skip to Main Content
ΑΑΑ (Copy)

Ποιοι φρενάρουν τα υδροπλάνα στο Ιόνιο και την Πάτρα ;

Τι υποστηρίζει ο εκπρόσωπος της HELLENIC SEAPLANES

Ποιοι φρενάρουν τα υδροπλάνα στο Ιόνιο και την Πάτρα ; - Τι υποστηρίζει ο εκπρόσωπος της HELLENIC SEAPLANES

ΤΙ ΛΕΕΙ ΣΤΗΝ «ΠΟΛΙΤΕΙΑ» Ο Ν. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ ΤΗΣ «HELLENICSEAPLANES»

Υδροπλάνα «ακούμε» αλλά δεν βλέπουμε…

Και σε νέες περιπέτειες η  σύνδεση Πάτρας με Ιόνιο  

Ο κ. Χαραλάμπους επιβεβαίωσε στην «Πολιτεία» ότι το 2018 είχε προχωρήσει αρκετά η διαδικασία για την κατασκευή των 5 υδατοδρομίων στα ισάριθμα Ιόνια νησιά, αλλά τα πάντα πάγωσαν. Και το χειρότερο; Ότι η νέα περιφερειακή αρχή Ιονίων Νήσων επικαλέστηκε έλλειψη χρημάτων

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΛΙΤΕΙΑ 21 09 20 001 Custom

Του Αχιλλέα Ροδίτη

Υδροπλάνα περιμέναμε αλλά υδροπλάνα ακόμα, δεν βλέπουμε στην Πάτρα και στο Ιόνιο… Παρ’ ότι ο νομοθετικός δίαυλος για την αποθαλάσσωσή τους ολοκληρώθηκε ως τυπική διαδικασία μετά από κοπιώδεις και πολύχρονες προσπάθειες, έχοντας κυριολεκτικά περάσει, όχι από σαράντα, αλλά από… χίλια σαράντα κύματα.

Μία πρώτη αιτία για το ότι ενώ μπήκαμε στον Σεπτέμβριο του 2020 δεν είδαμε ακόμα υδροπλάνο στο λιμάνι της Πάτρας, είναι σαφώς ο κορωνοϊός. Και αυτό διότι αφενός μεν η περίοδος διακοπών ήταν μικρή και δύσκολη και άρα δεν παρουσιάστηκε μεγάλο ενδιαφέρον τουριστικής απόδρασης από Αχαιούς ή και κατοίκους άλλων όμορων περιοχών είτε από την Πελοπόννησο, είτε από την Στερεά Ελλάδα, αφετέρου δε, ο κίνδυνος διασποράς του Covid 19 και τα αυστηρά μέτρα έχουν περιορίσει τις μετακινήσεις γενικότερα.

ΔΕΝ ΦΤΑΙΕΙ ΜΟΝΟ Ο ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ

Παρ’ όλα αυτά οι πληροφορίες της «Πολιτείας» οδηγούν σε ακόμα βαθύτερα αίτια που «φωτογραφίζουν» και θα μπορούσαν κάλλιστα να συνδεθούν με πολιτικές διαφωνίες ή ακόμα και με συμφέροντα αναφορικά με τον χώρο των μετακινήσεων στην θαλάσσια Ιόνια Οδό.

Αλλά για να τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, θα πρέπει σε πρώτη φάση να υπογραμμιστεί το πρακτικό μέρος του προβλήματος, που καθιστά αδύνατη την αποθαλάσσωση υδροπλάνου από την Πάτρα (στον τρέχοντα χρόνο τουλάχιστον).

Και αυτό δεν είναι άλλο από το γεγονός ότι ακόμα δεν έχουν κατασκευαστεί τα συνολικά 5 υδατοδρόμια που είχαν προβλεφθεί σε Ζάκυνθο, Κεφαλονιά, Ιθάκη, Λευκάδα και Μεγανήσι. Υδατοδρόμια υπάρχουν μόνο στην Πάτρα και στην Κέρκυρα, άρα το μόνο δρομολόγιο που θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί θα ήταν το «Πάτρα – Κέρκυρα» κι αντιστρόφως.

