skip to Main Content
Sia 2

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Υπουργική…βόμβα για το ΤΕΙ Πύργου και Σαρωτικές αλλαγές στην Παιδεία ….

ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Κάποιος να πει στην υφυπουργό Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου ότι η Δυτική Ελλάδα έχει ΤΕΙπου αφορά τον τουρισμό και εδρεύει στον Πύργο.

Το να μοιράζει υποσχέσεις για επαναλειτουργία του ΤΕΙ Τουριστικών Επιχειρήσεων στην Πάτρα, σημαίνει ότι επιδιώκει το κλείσιμο του τμήματος στον Πύργο. Χθες η αναπλ. υπουργός Παιδείας,Σία Αναγνωστοπούλου, δήλωσε στο συνέδριο της εφ.Πελοπόννησος,  ότι θα επαναλειτουργήσει το τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων της Πάτρας. Μια τέτοια κίνηση είναι ξεκάθαρα εχθρική προς το τμήμα ΔΟΕΠ & ΤΜ του ΤΕΙ Πύργου, αφού το τμήμα της Πάτρας πρόκειται να απορροφηθεί απο αυτό του Πύργου το 2018.

Κάποιος να ενημερώσει την υπουργό ότι ο τουρισμός είναι κατ’ εξοχήν πλεονέκτημα της Ηλείας και η έδρα ενός τέτοιου τμήματος θα έπρεπε να είναι στον Πύργο. Εκτός κι αν δεν το θέλουμε αλλά ντρεπόμαστε να το πούμε.

Π.Φωτ.

ΠΗΓΗ

Σαρωτικές αλλαγές στην Παιδεία από τον Σεπτέμβριο

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ

Σαρωτικές αλλαγές στην Παιδεία, σχεδόν στο σύνολό της, έρχονται από τον Σεπτέμβριο, με τους μαθητές των Γυμνασίων να… σηκώνουν το μεγαλύτερο βάρος. Τι θα ισχύσει για τις εγγραφές τα Ολοήμερα σχολεία και πως θα βάλει τέλος το υπουργείο Παιδείας στις καθυστερήσεις που αφορούν τηναναγνώριση τίτλων σπουδών.

Με λιγότερα διαγωνίσματα, λιγότερα μαθήματα που θα εξετάζονται στο τέλος του έτους, λιγότερα Αρχαία Ελληνικά, λιγότερες ώρες διδασκαλίας ανά εβδομάδα, αλλά περισσότερες εβδομάδες μαθημάτων και μεγαλύτερα διαλλείματα και αλλαγές στον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών, στοχεύει η κυβέρνηση στη δημιουργία ενός σχολείου δημιουργικού, συνεργατικού, που θα κινεί την περιέργεια των παιδιών για τη γνώση και θα εξασφαλίζει υψηλά μαθησιακά αποτελέσματα.

Και μπορεί στο άκουσμα των αλλαγών η πλειοψηφία να στάθηκε στο «κόψιμο» κατά μία ώρα της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών και στην αύξηση της διάρκειας των διαλλειμάτων, ωστόσο οι αλλαγές στη λειτουργία των Γυμνασίων που θα ισχύσουν από το νέο σχολικό έτος, είναι σαρωτικές στο σύνολό τους και φέρνουν τα πάνω-κάτω για τους μαθητές.

Οι αλλαγές που θα ισχύσουν στο Γυμνάσιο από τη νέα σχολική χρονιά

– Το σχολικό έτος του γυμνασίου διαιρείται σε δύο τετράμηνα, αντί σε τρία τρίμηνα που ισχύει τώρα, με παράλληλη διαφοροποίηση του τρόπου αξιολόγησης των μαθητών.

– Την επόμενη σχολική χρονιά θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε ορισμένα γυμνάσια η εξατομικευμένη περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών από τους καθηγητές τους, η οποία θα συνοδεύει την αριθμητική.

– Θα αυξηθεί ο αριθμός των εβδομάδων που αφιερώνεται στη διδασκαλία, με περιορισμό του χρόνου που διατίθεται στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις (λήξη των μαθημάτων τέλος Μαΐου).

– Θα περιοριστούν τα μαθήματα που θα εξετάζονται στο τέλος του χρόνου στις προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις.

– Η αξιολόγηση των μαθητών στα μη εξεταζόμενα τον Ιούνιο μαθήματα θα στηρίζεται στους βαθμούς των τετραμήνων.

