Το σημαντικό πλεονέκτημα των αυτοκινητοδρόμων είναι ότι μπορείς να οδηγήσεις γρήγορα και με σταθερά υψηλή ταχύτητα ένα αυτοκίνητο, που πολλές φορές ακόμα και στη μέση απόσταση, η μετακίνηση καθίσταται ταχύτερη κι από αυτή με το αεροπλάνο –συνυπολογίζοντας τα «πριν» και τα «μετά» της τελευταίας.
Βέβαια, μια τέτοια μετακίνηση επιβάλλεται να γίνεται μέσα στους αυστηρούς κανόνες της κίνησης στις εθνικές οδούς. Πράγματα όπως η χρήση του φλας, η προσπέραση μόνο από αριστερά, η διατήρηση σταθερής ταχύτητας και προσαρμοσμένης με αυτή της ροής, η απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο αυτοκίνητο αποτελούν συστατικά εκ των ων ουκ άνευ για την ασφαλή μετακίνηση ημών και των γύρω μας. Ειδικά σε ένα οδικό άξονα με μεγάλο φόρτο κυκλοφορίας, η ευλαβική και απαρέγκλιτη τήρησή τους είναι επιβεβλημένη, καθώς σε αυτή την περίπτωση οι πιθανότητες ενός σοβαρού ατυχήματος τριπλασιάζονται, σύμφωνα με μελέτες.
Φευ, με τόσους χρήστες στο δρόμο και με πολλούς από αυτούς να καταστρατηγούν τους βασικούς κανόνες ασφαλούς κυκλοφορίας, το να γίνουν τα πράγματα κόλαση δεν είναι δε και τόσο δύσκολο πράγμα. Αρκεί να μην απαντήσεις αμυντικά σε κάποιον που προσπαθεί να χωθεί ανάμεσα σε σένα και στο προπορευόμενο αυτοκίνητο, να αντιδράσεις με μια «δοκιμή φρένων» σε έναν που σου έχει κολλήσει από πίσω είναι πράγματα ικανά για να σπείρεις τον πανικό και τον όλεθρο στο δρόμο.
Και δυστυχώς, η περίπτωση του video αποτελεί μια από αυτές τις τραγικές καταλήξεις. Το δυστύχημα που θα δείτε συνέβη στη Ν. Κορέα, κοντά στη Seoul και συγκεκριμένα στο Yeongdong Expressway, ακριβώς πριν από τη είσοδο σε ένα τούνελ. Και ενώ μια κάμερα ταμπλό βιντεοσκοπεί την επιβράδυνση της κυκλοφορίας προ της εισόδου, το αυτοκίνητο που την έχει αλλάζει λωρίδα από αριστερά σε δεξιά, προφανώς διότι αντιλαμβάνεται ότι το πούλμαν που έρχεται δεν έχει πάρει χαμπάρι τίποτα. Τα δύο πρώτα και ακινητοποιημένα αυτοκίνητα της αριστερής λωρίδας, ένα Kia και ένα Audi, ανήμπορα να αντιδράσουν συνθλίβονται.
Οι αναφορές λένε ότι τέσσερις άνθρωποι σκοτώθηκαν και 16 τραυματίστηκαν, χωρίς να διευκρινίζεται σε ποια αυτοκίνητα επέβαιναν. Το πιθανότερο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, είναι ότι ο οδηγός του πούλμαν είχε αποκοιμηθεί και γι’ αυτό το λόγο δεν βλέπουμε να γίνεται καμία προσπάθεια από μέρους του είτε να φρενάρει είτε να αλλάξει λωρίδα, μεγαλώνοντας την ελεύθερη απόσταση εμπρός του, είτε να κάνει οποιοδήποτε χειρισμό.
Ο οδηγός του αυτοκίνητου με την κάμερα, ευτυχώς γι’ αυτόν, γνώριζε ότι ένας από τους σημαντικότερους κανόνες ασφαλείας όταν οδηγείς σε αυτοκινητόδρομο και είσαι το τελευταίο αυτοκίνητο σε μια ακινητοποιημένη ή σχεδόν ουρά, τσεκάρεις πάντα τους καθρέφτες σου. Διότι οτιδήποτε «απρόβλεπτο» ή «ενδιαφέρον» θα έρχεται από πίσω. Οπότε και τσακίζεσαι να εξαφανιστείς από εμπρός του για να μην είσαι εσύ το πρώτο τεστ για το πώς λειτουργούν οι πίσω ζώνες σταδιακής παραμόρφωσης.
Και να επαναλάβουμε, ότι οι εικόνες που θα δείτε δεν είναι διόλου γραφικές, αλλά οι τραγικές στιγμές που τέσσερις συνάνθρωποι μας έχασαν τη ζωή τους και άλλοι 16 τραυματίστηκαν σε αυτό το ιδιαίτερα βίαιο δυστύχημα.