Μόνο που κάτι τέτοιο θα αφορούσε μία από τις συνολικά έξι διαφορετικές γραμμές. Το πρόβλημα της μη μέχρι τώρα διαμόρφωσης υδατοδρομίων επιβεβαιώνει αποκλειστικά στην «Πολιτεία» ο κ. Νικόλας Χαραλάμπους, Ιδιοκτήτης της «Hellenic Seaplanes S.A./Υδροπλάνα Ελλάδας Α.Ε», αλλιώς ο άνθρωπος που θα διαθέσει τα προς πτήση υδροπλάνα που θα συνδέσουν την Πάτρα με τα νησιά του Ιονίου (σε πρώτη φάση και κατ’ επέκταση και με άλλους προορισμούς).

ΠΟΥ «ΚΟΛΛΗΣΑΝ»  ΤΑ 5 ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ

Μάλιστα ο ίδιος δεν έδειξε να διαφωνεί – απεναντίας… – με τη δημοσιογραφική εκτίμηση ότι «τις πολιτικές αντιπαραθέσεις τις… πληρώνουν τα υδροπλάνα και όσοι επιθυμούν την τοπική ανάπτυξη μέσα από το άνοιγμα του συγκεκριμένου αεροδιαύλου».

Ο κ. Χαραλάμπους επιβεβαίωσε στην «Πολιτεία» ότι το 2018 είχε προχωρήσει αρκετά η διαδικασία για την κατασκευή των 5 υδατοδρομίων στα ισάριθμα Ιόνια νησιά, αλλά τα πάντα «πάγωσαν».

Και το χειρότερο; Ότι η νέα περιφερειακή αρχή Ιονίων Νήσων επικαλέστηκε έλλειψη χρημάτων, αφού, σύμφωνα με πληροφορίες, προγενέστερο κονδύλι ύψους 750.000 ευρώ, δεν χρησιμοποιήθηκε τελικά για αυτό τον σκοπό. Έτσι ακολούθησε υπουργική παρέμβαση και ανακοινώθηκε διάθεση χρηματοδότησης προκειμένου να προχωρήσει η κατασκευή.

Μόνο που επειδή η εν λόγω χρηματοδότηση φαίνεται να είναι πολλαπλάσια της αρχικής (κάποιοι μιλούν για 3 εκατ. ευρώ) πυροδοτήθηκαν αντιδράσεις σε συνεδρίαση στο Περιφερειακό Συμβούλιο Ιονίων Νήσων, εκ μέρους της παράταξης της μείζονος αντιπολίτευσης η οποία, σημειωτεόν, ως περιφερειακή αρχή είχε εξασφαλίσει το αρχικό κονδύλι για την διαμόρφωση των υδατοδρομίων.  

ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΟΙ ΣΕ  ΠΑΤΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝΟ

Με αποτέλεσμα η υπόθεση να παραπεμφθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας, σύμφωνα με τον κ. Χαραλάμπους. Σε αντιπαραβολή με ό,τι συμβαίνει στο Ιόνιο, ο κ. Χαραλάμπους παρέθεσε την εικόνα στο Αιγαίο, λέγοντας ότι σε Πάτμο και Τήνο, για παράδειγμα, όχι απλώς δεν υπήρξαν πολιτικές διαφωνίες και αντιπαραθέσεις αλλά απεναντίας έσπευσαν να προχωρήσουν γοργά το έργο της κατασκευής ετοιμάζοντας τα υδατοδρόμια όσο γινόταν πιο γρήγορα.

ΠΟΙΟΙ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΤΑ ΥΔΡΟΠΛΑΝΑ;

Τα ερωτήματα είναι πολλά και στους κύκλους των εμπλεκομένων λέγονται διάφορα για όλες αυτές τις καθυστερήσεις. Μέχρι και για συμφέροντα σχετιζόμενα με τις μετακινήσεις που φοβούνται την επιτυχία της αερομεταφοράς πολιτών μέσω της σύνδεσης της Δυτικής Ελλάδας με τους προορισμούς του Ιονίου, με υδροπλάνα.