– Για όλα τα μαθήματα θα προβλέπεται ένα υποχρεωτικό ωριαίο διαγώνισμα στο 1ο τετράμηνο ανά γνωστικό αντικείμενο.

Πηγή: Eurokinissi/ΤΡΥΨΑΝΗ ΦΑΝΗ (φωτογραφία αρχείου)

– Για τα μαθήματα που δεν θα προβλέπονται προαγωγικές ή απολυτήριες εξετάσεις τον Ιούνιο, θα εξετάζονται σε ένα υποχρεωτικό ωριαίο διαγώνισμα το 2ο τετράμηνο ή, εναλλακτικά, μια συνθετική εργασία.

– Θα γίνει μια παιδαγωγικά ενδεδειγμένη ελάφρυνση του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος κατά 3 ώρες την εβδομάδα.

– Χάρη στην αύξηση του αριθμού των εβδομάδων που θα αφιερώνονται στη διδασκαλία εντός του σχολικού έτους παρέχεται η δυνατότητα για μια μείωση των εβδομαδιαίων ωρών ανά τάξη.

– Η μείωση αυτή θα προσφέρει κάποιες ώρες εντός του 7ώρου, στις οποίες μπορούν να πραγματοποιηθούν πολιτιστικά και περιβαλλοντικά προγράμματα, προγράμματα αγωγής υγείας και σταδιοδρομίας καθώς και η ενισχυτική διδασκαλία (π.χ. για τις ξένες γλώσσες, ώστε να είναι δυνατή στο σχολείο η προετοιμασία για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας).

– Οι βιωματικές δραστηριότητες και τα project που προβλέπονταν στη «Σχολική και Κοινωνική ζωή» εντάσσονται στη Γλωσσική Διδασκαλία της Α΄ τάξης, καθώς οι δύο πρώτες ενότητες του σχετικού σχολικού βιβλίου στοχεύουν στη γνωριμία των μαθητών με το νέο τους σχολείο.

– Οι δραστηριότητες που προβλέπονταν υπό τον τίτλο «Πολιτισμός και Δραστηριότητες Τέχνης» εντάσσονται στη Μουσική της Β΄ τάξης και στα Καλλιτεχνικά της Γ΄ τάξης.

– Στο δεύτερο τετράμηνο οι διδάσκοντες όλων των γνωστικών αντικειμένων θα έχουν τη δυνατότητα αντί ωριαίου διαγωνίσματος να προτείνουν στους μαθητές θέματα συνθετικών εργασιών και τα παραδοτέα να λαμβάνονται υπόψη στην ατομική αξιολόγηση των μαθητών/τριών για το δεύτερο τετράμηνο.

– Θα δοκιμαστεί πιλοτικά σε ορισμένα σχολεία αύξηση της διάρκειας των διαλειμμάτων.

– Οι αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα θα συνοδεύονται από αντίστοιχη αναμόρφωση της διδακτέας ύλης των γνωστικών αντικειμένων των οποίων οι ώρες θα μειωθούν. Επιτροπές που θα συσταθούν στο πλαίσιο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, θα αναλάβουν τον περιορισμό της.

Πως θα γίνουν οι εγγραφές στα ολοήμερα σχολεία

Το παζλ της λειτουργίας των ολοήμερων σχολείων από τη νέα σχολική χρονιά, μετά και το αλαλούμ που επικράτησε με τις φήμες περί κατάργησής τους, ολοκληρώνεται με την εγκύκλιο που εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας. Σε αυτήν ξεκαθαρίζονται, αφενός το πώς θα λειτουργήσουν τα ολοήμερα σχολεία και αφετέρου οι προϋποθέσεις εγγραφής σε αυτά.

Σύμφωνα με το υπουργείο, στο ολοήμερο πρόγραμμα των Ενιαίου Τύπου Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων και των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων, έχουν τη δυνατότητα να εγγραφούν οι μαθητές των οποίων εργάζονται και οι δύο γονείς, προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση του φορέα εργασίας τους ή κάρτα ανεργίας στην περίπτωση που είναι άνεργοι, καθώς επίσης και οι μαθητές, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες (μαθητές πολύτεκνων/μονογονεϊκών οικογενειών, μαθητές με γονείς με χρόνιες παθήσεις/ενταγμένους σε πρόγραμμα απεξάρτησης/φυλακισμένους).

