την περίοδο στελεχώνεται το σχήμα του ομίλου Κοπελούζου και της Fraport με το κατάλληλο προσωπικό. Έτσι, πρόσφατα η Fraport Greece ανακοίνωσε τον διορισμό δύο διευθυντών στο εκτελεστικό συμβούλιο. Πρόκειται για τον Μπιλ Φούλερτον που αναλαμβάνει Διευθυντής του Τεχνικού Τμήματος (CTO) και τον Βαγγέλη Μπαλτά που αναλαμβάνει Διευθυντής του Οικονομικού Τμήματος (CFO).

Τα δύο αυτά στελέχη θα συνεργάζονται αγαστά με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο (CEO) Αλεξάντερ Τσινέλ στο εκτελεστικό συμβούλιο της εταιρείας το οποίο είναι αρμόδιο για την επίβλεψη του επερχόμενου έργου των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.

Δημ. Δελεβέγκος

​Διαβάστε ακόμη:

– Πώς θα αναβαθμίσει η Fraport τα αεροδρόμια

H Fraport Greece σε συνέχεια σημερινών δηλώσεων του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χρήστου Σπίρτζη διευκρινίζει:

H Fraport Greece, αναγνωρίζοντας την ευθύνη της απέναντι στις  τοπικές κοινωνίες αλλά και τον ρόλο των αεροδρομίων στις τοπικές οικονομίες, αποφάσισε να προχωρήσει σε πλήθος  παρεμβάσεων  και εργασιών κατά την διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου, οι οποίες όμως  δεν θα επηρέαζαν την ομαλή λειτουργία των αεροδρομίων και δεν θα περιόριζαν την επιβατική κίνηση. Συγκεκριμένα στα 14 αεροδρόμια από τις 11 Απριλίου και μέχρι σήμερα πραγματοποιήθηκαν  5.433 εργασίες απολύτως αναγκαίες για τη λειτουργία των αεροδρομίων – που φέτος διαχειρίστηκαν με επιτυχία περίπου 2.5 εκατ. επιβάτες περισσότερους σε σχέση με το 2016.

Σημειώνεται, ωστόσο, ότι αν τα μεγάλα έργα ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού των υποδομών των αεροδρομίων ξεκινούσαν στο μέσο της καλοκαιρινής περιόδου, το πλήγμα για τον ελληνικό τουρισμό, για την εθνική και τοπική οικονομία, θα ήταν τεράστιο, καθώς η χωρητικότητα και η δυναμικότητα των αεροδρομίων θα μειωνόταν σημαντικά. Τόσο η κυβέρνηση, όσο και οι αρμόδιοι φορείς ήταν πλήρως ενημερωμένοι για το χρονοδιάγραμμά της υλοποίησης του επενδυτικού μας προγράμματος, του οποίου το ύψος θα αγγίξει τα 400 εκατομμύρια ευρώ – πέραν του 1,234 δις ευρώ που έχει ήδη καταβληθεί. Τα έργα αυτά αναμένεται να  ξεκινήσουν βάσει του αρχικού προγραμματισμού το φθινόπωρο.  Η συμβατική υποχρέωση της Fraport Greece προβλέπει ότι τα έργα αυτά θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί εντός τεσσάρων ετών αλλά αυτό αναμένεται να συμβεί νωρίτερα. Δεν υπάρχει επομένως καμία καθυστέρηση στην υλοποίηση των έργων η στον προγραμματισμό της Fraport Greece.   Τα έργα όμως μπορούν μόνο να ξεκινήσουν αφού πρώτα εγκριθούν από το Υπουργείο και τα 14 Master Plans που έχει ήδη καταθέσει η Fraport Greece.

 

Σχετικά με τις προγραμματισμένες από το 2006 εργασίες αναβάθμισης στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» (διασταύρωση του Διαδρόμου 16/34 με τον Διάδρομο 10/28), η Fraport Greece κρίνοντας βάσιμη την ανησυχία των τοπικών φορέων και των αεροπορικών εταιρειών σχετικά με τις επιπτώσεις της υλοποίησης των συγκεκριμένων έργων κατά τη θερινή περίοδο, είχε στηρίξει, πριν από σχεδόν έναν χρόνο, το αίτημα τους για παράταση της έναρξής τους.

