skip to Main Content
1 0b957faed007c73a313cdff5fb5ae347 XL (Copy) (Copy)

Μάκης Φόρτες: Στο ΔΣ το κυκλοφοριακό της Σκάλας

Βάση του κανονισμού λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου υπέβαλα για συζήτησης στο επόμενο ΔΣ το θέμα:

«Αναφορά πολιτών σχετικά με κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και απαιτούμενες σημάνσεις για τον οικισμό Σκάλας Δ.Ε. Ελειού – Πρόννων Δήμου Αργοστολίου»

Ως εισήγηση κατάθεσα την από 30/3/2021 αναφορά κατοίκων της Σκάλας με το εξής εισηγητικό κείμενο:

Στις 30/3/2021 δημοσιοποιήθηκε αναφορά 70 κατοίκων της Σκάλας με την οποία:

1.       Εκφράζουν την έντονη διαμαρτυρία τους για την προσπάθεια εφαρμογής από το Δήμο Αργοστολίου, κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στη Σκάλα οι οποίες δεν λαμβάνουν υπόψη το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Οικισμού, δεν ακολουθούν στοιχειώδεις προβλέψεις της ισχύουσας νομοθεσίας, αλλά ούτε και την κοινή λογική, δημιουργώντας έτσι μεγαλύτερα προβλήματα..

2.       Διατυπώνουν προτάσεις που είναι κοινά αποδεκτές και με την εφαρμογή τους είναι δυνατόν να αντιμετωπιστούν άμεσα τα προβλήματα.

3.       Επισημαίνουν ότι εκτός από ρυθμίσεις είναι απολύτως αναγκαίος ο άμεσος σχεδιασμός και η υλοποίηση σημαντικών έργων που είναι απαραίτητα και θα βοηθήσουν την κίνηση και την κυκλοφορία στη Σκάλα.

Η αναφορά είχε αποδέκτες τον Δήμαρχο Αργοστολίου κ. Θεόφιλο Μιχαλάτο, τους επικεφαλείς των παρατάξεων και τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου Αργοστολίου.

Οι λόγοι που οδήγησαν στην κατάθεση για συζήτηση του θέματος είναι οι εξής:

  • Στους υπογράφοντες την αναφορά περιλαμβάνονται πάνω από τους μισούς  επιχειρηματίες και την πλειοψηφία αυτών που δραστηριοποιούνται στον κεντρικό δρόμο του οικισμού της Σκάλας
  • Το κυκλοφοριακό θέμα είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τον οικισμό της Σκάλας ιδιαίτερα τους μήνες της τουριστικής περιόδου.
  • Η λειτουργία της Σκάλας αφορά την τουριστική εικόνα του Δήμου μας αλλά και της Κεφαλονιάς ολόκληρης.
  • Οι αποφάσεις που αφορούν την κυκλοφορία στην Σκάλα λαμβάνονται από την επιτροπή ποιότητας ζωής του δήμου σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 4623/9-8- 2019 ο οποίος όπως είναι γνωστό έχει περιορίσει εκ των υστέρων τις αρμοδιότητες του Δημοτικού Συμβουλίου σύμφωνα με τη λαϊκή εντολή και μόνο ο κανονισμός λειτουργίας του πεζόδρομου θα συζητηθεί στο ΔΣ.
  • Το αντιπροσωπευτικό όργανο έκφρασης της λαϊκής εντολής είναι το Δημοτικό Συμβούλιο και όχι οι επιτροπές του όπως έχει επιβάλλει η Κυβέρνηση.
  • Σε μείζονα ζητήματα όπως οι κυκλοφοριακές  ρυθμίσεις σε ένα οικισμό και στην προκειμένη περίπτωση σε αυτή της Σκάλας πρέπει να υπάρχει διαβούλευση με τους πολίτες της περιοχής και να λαμβάνεται υπόψη η γνώμη των πολιτών κάτι που μόνο επιφανειακά έχει γίνει.  