Σαφώς η υπόθεση ενδιαφέρει και την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας η οποία προφανώς και επιθυμεί να προχωρήσει και να εξελιχθεί τάχιστα το όλο έργο. Διότι η παρουσία των υδροπλάνων δεν είναι ότι εξασφαλίζει μόνο τη μετάβαση τουριστών στη διάρκεια των διακοπών τους, αλλά κυρίως εξασφαλίζει την γρήγορη μετακίνηση επιχειρηματιών οι οποίοι θα βρουν μια σημαντική διέξοδο στις στοχεύσεις τους για επαγγελματική γεωγραφική επέκτασή τους στις εκατέρωθεν περιοχές. Αχαιοί προς τα νησιά του Ιονίου και αντιστρόφως δηλαδή. Με αυτονόητα τα οικονομικά και αναπτυξιακά οφέλη για τη μία και την άλλη πλευρά.

Απορία, φυσικά, και μάλιστα μεγάλη, τι είναι αυτό που κάθε φορά εμποδίζει την έναρξη των δρομολογίων παρά τις συχνές διαβεβαιώσεις παραγόντων ότι οι διαδικασίες απομπλέκονται και «έρχονται τα υδροπλάνα»;

ΕΠΕΝΔΥΣΗ – ΜΑΜΟΥΘ ΑΠΟ… ΣΑΡΑΝΤΑ ΚΥΜΑΤΑ

Η έλευση των υδροπλάνων εξαρτιόταν επί χρόνια ολόκληρα από την ελληνική νομοθεσία αφού τα υδροπλάνα παρέμεναν καθηλωμένα λόγω έλλειψης ειδικής νομοθεσίας.

Η οποία εισήχθη και ψηφίστηκε στην Ελληνική Βουλή μετά από έναν τεράστιο «Γολγοθά» των εμπλεκομένων επενδυτών, μόλις στα τέλη του περασμένου Ιανουαρίου οπότε και υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια στη χώρα. Συγκεκριμένα για 100 σταθμούς σε λιμάνια και λίμνες, με τα πρώτα δρομολόγια να έχουν προγραμματιστεί αρχικά για τον Μάιο, από την Πάτρα, την Κέρκυρα και τους Παξούς. Βέβαια η πανδημία έθεσε τα πρώτα προφανή εμπόδια με αποτέλεσμα οι αποθαλασσώσεις να μετατεθούν σε χρονικό ορίζοντα για τον Ιούλιο και έπειτα για τον Σεπτέμβριο.

Πρόκειται για επένδυση άνω των 250 εκατομμυρίων ευρώ ενώ και κρίσιμη ήταν η φάση αδειοδότησης των υδατοδρομίων σε Κεφαλονιά, Λευκάδα, Ιθάκη, Ζάκυνθο, Μεγανήσι καθώς και σε διαπόντια νησιά: Ερεικούσα, Οθωνοί και Μαθράκι. Όπως επίσης και στο νότιο Αιγαίο (Κυκλάδες και Δωδεκάνησα) όπου μάλιστα ξεκίνησε από νωρίς η αδειοδότηση ακόμη 33 υδατοδρομίων, πέραν των αρχικών, που μεταξύ άλλων βρίσκονται σε Αστυπάλαια, Φολέγανδρο, Ίο, Τήλο, Νίσυρο, Κάσο, Κάρπαθο, Κω, Χάλκη, Σύμη, δύο στη Ρόδο, καθώς και Άνδρο, Τήνο Μύκονο Μήλο και Πάρο.

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΛΙΤΕΙΑ 21 09 20 017 Custom

Ευχαριστούμε την εφημερίδα “Πολιτεία” για την παραχώρηση του άρθρου.

Διονύσιος Βούτος
Δημοσιογράφος
30 χρόνια στην δημοσιογραφία. Δημοσιογράφος ΕΡΤ
Back To Top