Αυτό που δεν διευκρινίζεται στην εγκύκλιο είναι τι θα ισχύσει για τους μαθητές των οποίων ο ένας γονιός εργάζεται και ο άλλος είναι άνεργος, ενώ «θολό» παραμένει το τοπίο και όσον αφορά στην εγγραφή μαθητών των οποίων οι γονείς είναι αυτοαπασχολούμενοι, συνεπώς δεν μπορούν να προσκομίσουν βεβαίωση από εργοδότη.

Οι εγγραφές για το ολοήμερο πρόγραμμα πρέπει να γίνουν έως τις 21 Ιουνίου.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο θα υπάρχει η δυνατότητα να συγκροτηθούν τμήματα πρόωρης υποδοχής μαθητών για τα δημοτικά σχολεία και Πρωινής-Προαιρετικής Ζώνης για τα νηπιαγωγεία (από τις 7 έως τις 8 το πρωί), όπου διαπιστώνεται σχετική ανάγκη. Στο τμήμα αυτό, δικαίωμα συμμετοχής θα έχουν μαθητές οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι και φοιτούν στο ολοήμερο πρόγραμμα και των οποίων εργάζονται και οι δύο γονείς. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του τμήματος Πρόωρης Υποδοχής μαθητών είναι οι 7 μαθητές για σχολεία με λειτουργικότητα έως 8/θέσια, και 10 μαθητές για σχολεία με λειτουργικότητα από 9/θέσια και άνω. Για τα νηπιαγωγεία, ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του τμήματος Πρωινής-Προαιρετικής Ζώνης, είναι τα 5 νήπια πρώτης ηλικίας.

Ακόμη, οι μαθητές θα μπορούν να αποχωρήσουν πριν από τη λήξη του ολοήμερου προγράμματος μετά το τέλος της 2ης ώρας του (δηλαδή στις 15:00), εφόσον έχει κατατεθεί σχετική υπεύθυνη δήλωση των γονέων/κηδεμόνων.

ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ

Η αίτηση για την εγγραφή στο ολοήμερο δημοτικό σχολείο

Η αίτηση για την εγγραφή στο ολοήμερο νηπιαγωγείο

Τέλος στις καθυστερήσεις για την αναγνώριση πτυχίων

Τέλος στην καθυστέρηση που παρατηρείται στην αναγνώριση της επαγγελματικής ισοδυναμίας των τίτλων σπουδών από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων βάζει το υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στη Βουλή ο Νίκος Φίλης.

Ο υπουργός Παιδείας διαβεβαίωσε ότι μέχρι το τέλος του έτους θα έχει εκκαθαριστεί πλήρως αυτή η εκκρεμότητα, η οποία δεν τιμά την ελληνική πολιτεία και είναι αποτέλεσμα λανθασμένων κινήσεων προηγούμενων ετών.

“Θέλω να ζητήσω συγνώμη εκ μέρους της πολιτείας, για αυτή την καθυστέρηση που δεν τιμά κανένα και ταλαιπωρεί χιλιάδες νέους και τις οικογένειες τους. Μέχρι τέλος τους έτους θα έχουν εκκαθαριστεί πλήρως”, τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Φίλης, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή των ΑΝΕΛ Βασίλη Κόκκαλη.

Στις ενέργειες που κάνει το υπουργείο για τη διευθέτηση του συγκεκριμένου ζητήματος, περιλαμβάνεται η συγκρότηση Επιτροπής, η προώθηση σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος για το όλο θέμα καθώς και η λήψη διοικητικών μέτρων.

Όπως δήλωσε ο Νίκος Φίλης “είμαστε στη φάση των διαβουλεύσεων για τις τελικές τροποποιήσεις του Προεδρικού Διατάγματος και θα προχωρήσουμε σε μια καθολική λύση για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα το οποίο -επαναλαμβάνω- ταλαιπωρεί χιλιάδες παιδιά και οικογένειες. Θα έλεγε κανείς ότι είναι μια από τις ντροπές -μικρή, αλλά ντροπή- του Ελληνικού Δημοσίου”.

 

Πηγή: cnn.gr

Διονύσιος Βούτος
Δημοσιογράφος
30 χρόνια στην δημοσιογραφία. Δημοσιογράφος ΕΡΤ
Back To Top