Α.Ανδρεάδης: Ταφόπλακα στην τουριστική επιχειρηματικότητα
H επιβολή φόρου πληρότητας ή τέλους διανυκτέρευσης θα αποτελέσει ταφόπλακα για την τουριστική επιχειρηματικότητα και την ανταγωνιστικότητα του τομέα, τόνισε σήμερα Πέμπτη ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), Ανδρέας Ανδρεάδης, μιλώντας στην 24η τακτική γενική συνέλευση του Συνδέσμου.
“Ακούμε πολλά σχετικά με έναν εξωφρενικό, έναν τελείως παράλογο, φόρο πληρότητας στα ξενοδοχεία. Ο φόρος αυτός που ήρθε, πριν λίγες ημέρες, στο όνομα τέλος διανυκτέρευσης, δεν είναι παρά μία ταφόπλακα για την τουριστική επιχειρηματικότητα και την ανταγωνιστικότητα του τομέα“, είπε ο κ.Ανδρεάδης.
Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ εξέφρασε τις ανησυχίες του για τις αντοχές του ελληνικού τουρισμού, καθώς η υπέρμετρη φορολόγηση και επιβαρύνσεις στο κόστος διαμονής, στην εστίαση, τα αλκοολούχα, τον καφέ, τα εισιτήρια των μουσείων και σε μια σειρά βασικών προϊόντων και υπηρεσιών, αυξάνουν το κόστος κατά 10%.
Ο κ.Ανδρεάδης κατέθεσε τον προβληματισμό του για την εξέλιξη της τουριστικής κίνησης φέτος, λέγοντας: “Ήδη το α’ τετράμηνο του 2016 δείχνει σημάδια κόπωσης. Κινούμαστε στην κόψη του ξυραφιού και κινδυνεύουμε όχι μόνο να μην πετύχουμε τον νέο στόχο, αλλά και να πέσουμε κάτω από τα επίπεδα του 2015 και δεν κινδυνολογούμε. Οι απώλειες θα φανούν σταδιακά και όχι αμέσως”.
Η επιβολή τέλους διανυκτέρευσης σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια στις κατηγορίες από 2 αστέρια και 2 κλειδιά αντίστοιχα και πάνω, σύμφωνα με τον κ.Ανδρεάδη, θα οδηγήσει και σε μαζικές δηλώσεις υποβάθμισης κατηγορίας καταλυμάτων ή και κατάθεση των σημάτων λειτουργίας και μετάβαση στις χωρίς περιορισμό, πλέον, ελεύθερες μισθώσεις, χωρίς ΦΠΑ. “Είναι αδύνατον να ελεγχθεί η καθημερινή πληρότητα 1 εκατομμυρίων δωματίων σε 50 χιλιάδες καταλύματα”, είπε χαρακτηριστικά.
Τέλος ο ΣΕΤΕ για μια ακόμη φορά επαναφέρει το ζήτημα της ανεξέλεγκτης μίσθωσης ιδιωτικών χώρων σε τουρίστες, υπογραμμίζοντας ότι το κράτος χάνει πάνω από 270 εκατ. ευρώ, σε διαφυγόντες φόρους.
Σχετικά με το φόρο πληρότητας ή του τέλους διανυκτέρευσης αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον η τοποθέτηση του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα σήμερα το βράδυ, καθώς θα είναι ο επίσημος ομιλητής στην ανοικτή συνεδρίαση της 24ης γενικής συνέλευσης του ΣΕΤΕ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
H ομιλία Ανδρεάδη
O ελληνικός τουρισμός από το 2010, μέσα σε συνθήκες πρωτόγνωρης ύφεσης, αύξησε κατά 40% τα έσοδα που έφερε στην χώρα, έναντι πτώσης του ΑΕΠ κατά 25%. Η άμεση συμβολή του τουρισμού στο ΑΕΠ είναι πλέον 10% και η συνολική 25%. Πολύ σημαντικό είναι ότι όλα τα χρόνια της κρίσης πέτυχε έναν από τους βασικότερους εθνικούς στόχους, αυτόν της εξωστρέφειας. Είναι ο κατ’ εξοχήν εξαγωγικός τομέας, αφού τα έσοδά του προέρχονται κατά 90% από το εξωτερικό, καλύπτοντας τουλάχιστον το 90% του ελλείμματος ισοζυγίου αγαθών της χώρας. Επίσης, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία του ΙΚΑ, από το 2012 έως το 2015 ο τουρισμός προσέθεσε 43% σε όγκο απασχόλησης και 17% σε αμοιβές, όταν τα αντίστοιχα μεγέθη για όλους τους άλλους κλάδους είναι +6% και -6% αντίστοιχα. Επίσης, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία Απριλίου του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ, δημιουργήθηκαν επιπλέον 90 χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.