ΑΝΑΦΟΡΑ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΣΚΑΛΑΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΣΚΑΛΑ 
ΚΑΙ ΚΑΝΟΥΝ ΟΛΟ ΤΟΝ ΟΙΚΙΣΜΟ ΕΝΑ ΛΑΒΥΡΙΝΘΟ

ΣΕΙΡΑ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ

Η Δημοτική Αρχή χωρίς καμία διαβούλευση με την τοπική κοινωνία έφερε προς ψήφιση στο Τοπικό Συμβούλιο Κοινότητας Σκάλας και εν συνεχεία στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Αργοστολίου  μια ακόμη κυκλοφοριακή μελέτη.  
Η νέα κυκλοφοριακή μελέτη όχι μόνο δεν αντιμετωπίζει προβλήματα που υποτίθεται ότι  θα έλυνε αλλά αντιθέτως δημιουργεί σωρεία νέων προβλημάτων στον οικισμό Σκάλας.

  1. Μεταφέρεται όλη η κίνηση του δρόμου Αργοστολίου-Πόρου μέσα από το κέντρο του οικισμού και συγκεκριμένα από τον δρόμο που διέρχεται μπροστά από την Κεντρική Πλατεία, τη μοναδική Παιδική Χαρά , την Εκκλησία και την κύρια είσοδο του Δημοτικού Σχολείου &  Νηπιαγωγείου Σκάλας.
  2. Μονοδρομούνται όλοι σχεδόν οι δρόμοι του οικισμού χωρίς να υπάρχει μέριμνα για τη λειτουργία τοπικών περιμετρικών κινήσεων για εξυπηρέτηση των κατοίκων. Όλος ο οικισμός γίνεται ένας λαβύρινθος με τους κατοίκους να ταλαιπωρούνται με μεγάλες περιττές διαδρομές για να πραγματοποιήσουν μικρές τοπικές μετακινήσεις. Για παράδειγμα αν κάποιος βρίσκεται στην πάνω πλευρά του οικισμού και θέλει να πάει στην απέναντι πλευρά του θα πρέπει να κάνει μια ολόκληρη κυκλική κίνηση μέσω του παραλιακού δρόμου.
  3. Το κλείσιμο του κεντρικού δρόμου όλη μέρα και για όλο το χρόνο γίνεται δίχως καμία μέριμνα για την πρόσβαση των μόνιμων κατοίκων στις οικίες τους όπως και για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται όλο τον χρόνο και που αφορούν κυρίως είδη πρώτης ανάγκης.
  4. Ενώ προωθείται το κλείσιμο του κεντρικού δρόμου δεν έχει προβλεφθεί δημιουργία κατάλληλου και επαρκούς χώρου parking.
  5. Με την συγκεκριμένη μελέτη εμποδίζεται η εξυπηρέτηση των κατοίκων από επιχειρήσεις και δραστηριότητες που βρίσκονται στο κέντρο του οικισμού.
  6. Μετατρέπει το κέντρο του οικισμού σε κυκλοφοριακό κόμβο και αποκόπτει το χωριό στα δύο.
  7. Δεν καθορίζεται με την νέα μελέτη καμία στάση αστικών και σχολικών λεωφορείων και στάση TAXI εντός του οικισμού.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΣΚΑΛΑΣ

