skip to Main Content
ΛΥΚΟΥΔΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ (Copy)

ΘΕΜΑ: ΟΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΤΙΡΙΑ & ΣΧΟΛΕΙΑ & Η ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ & ΤΟ ΤΕΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

PARISHS

Απαντώντας σε ανακοίνωση της Ανεξάρτητης Ενωμένης  Κεφαλονιάς  έχουμε να επισημάνουμε τα εξής:

Υπάρχει πάντα μια διάσταση που ονομάζεται  χρόνος ,  οι ξένοι το λένε timing. Απαντώντας στην ουσία και όχι σε όλες τις υπόλοιπες μικροπολιτικές και  εμπαθείς τοποθετήσεις  που αναφέρονται στην ανακοίνωση έχουμε να καταθέσουμε τα παρακάτω:

  1. Η δημοτική αρχή Παρίση και πάντα με γνώμονα το κοινό καλό πριν τον σεισμό του 2014 και συγκεκριμένα το καλοκαίρι του 2013 είχε έρθει σε επαφή με το Μετσόβιο πολυτεχνείο και συγκεκριμένα με τον καθηγητή κ. Σπυράκο με τον οποίο έγινε και συνάντηση στο δημαρχιακό μέγαρο προκειμένου να ξεκινήσει πιλοτικά   έλεγχος σε κάποια δημόσια  κτίρια και σχολεία για να διαπιστωθεί η στατική τους επάρκεια.  Λόγω του σεισμού όμως η διαδικασία αυτή διεκόπη για λόγους που όλοι καταλαβαίνουμε
  2. Μετά το σεισμό το 2014 σε συνεννόηση με τις Κτιριακές Υποδομές ΑΕ (ΟΣΚ) και αφού ολοκληρώθηκε  ο πρωτοβάθμιος έλεγχος ως όφειλε, κάποια σχολεία κρίθηκαν ακατάλληλα  για τα οποία μελετήθηκαν και κατασκευάστηκαν οι κατάλληλες προσωρινές υποδομές προκειμένου να μετεγκατασταθούν, ενώ για τα υπόλοιπα που κρίθηκαν κατάλληλα βάση του πρωτοβάθμιου έλεγχου  δόθηκαν όπως προβλέπεται από την νομοθεσία σε χρήση. Όλες οι παραπάνω ενέργειες έγιναν από αρμόδιους μηχανικούς και με μόνο γνώμονα την ασφάλεια των παιδιών για τα οποίο δεν υπάρχουν λιγότερο και περισσότερο ευαίσθητοι.
  3. Με την ολοκλήρωση των παραπάνω ενεργειών η δημοτική αρχή σε συνεννόηση πάντα με τον ΟΣΚ έθεσε και κατοχύρωσε το πλαίσιο με το οποίο θα εκπονούνταν οι μελέτες επισκευής των σχολείων που είχαν κριθεί ακατάλληλα με απώτερο σκοπό να ενισχυθούν και όχι να επανέλθουν στην πρότερη   του σεισμού κατάσταση. Αμέσως μετά τέθηκε το θέμα του περεταίρω ελέγχου  όσων κτιρίων είχαν κριθεί κατάλληλα προκειμένου να καταγράψουμε την στατική επάρκεια  επί  του συνόλου των σχολικών κτιριακών υποδομών. Πρέπει να τονίσουμε στην παρούσα φάση ότι ο δευτεροβάθμιος έλεγχος αφορά  έναν τεράστιο κτιριακό όγκο με ελλιπή  η και ανύπαρκτα  στοιχεία (κατόψεις, στατικοί υπολογισμοί, σχέδια οπλισμού κ.α.) και άρα το κόστος για να γίνει υπερβαίνει τις δυνατότητες του δήμου και  λόγω του σεισμού και δεδομένης της μόνιμης σεισμικής δραστηριότητας της περιοχής επιβάλεται η πολιτεία να αναλάβει  την παραπάνω εργασία και να βρει χρηματοδοτικό εργαλείο και τρόπο προκειμένου να το υλοποιήσει.
  4. Όπως αναφέραμε και παραπάνω βλέποντας την ανεπάρκεια που παρουσιάζει το κράτος σε πάρα πολλά ζητήματα και ιδιαίτερα στα θέματα που αφορούν την μετά τον σεισμό του 2014 Κεφαλονιά αποφασίσαμε να προχωρήσουμε την διαδικασία μέσω της περιφέρειας και του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος με την σύναψη προγραμματικής σύμβασης κάτι που και πάλι δεν μπορεί εξετάσει το σύνολο του κτιριακού όγκου αλλά είναι μια πολύ καλή αρχή.

Τέλος, θέλουμε για μία ακόμη φορά να υπογραμμίσουμε ότι όλες οι ενέργειες της Δημοτικής Αρχής γίνονται με βάση το συμφέρον του τόπου και την ασφάλεια των δημοσίων κτιρίων και σχολείων

Διονύσιος Βούτος
Δημοσιογράφος
40 χρόνια στην δημοσιογραφία. Δημοσιογράφος ΕΡΤ
Back To Top