Μόνο το 2015, μια χρονιά κατά την οποία είχαμε συνεχείς ανατροπές, μεγάλες και πρωτόγνωρες για τη χώρα μας «εκπλήξεις» σε επίπεδο πολιτικών εξελίξεων και οικονομίας, ο τουρισμός συνέβαλε περισσότερο από το 50% της οικονομικής δραστηριότητας και του προϊόντος σε περιοχές όπως η Κρήτη, το Νότιο Αιγαίο και τα Ιόνια νησιά.
Ο ΣΕΤΕ, κατά τη διάρκεια του έτους που διανύσαμε, συνέχισε το έργο του, εντατικοποιώντας τους ρυθμούς του. Ο Οδικός Χάρτης 2021, που καταθέσαμε στη διάθεση της Πολιτεία το 2013, εμπλουτίζεται και αναθεωρείται. Προχωράμε στην επικαιροποίηση των στόχων και την εξειδίκευση της μελέτης, υπό το φως των σημαντικών αλλαγών, θετικών και αρνητικών, τα χρόνια που μεσολάβησαν. Η επιτυχία της μελέτης του ΣΕΤΕ συνίσταται κυρίως στο ότι αποτέλεσε τη βάση για τη δημόσια συζήτηση και συστηματοποίησε τον διάλογο όλων των εμπλεκόμενων πλευρών.
Νέα μελέτη
Η νέα μελέτη, που θα παρουσιαστεί πολύ σύντομα, πέρα από την απαιτούμενη αναθεώρηση των στόχων και των μεγεθών του ελληνικού τουρισμού, εστιάζει στην περαιτέρω εξειδίκευση των έξι βασικών προϊόντων που διέκρινε η προηγούμενη, ενώ αναδεικνύει τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει πλέον ο οδικός τουρισμός.
Μέσω των περιφερειακών γραφείων μας και της MarketingGreece, αναπτύξαμε τη χρονιά που πέρασε, τα στρατηγικά marketing plans τουριστικού προϊόντος για πέντε περιφέρειες της χώρας, σε στενή συνεργασία με τις περιφερειακές και τοπικές αρχές καθώς και τους τοπικούς φορείς. Παράλληλα, μέσω του ΙΝΣΕΤΕ, αγγίξαμε το πολύ σημαντικό θέμα του ελληνικού τουρισμού, την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών, ξεκινώντας τον σχεδιασμό ενός νέου ολοκληρωμένου συστήματος πιστοποίησης ποιότητας υπηρεσιών και προσόντων βασισμένο στη διεθνή εμπειρία.
Ολοκληρώσαμε ακόμα έναν κύκλο στοχευμένων εκπαιδευτικών σεμιναρίων υψηλού επιπέδου σε συγκεκριμένες κατηγορίες δεξιοτήτων για τους επαγγελματίες του κλάδου και προχωρήσαμε και στην υλοποίηση του δεύτερου προγράμματος εκπαίδευσης ανέργων νέων. Τη χρονιά που διανύσαμε μπήκαμε στην εις βάθος ανάλυση των μεγεθών των τουριστικών αγορών και προϊόντων, προκειμένου να κατανοήσουμε τα χαρακτηριστικά τους και τις προοπτικές τους, και μοιραστήκαμε με τον κλάδο τα αποτελέσματα, ενώ μέσω της Marketing Greece συμβάλλουμε στρατηγικά και αποφασιστικά στην προώθηση των ελληνικών τουριστικών προϊόντων, σε βασικές αγορές στόχους.