  1. Ο δρόμος που διέρχεται μπροστά από την Κεντρική Πλατεία, την Παιδική Χαρά, την Εκκλησία, το Δημοτικό Σχολείο και το Νηπιαγωγείο δεν πρέπει να είναι η κύρια είσοδος του οικισμού και αυτή που θα συνδέει τους επαρχιακούς δρόμους Αργοστολίου-Σκάλας και Σκάλας -Πόρου γιατί μεταφέρεται όλη η διερχόμενη κίνηση μέσα από το κέντρο του οικισμού και υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να συμβούν σοβαρά ατυχήματα. Επισημαίνουμε ότι σε περιπτώσεις τελετών στο χώρο της εκκλησίας ο δρόμος θα είναι αδιάβατος ή θα παρακωλύεται η κίνηση.
  2. Η κυκλοφοριακή σύνδεση των επαρχιακών δρόμων Αργοστολίου-Σκάλας και Σκάλας-Πόρου πρέπει να γίνεται  μέσω της πιο σύντομης διαδρομής και συγκεκριμένα μέσω της οδού Οδυσσέως (μπροστά από το ξενοδοχείο “ΣΚΑΛΑ”) με ταυτόχρονη απαγόρευση στάθμευσης σε όλο το μήκος του δρόμου προκειμένου να μην επιβαρυνθεί το κέντρο του οικισμού με διερχόμενη κίνηση.
  3. Η οδός Επτανήσου, ο δρόμος δηλαδή που διέρχεται μπροστά από την ταβέρνα “ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ” και εξυπηρετεί το σύνολο των κατοίκων όλο το χρόνο για τις τοπικές κινήσεις πρέπει να είναι δρόμος διπλής κυκλοφορίας.
  4. Ο κεντρικός δρόμος όταν θα είναι ανοικτός σε κυκλοφορία να είναι μονής κατεύθυνσης.
  5. Απαγόρευση στάθμευσης σε όλο το μήκος του κεντρικού δρόμου τους καλοκαιρινούς μήνες (1/5 – 31/10).
  6.  Ώρες τροφοδοσίας καταστημάτων αυστηρά 7:00 έως 12:00 π.μ.
  7. Δημιουργία χώρων για στάθμευση οχημάτων τροφοδοσίας  και φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων. Είναι επίσης απαραίτητη η δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης στο κέντρο του οικισμού και στη βόρεια πλευρά του.
  8. Επειδή εντός του κεντρικού δρόμου υπάρχουν πολλά εμπορικά καταστήματα ειδών πρώτης ανάγκης και αναγκαίες δραστηριότητες απαραίτητες στην καθημερινή ζωή των κατοίκων (πρατήρια άρτου, ιατρείο, φαρμακείο, περίπτερο, σούπερ μάρκετ) θα πρέπει να  επιτρέπεται ολιγόλεπτη στάση για την εξυπηρέτηση των κατοίκων.
  9. Η απαγόρευση κυκλοφορίας των οχημάτων θα λαμβάνει χώρα κατά τις ώρες 17:00-24:00 και μόνο κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Επισημαίνουμε ότι πλέον είναι απολύτως απαραίτητη η άμεση προετοιμασία και υλοποίηση έργων που θα βοηθήσουν την κίνηση και την κυκλοφορία στη Σκάλα όπως:
α. Νέες οδικές προσβάσεις στον οικισμό.
β. Δημιουργία περιμετρικού δρόμου  
γ. Κατασκευή Περιφερειακού δρόμου με σωστή χάραξη και  προδιαγραφές.

Συμπερασματικά θεωρούμε αναγκαία και αυτονόητη την απόσυρση της κυκλοφοριακής μελέτης η οποία θα δυσκολέψει αφάνταστα την ζωή κατοίκων και τουριστών και εν τέλει θα δημιουργήσει μεγαλύτερο κυκλοφοριακό πρόβλημα σε ΟΛΟ τον οικισμό.  
Πιστεύουμε ότι υπάρχει κατανόηση και διάθεση εξεύρεσης λύσης κοινής αποδοχής.  
Ας ελπίσουμε ότι η Δημοτική Αρχή θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και θα επιλέξει μια λύση που θα ενώσει και δεν θα διχάσει την Κοινότητα Σκάλας.

ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΚΑΤΟΙΚΩΝ

Μάκης Φόρτες: Στο ΔΣ το κυκλοφοριακό της Σκάλας

Βάση του κανονισμού λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου υπέβαλα για συζήτησης στο επόμενο ΔΣ το θέμα:

«Αναφορά πολιτών σχετικά με κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και απαιτούμενες σημάνσεις για τον οικισμό Σκάλας Δ.Ε. Ελειού – Πρόννων Δήμου Αργοστολίου»

Ως εισήγηση κατάθεσα την από 30/3/2021 αναφορά κατοίκων της Σκάλας με το εξής εισηγητικό κείμενο:

Στις 30/3/2021 δημοσιοποιήθηκε αναφορά 70 κατοίκων της Σκάλας με την οποία:

1.       Εκφράζουν την έντονη διαμαρτυρία τους για την προσπάθεια εφαρμογής από το Δήμο Αργοστολίου, κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στη Σκάλα οι οποίες δεν λαμβάνουν υπόψη το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Οικισμού, δεν ακολουθούν στοιχειώδεις προβλέψεις της ισχύουσας νομοθεσίας, αλλά ούτε και την κοινή λογική, δημιουργώντας έτσι μεγαλύτερα προβλήματα..

2.       Διατυπώνουν προτάσεις που είναι κοινά αποδεκτές και με την εφαρμογή τους είναι δυνατόν να αντιμετωπιστούν άμεσα τα προβλήματα.

3.       Επισημαίνουν ότι εκτός από ρυθμίσεις είναι απολύτως αναγκαίος ο άμεσος σχεδιασμός και η υλοποίηση σημαντικών έργων που είναι απαραίτητα και θα βοηθήσουν την κίνηση και την κυκλοφορία στη Σκάλα.

Η αναφορά είχε αποδέκτες τον Δήμαρχο Αργοστολίου κ. Θεόφιλο Μιχαλάτο, τους επικεφαλείς των παρατάξεων και τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου Αργοστολίου.

Οι λόγοι που οδήγησαν στην κατάθεση για συζήτηση του θέματος είναι οι εξής:

  • Στους υπογράφοντες την αναφορά περιλαμβάνονται πάνω από τους μισούς  επιχειρηματίες και την πλειοψηφία αυτών που δραστηριοποιούνται στον κεντρικό δρόμο του οικισμού της Σκάλας
  • Το κυκλοφοριακό θέμα είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τον οικισμό της Σκάλας ιδιαίτερα τους μήνες της τουριστικής περιόδου.
  • Η λειτουργία της Σκάλας αφορά την τουριστική εικόνα του Δήμου μας αλλά και της Κεφαλονιάς ολόκληρης.
  • Οι αποφάσεις που αφορούν την κυκλοφορία στην Σκάλα λαμβάνονται από την επιτροπή ποιότητας ζωής του δήμου σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 4623/9-8- 2019 ο οποίος όπως είναι γνωστό έχει περιορίσει εκ των υστέρων τις αρμοδιότητες του Δημοτικού Συμβουλίου σύμφωνα με τη λαϊκή εντολή και μόνο ο κανονισμός λειτουργίας του πεζόδρομου θα συζητηθεί στο ΔΣ.
  • Το αντιπροσωπευτικό όργανο έκφρασης της λαϊκής εντολής είναι το Δημοτικό Συμβούλιο και όχι οι επιτροπές του όπως έχει επιβάλλει η Κυβέρνηση.
  • Σε μείζονα ζητήματα όπως οι κυκλοφοριακές  ρυθμίσεις σε ένα οικισμό και στην προκειμένη περίπτωση σε αυτή της Σκάλας πρέπει να υπάρχει διαβούλευση με τους πολίτες της περιοχής και να λαμβάνεται υπόψη η γνώμη των πολιτών κάτι που μόνο επιφανειακά έχει γίνει.  

Διονύσιος Βούτος
Δημοσιογράφος
35 χρόνια στην δημοσιογραφία. Δημοσιογράφος ΕΡΤ
Voutos Press
Back To Top