skip to Main Content
Discussion And Voting Regarding The Broadcasting Stations Licensing Bill, At The Plenary Hall Of The Greek Parliament, On Oct. 24, 2015. / Συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια του νομοσχεδίου για τις τηλεοπτικές άδειες, στις 24 Οκτωβρίου, 2015.

Βόμβες Σπίρτζη: <<άγονες γραμμές για να πληρώνει ο λαός τον Βγενόπουλο» - Τι είπε για Κεφαλονιά

Άμεσες κατηγορίες εξαπέλυσε ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης στη Βουλή εναντίον της προηγούμενης κυβέρνησης, κατηγορώντας την ότι είχε στήσει με τέτοιο τρόπο τα δρομολόγια των άγονων γραμμών προκειμένου να εξυπηρετούνται οικονομικά συμφέροντα, εμπλέκοντας και το όνομα του Ανδρέα Βγενόπουλου στην υπόθεση.

Συγκεκριμένα ο υπουργός είπε τα εξής:

«Αναζητήσαμε το συνολικό σχεδιασμό σε σχέση με τις άγονες γραμμές της ακτοπλοΐας. Κανένας σχεδιασμός. Μηδενικός. Αν δει οποιοσδήποτε ποιες είναι οι άγονες γραμμές, θα καταλήξει στο συμπέρασμα ότι έχουμε έναν ακόμα σχεδιασμό εκλογικής πελατείας, χωρίς να το χρειάζονται οι τοπικές κοινωνίες και βέβαια ένα σχεδιασμό επιδότησης των αεροπορικών εταιρειών, όχι των τοπικών κοινωνιών.
Ενδεικτικά αναφέρω άγονες γραμμές: Αθήνα-Πάρος. Άγονη. Μέσα στην απομόνωση είναι. Αθήνα-Ζάκυνθος, Θεσσαλονίκη-Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη-Καλαμάτα. Άγονες γραμμές.
Αν δει κανείς ποιος είναι ο αριθμός των θέσεων που πληρώνει ο ελληνικός λαός για κάθε άγονη γραμμή και ποιος είναι ο πραγματικός αριθμός των επιβατών -γιατί αυτό πρέπει να είναι το κριτήριο στις άγονες γραμμές, ποιος είναι ο πραγματικός αριθμός των επιβατών- θα καταλήξει στο συμπέρασμα ότι οι άγονες αεροπορικές γραμμές και ο αριθμός των πτήσεων έγιναν για να πληρώνει ο ελληνικός λαός συγκεκριμένη εταιρεία, την οποία ιδιωτικοποιήσατε -ήταν κρατική- και την αγόρασε ο κ. Βγενόπουλος. Και το λέω αυτό ιστορικά. Τυχαίο!
Στη συνέχεια διατηρήθηκε το ίδιο καθεστώς ως σήμερα και προσθέσατε και άλλες δυο αεροπορικές εταιρείες και κάποιες άγονες γραμμές, στην ίδια όμως λογική.»

Συνεχίζοντας ο υπουργός τις καταγγελίες του αναφέρθηκε σε συγκεκριμένες γραμμές, φέρνοντας σαν παράδειγμα και την γραμμή της Κεφαλονιάς, της οποίας τον σχεδιασμό καυτηρίασε.


«Ακούστε σχεδιασμό γραμμών. Κάποιος ανέφερε τα Επτάνησα: Ένα αεροπλάνο ξεκινούσε από Κέρκυρα, πήγαινε στο Άκτιο, στην Κεφαλονιά, στη Ζάκυνθο, στα Κύθηρα και στον γυρισμό ακολουθούσε ακριβώς την αντίστροφη πορεία. Προσγειωνόταν, δηλαδή, πάλι ανάποδα στη Ζάκυνθο, στην Κεφαλονιά, στο Άκτιο, στην Κέρκυρα. Δέκα προσγειώσεις και απογειώσεις. Αυτό κόστιζε 2,5 εκατομμύρια ευρώ. Θέλει πολύ μυαλό, δηλαδή, για να πει κανείς ότι θα γυρνούσε απευθείας στο αρχικό αεροδρόμιο; Όχι. Άλλο σχεδιασμό υπηρετούσε, πώς ανεβάζουμε την επιδότηση.»