Προβληματισμός
Πρέπει όμως να σας πω ότι παρά τη σκληρή δουλειά και την πολύ θετική χρονιά, παραμένω προβληματισμένος με το τεράστιο φορτίο που έχει εναποτεθεί στους ώμους του ελληνικού τουρισμού, για την στήριξη της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας, ως ο τελευταίος εξωστρεφής τομέας που μπορεί ακόμα να συμβάλλει. Ως πότε θα τα καταφέρνει;
Τις τελευταίες εβδομάδες, ακούμε ότι θα μπουν επιπρόσθετοι φόροι στην περίπτωση που δεν πιάσουμε ως χώρα τους στόχους ανάπτυξης. Υπό την πίεση της ολοκλήρωσης της αξιολόγησης, η Κυβέρνηση είναι έτοιμη για ακόμα μια φορά, να αυξήσει το κόστος στη διαμονή, την εστίαση, τον καφέ, τα αλκοολούχα, τα εισιτήρια των μουσείων, καθώς και σε μια σειρά βασικών προϊόντων και υπηρεσιών που ακριβαίνουν το τουριστικό πακέτο.
Θα αυξηθεί δηλαδή κατακόρυφα το –ας μου επιτραπεί η έκφραση– «καλάθι του τουρίστα». Το οποίο, ήδη σημειώνει τεράστιες απώλειες ανταγωνιστικότητας, της τάξης του 10%, λόγω των φόρων του τρίτου μνημονίου, εξανεμίζοντας ουσιαστικά το 50% της ανάκτησης της ανταγωνιστικότητας της χώρας, λόγω εσωτερικής υποτίμησης από την αρχή των μνημονίων.
Ακούμε δε και πολλά αυτές τις ημέρες σχετικά με έναν εξωφρενικό, έναν τελείως παράλογο, «φόρο πληρότητας» για ξενοδοχεία πάνω από 2 αστέρια και ενοικιαζόμενα δωμάτια πάνω από 2 κλειδιά. Ο φόρος αυτός, που είχε πριν λίγες ημέρες το όνομα τέλος διανυκτέρευσης, εμφανίστηκε ως «πρόταση» από το πουθενά και ως μέτρο δεν είναι παρά μία ταφόπλακα για την τουριστική επιχειρηματικότητα και την ανταγωνιστικότητα του τομέα.
Καταρχάς, απουσία αξιόπιστου και αποτελεσματικού δημόσιου μηχανισμού είσπραξης φόρων, είναι αδύνατον να ελεγχθεί η καθημερινή πληρότητα του 1 εκατ. δωματίων σε 50 χιλ. καταλύματα της χώρας. Αυτό θα οδηγήσει σε ασσυμετρίες στην εφαρμογή του νόμου. Κατά δεύτερον, η επιβολή ενός τέτοιου φόρου, ενδέχεται να οδηγήσει σε μαζικές δηλώσεις υποβάθμισης καταλυμάτων σε χαμηλότερες κατηγορίες ή και κατάθεση των σημάτων λειτουργίας και μετάβαση στις χωρίς περιορισμό, πλέον, ελεύθερες μισθώσεις, χωρίς ΦΠΑ.
Αλλά και εάν υποθέσουμε ότι θα βρεθεί ένας μαγικός τρόπος να ελεγχθεί και να εισπραχθεί, θα αποτελέσει ένα νέο χαράτσι που θα επιβληθεί απευθείας στον τουρίστα. Γιατί καμία τουριστική επιχείρηση δεν έχει πλέον το περιθώριο να απορροφήσει, ούτε κατά διάνοια, ένα πρόσθετο τέτοιο κόστος. Και πόσοι Έλληνες θα έχουν τη δυνατότητα να το πληρώσουν και πόσοι ξένοι, οι οποίοι μόλις αντιληφθούν το πόσο αδικαιολόγητα ακριβή σε σχέση με τον ανταγωνισμό, γίνεται πλέον η Ελλάδα, θα την προσπεράσουν και θα επιλέξουν κάποιον άλλο προορισμό;
Ταυτόχρονα δε τη στιγμή που σφίγγει και άλλο η θηλιά στη ρυθμισμένη αγορά προσφοράς τουριστικών καταλυμάτων, το Κράτος, σύμφωνα με την μελέτη του ΞΕΕ, χάνει τουλάχιστον 270 εκατ. Ευρώ φορολογικά έσοδα κατ’ έτος, από τις ανεξέλεγκτες μισθώσεις ιδιωτικών χώρων σε επισκέπτες. Και αυτό γιατί ακόμα και σήμερα δεν έχει διασφαλιστεί ένα πλαίσιο ισονομίας, φορολογικής συμμετρίας και κανόνων λειτουργίας σε σχέση με τα υπόλοιπα τουριστικά καταλύματα. Και εικάζουμε ότι δεν έχει γίνει, γιατί προφανώς είναι πιο εύκολο να φορολογηθεί αυτό που βλέπουμε μπροστά στα μάτια μας και όχι αυτό που φοροδιαφεύγει. Γιατί πρέπει να ενεργοποιηθούν οι μηχανισμοί είσπραξης. Και ξέρουμε όλοι ότι εδώ υπάρχει διαχρονικά μια σοβαρή αδυναμία. Όμως πρέπει να γίνει επιτέλους.