 

Η διεξαγωγή εργασιών στο συγκεκριμένο σημείο συνεπάγεται ότι ο διάδρομος προσγείωσης – απογείωσης του Αεροδρομίου «Μακεδονία» 16/34 θα πρέπει να τεθεί εκτός λειτουργίας. Σημειώνεται επίσης ότι ο Διάδρομος 16/34 είναι ο μοναδικός διάδρομος εν λειτουργία στο αεροδρόμιο, αφού ο δεύτερος διάδρομος προσγείωσης – απογείωσης (10/28) παραμένει για πάνω από μια δεκαετία κλειστός λόγω εκτέλεσης έργων επέκτασης.

 

Η Fraport Greece δεν είχε καμία αρμοδιότητα και κανένα δικαίωμα να πραγματοποιήσει αυτούς τους ελέγχους πριν από την ανάληψη της διαχείρισης και της λειτουργίας των 14  αεροδρομίων, ούτε είχε κάποιο λόγο να αμφισβητήσει την αναγκαιότητα και την ωφελιμότητα ενός έργου, του οποίου μάλιστα την ευθύνη έχει το κράτος. Μόλις ανέλαβε τη διαχείριση και τη λειτουργία των 14 περιφερειακών αεροδρομίων (11 Απριλίου 2017) προχώρησε άμεσα σε εκτεταμένους ελέγχους, οι οποίοι μεταξύ άλλων αφορούσαν και στην αντοχή του οδοστρώματος του τμήματος της διασταύρωσης των Διαδρόμων 16/34 – 10/28 στο Αεροδρόμιο «Μακεδονία». Οι σχετικοί έλεγχοι, διεξήχθησαν σύμφωνα με τα αυστηρότερα διεθνή πρότυπα και ολοκληρώθηκαν τον Ιούνιο του 2017. Τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα της έκθεσης των ελέγχων κοινοποιήθηκαν άμεσα στις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες (Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ΥΠΑ). Σύμφωνα με αυτά:

 

  • η ακεραιότητα της σχετικής υποδομής είναι ικανή να εξυπηρετήσει την κίνηση του αεροδρομίου για πάνω από 20 χρόνια.
  • η κατάσταση του οδοστρώματος χαρακτηρίζεται συμπαγής και κρίνεται ότι δεν δημιουργεί κανένα κίνδυνο για την ομαλή λειτουργία του αεροδρομίου.
  • οι προγραμματισμένες εργασίες στη διασταύρωση δεν θα βελτιώσουν ουσιαστικά την απόδοση του οδοστρώματος
  • ανακύπτουν σοβαρά θέματα ασφάλειας εξαιτίας της μεγάλης διάρκειας που θα παραμείνει κλειστός ο μοναδικός εν λειτουργία διάδρομος του αεροδρομίου, θέμα για το οποίο πολλές αεροπορικές εταιρίες έχουν ήδη εκφράσει τον προβληματισμό τους και θα οδηγηθούν στην ματαίωση πτήσεων από και προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία».

 

Το κλείσιμο του Διαδρόμου 16/34 και η ακόλουθη μείωση της χωρητικότητας και της δυναμικότητας του αεροδρομίου κατά 75%, για διάστημα τουλάχιστον τεσσάρων μηνών, θα επιφέρει τεράστιο πλήγμα στην τοπική οικονομία, προκαλώντας την απώλεια εκατοντάδων θέσεων εργασίας σε εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο αεροδρόμιο, ενώ αναμένεται να προκαλέσει σοβαρά θέματα ασφάλειας στη λειτουργία του αεροδρομίου. Επιπλέον τυχόν καθυστέρηση ολοκλήρωσης των έργων μετά τον Απρίλιου 2018 θα επιφέρει καταστροφικές συνέπειες καθώς η απώλεια επιβατών κατά τη θερινή περίοδο θα ανέρχεται σε πολλά εκατομμύρια.

Η Fraport Greece δεν θέλησε ούτε θέλει να «υποδείξει» στην κυβέρνηση τις αποφάσεις που πρέπει να λάβει, ωστόσο, επιδιώκει και οφείλει να βρίσκεται σε διαρκή, ανοικτή επικοινωνία και να ενημερώνει τα αρμόδια υπουργεία και τους κρατικούς φορείς και την τοπική κοινωνία σχετικά με τα θέματα που αφορούν στα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια και να δίνει λύσεις όπου αυτές απαιτούνται.

