skip to Main Content
Air Ch 640×360 (Copy)

Κορωνοϊός: Ποιες ευρωπαϊκές και αμερικανικές αεροπορικές επηρεάζει…

Ο Κορωνοϊός έχει προκαλέσει ανησυχία και μπαράζ ακυρώσεων από μεγάλες αεροπορικές εταιρείες μέχρι και τα τέλη του Μαρτίου, χωρίς να είναι ξεκάθαρο πότε θα ξεκινήσουν οι πτήσεις από και προς την ηπειρωτική Κίνα.

Όσον αφορά στην αμερικανική αγορά, οι United Airlines και Delta Airlines είναι οι κύριοι αερομεταφορείς με τις περισσότερες πτήσεις προς τους προορισμούς που έχουν πληγεί από το θανατηφόρο ιό με την εφαρμογή ταξιδιωτικών περιορισμών και ακυρώσεων πτήσεων. Εν τούτοις, το μερίδιο της κινέζικης αγοράς για τις εν λόγω αεροπορικές ανέρχεται στο 5% της χωρητικότητας τους και δεν υπολογίζεται η ζημιά να είναι μεγάλη.

Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές έχουν διάφορα επίπεδα εξάρτησης με τους κινέζικους προορισμούς. Η Lufthansa, η οποία ανακοίνωσε πρόσφατα την ακύρωση των πτήσεων της μέχρι και τα τέλη Μαρτίου μαζί με τις Swiss και Austrian Airlines, διαθέτει 73 εβδομαδιαίες συνδέσεις με την ηπειρωτική Κίνα. Μπορεί ο αριθμός να ακούγεται μεγάλος, αλλά ανέρχεται μόνο στο 3% της συνολικής χωρητικότητας της γερμανικής αεροπορικής.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα φαίνεται να το αντιμετωπίζει η Finnair, η οποία είναι γνωστή για την επικέντρωσή της στην ασιατική αγορά. Διαθέτει 21 πτήσεις προς την Ασία και οι 6 εξ αυτών έχουν ως προορισμό την Κίνα.

Σύμφωνα με οικονομικά δεδομένα του 2019 και μελλοντικές προβλέψεις, υπολογίζεται ότι έχει ακυρώσει πάνω από 200 πτήσεις στο διάστημα μεταξύ 5 Φεβρουαρίου και 29 Μαρτίου 2020. Ωστόσο, η εταιρεία αναφέρει ότι ο άμεσος οικονομικός αντίκτυπος είναι περιορισμένος για το πρώτο τρίμηνο του έτους.

Τα έσοδα της Finnair από την ασιατική αγορά ανέρχονται στα 1.328 δισεκατ. ευρώ από το σύνολο των 3.097 δισεκατ. ευρώ. Μιλάμε για το 43% των συνολικών ετησίων εσόδων της.

Το ερώτημα είναι τι μέρος από αυτό καταλογίζεται στην Κίνα. Εάν υποθέσουμε, ότι το ένα τρίτο των εσόδων στην Ασία προέρχεται από την κινέζικη αγορά, τότε το ποσό αυτό κινείται στα 400 εκατ. ευρώ ετησίως ή στα 100 εκατ. ευρώ ανά τρίμηνο. Μια πιθανή απαγόρευση των πτήσεων προς την Κίνα για ακόμα ένα τρίμηνο θα «κοστίσει» στη Finnair το 3% των ετήσιων εσόδων της.

Η Finnair δεν έχει δημοσιεύσει προς το παρόν τον υπολογισμό των ετήσιων εσόδων της. Όσο η κρίση του Κορωνοϊού στην Κίνα θα συνεχίζεται, τόσο ο αντίκτυπος στις αεροπορικές θα χειροτερεύει.

ΜΕΣΩ MONEY-TOURISM.GR

Διονύσιος Βούτος
Δημοσιογράφος
40 χρόνια στην δημοσιογραφία. Δημοσιογράφος ΕΡΤ
Back To Top