Και συνέχισε:
«Συνολικά ο ελληνικός λαός πλήρωσε, με ευθύνη της Νέας Δημοκρατίας, 47 εκατομμύρια το 2014 για 1.080.501 θέσεις. Πόσοι πολίτες κάθονταν σε αυτές τις θέσεις και μετακινήθηκαν; Η Νέα Δημοκρατία δεν έχει αναρωτηθεί ποτέ. Να σας λύσουμε αυτή την απορία. Μετακινήθηκαν 565.667 πολίτες και τουρίστες. Αυτοί είναι οι επιβάτες, σχεδόν το 50%.
Αναλυτικά, ανά άγονη γραμμή, αναφέρω τα εξής: Μπορείτε να μου λέτε σε ποιες περιοχές εκλέγεστε για να σας λέω τα αντίστοιχα. Υπάρχουν μερικά ενδεικτικά. Ζάκυνθος… Επιβατική κίνηση το 2014, 36.315 επιβάτες. Πόσες θέσεις πλήρωσε ο ελληνικός λαός; Πλήρωσε 58.584 θέσεις. Πόσο δίναμε για αυτό; Δίναμε 1.078.000. Τσάμπα πράμα!
Το τρενάκι, Ρόδος-Κως-Κάλυμνος-Λέρος-Αστυπάλαια. Επιβατική κίνηση του 2014, 5.791 επιβάτες. Πόσες θέσεις πλήρωσε ο ελληνικός λαός; Πλήρωσε 9.883 θέσεις. Τι δίναμε εδώ; Δίναμε 1.714.000.
Αθήνα-Σητεία. Επιβατική κίνηση 20.295 επιβάτες. Προσφερόμενες θέσεις,  δηλαδή τι πληρώναμε για να μετακινηθούν οι 20.000 πολίτες; Πληρώναμε 75.107 θέσεις. Φοβερό σχεδιασμό είχε η Νέα Δημοκρατία όχι στους δεκαέξι μήνες, στα σαράντα έξι χρόνια!
Αθήνα-Καστοριά-Κοζάνη, 6.452 οι επιβάτες που μετακινήθηκαν. Οι θέσεις που πληρώναμε ήταν 20.052. Συνεχίζω με τη γραμμή Θεσσαλονίκη-Λήμνος-Ικαρία. Ήταν 14.635 οι επιβάτες που μετακινούνταν και 45.570 οι θέσεις που πληρώνονταν. »

Τέλος, αναφερόμενος στον πρώην υπουργό της Νέας Δημοκρατίας Χαράλαμπο Αθανασίου, πρόσθεσε τα εξής:
«Κύριε Αθανασίου, περιλαμβάνει και την περιοχή σας αυτό. Στη γραμμή Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Σάμος-Ρόδος ήταν 8.359 οι συνολικοί επιβάτες που μετακινούνταν και 26.106 οι θέσεις που πληρώνονταν. Συνολικά -τα είπα πριν τα νούμερα- ούτε το 50%!

Αυτά τα πλήρωνε ο ελληνικός λαός για πάρα πολλά χρόνια. Και όλη την περίοδο, βεβαίως, των τελευταίων χρόνων, που κόβατε -και προτείνετε και σήμερα να κοπούν- τις συντάξεις και τους μισθούς, που δήθεν μειώνατε τις δαπάνες για την Υγεία και την Παιδεία, που κάνατε απολύσεις και δήθεν θέλατε τη μείωση των δαπανών -και αυτά προτείνετε και σήμερα, ως μια άλλη πολιτική σε σχέση με τη δική μας Κυβέρνηση- τις άγονες γραμμές, αυτές τις ανορθολογικές, δεν τις είδε κανείς. Μάλλον θα έπρεπε λίγο να το ξαναδείτε αυτό και να κάνετε και την αυτοκριτική σας γιατί όταν κάνατε τέτοια προσπάθεια να μειώσετε το κόστος λειτουργίας του κράτους, αυτά δεν τα είδε ποτέ κανείς. »

Το μόνο σίγουρο: Μειώνονται τα δρομολόγια

Όσο αφορά τις επιπτώσεις του επανασχεδιασμού των επιδοτήσεων στις άγονες γραμμές, το μόνο σίγουρο είναι ότι στην Κεφαλονιά θα μειωθούν τα δρομολόγια, και πιθανότητα θα αλλάξει και ο σχεδιασμός της γραμμής, όπως άλλωστε έδειξε με αυτά που είπε και ο υπουργός.
Έτσι, ήδη για φέτος το καλοκαίρι ο σχεδιασμός προβλέπει  2 δρομολόγια χειμώνα-καλοκαίρι, αντί για 2 δρομολόγια το χειμώνα και 3 το καλοκαίρι που ίσχυε μέχρι πέρσι.
Σύνταξη/επιμέλεια: Κεφαλονίτικα Νέα
Διονύσιος Βούτος
Δημοσιογράφος
40 χρόνια στην δημοσιογραφία. Δημοσιογράφος ΕΡΤ
Back To Top