 

Για περισσότερες πληροφορίες: Γιάννης Παπάζογλου τηλ: 214 4000 449, κιν: 6976 440 754, email: y.papazoglou@fraport-greece.com

ΤΕΛΟΣ–

 

 

 

Following the statement by Ministry of Transport, Infrastructure and Networks, Mr. Ch. Spirtzis, Fraport Greece clarifies:

 

Fraport Greece recognizing its responsibility towards local communities as well as the role of airports in local economies, decided to carry out a number of interventions and works during the summer period, which would not, though, reduce passengers’ traffic. In particular, from 11 April till today, 5,433 interventions, which were absolutely necessary for the operation of airports,  have been carried out at the 14 airports, which have served successfully 2,5 mil. passengers more than last year.

 

It should be noted, however, that if the works for the development and modernization of the airport’s infrastructure started in the middle of the summer season, Greek tourism, national and local economy would suffer an enormous blow, since the capacity of the airports would be significantly reduced. Both the government and the competent authorities were fully informed of the timeline for the implementation of the investment program, which will reach the amount of 400 million euros – apart from the 1,234 bn. euros that have already been paid. As per the company’s planning the works are expected to commence this autumn. According to Fraport Greece’s contractual obligation the works needs to be completed within the next four years, however it is anticipated that this will happen at an earlier stage. Hence, there is no delay in the implementation of the works or in Fraport Greece’s planning. However, these projects can only start as soon the 14 master plans already tabled by Fraport Greece are approved by the Ministry.

 

Regarding the scheduled, since 2006, development works at Thessaloniki airport (16/34 – runway 10/28 intersection), considering that the concerns of the local operators and airlines about the impact of the implementation of these projects during the summer period were well founded, Fraport Greece had supported, almost a year ago, their request for an extension of the works’ launch.

 

The works’ implementation means that the runway 16/34 of Thessaloniki airport should remain closed. It should be noted that runway 16/34 is the only runway operating in the airport, since the second runway (10/28) remains closed for more than a decade due to extension works.

Fraport Greece had no authority and no right to carry out these checks before assuming the management and operation of the 14 airports, nor did it have any reason to question the necessity of a project, for which the State is responsible. As soon as Fraport Greece took over the management and operation of the 14 regional airports (11 April 2017),  it immediately proceeded to extensive checks, including the road surface strength of the 16/34 – 10/28 runway intersection at Thessaloniki airport . The checks were conducted in accordance with the strictest international standards and were completed in June 2017. The results and conclusions of the audit report were communicated to the relevant government authorities (Ministry of Infrastructure and Transport, HCAA). According to these:

 

  • the quality of the relevant infrastructure can serve the traffic of the airport for more than 20 years
  • the condition of the road surface is characterized as compact and is considered to pose no risk to the smooth operation of the airport
  • based on the results of the checks, the scheduled works at the intersection will not substantially improve the performance of the pavement
  • most importantly, serious safety issues arise, due to the long period that the only operating runway will remain closed. Airlines have expressed their concern for this issue and will have to cancel flights from and to Thessaloniki airport.

 

The closure of runway 16/34 and the following 75% reduction in airport’s capacity for a period of at least four months will cause a massive blow to the local economy, causing hundreds of jobs to be lost in companies operating at the airport, while it is expected to cause serious security issues in the operation of the airport. Any delays in the completion of the works after April 2018, will have a disastrous impact since millions of passengers will be lost.

 

Fraport Greece does not want to make “suggestions” to the government regarding its decisions. It wishes, however, to have a constant and open communication, to inform relevant Ministries, State authorities and the local community about the issues related to the 14 airports and provide solutions when needed.

 

More information: Yannis Papazoglou tel: 214 4000 449, mob: 6976 440 754, y.papazoglou@fraport-greece.com

– ENDS–

 

Διονύσιος Βούτος
Δημοσιογράφος
35 χρόνια στην δημοσιογραφία. Δημοσιογράφος ΕΡΤ
Back To Top