Και δεν είναι μόνο ο κλάδος διαμονής που ασφυκτιά. Βλέπουμε στο Yachtingεπιβαρύνσεις που δεν υπάρχουν πουθενά στις ανταγωνίστριες χώρες. Βλέπουμε στις μαρίνες, φόρους που απομακρύνουν κάθε επίδοξο επενδυτή, βλέπουμε οριζόντιες αυξήσεις που επηρεάζουν σε υπερθετικό βαθμό τους κλάδουςενοικίασης αυτοκινήτων, μεταφορών, τουριστικών λεωφορείων, διοργάνωσης συνεδρίων, ταξιδιωτικών γραφείων, εστίασης, επιβατηγού ναυτιλίας, κάθε κρίκου της αλυσίδας του ελληνικού τουρισμού.
Να κλείσει άμεσα η αξιολόγηση
Για αυτό ζητάμε, τόσο καιρό να κλείσει η αξιολόγηση. Διότι όσο καθυστερεί να ολοκληρωθεί, εκ των πραγμάτων, οδηγείται η Κυβέρνηση στην επιβολή επιπρόσθετων μέτρων.
Η επιμηκυμένη διαπραγμάτευση της Κυβέρνησης μας με τους δανειστές, έχει ξεκινήσει να δημιουργεί τάσεις με αρνητικό αποτύπωμα για τον τουρισμό. Για φέτος η αρχική πρόβλεψη του ΣΕΤΕ ήταν θετική. Εκτιμήσαμε 1,5 εκατ. περισσότερες αφίξεις στα 25 εκατ. συν 2,5 εκατ. από κρουαζιέρα. Και έσοδα στα 15 δισ. Ευρώ, αυξημένα κατά 800 εκατ. σε σχέση με το 2015. Δυστυχώς όμως, για τους λόγους που προανέφερα, ήδη το πρώτο τετράμηνο του 2016 δείχνει σημάδια κόπωσης. Κινούμαστε στην κόψη του ξυραφιού και κινδυνεύουμε όχι μόνο να μην πετύχουμε τον νέο στόχο αλλά και να πέσουμε κάτω από τα επίπεδα του 2015. Και δεν κινδυνολογούμε. Οι απώλειες θα φανούν σταδιακά και όχι αμέσως.
Το τραπεζικό σύστημα πρέπει άμεσα να υποστηρίξει έμπρακτα τις υγιείς ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις. Τη στιγμή αυτή λειτουργούμε υπό κυριολεκτικά μηδενική ρευστότητα. Τα επτά χρόνια ύφεσης έχουν δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στον κλάδο. Τα βάρη, ακόμα και των υγιών επιχειρήσεων, έχουν πλέον συσσωρευτεί. Από πρόσφατες μελέτες φαίνεται πως το 40% των τουριστικών επιχειρήσεων αντιμετωπίζουν σοβαρά ζητήματα βιωσιμότητας. Σαφώς και δεν είναι μόνο η υπερφορολόγηση η αιτία αυτής της δύσκολης πραγματικότητας, όμως διερωτώμαι πώς θα βγουν από αυτήν την κατάσταση όταν έχουν και τη δαμόκλειο σπάθη των κόκκινων δανείων πάνω τους;
Όλα αυτά τα καίρια ζητήματα, θα έχουμε τη δυνατότητα να τα θέσουμε στον Πρωθυπουργό το βράδυ από το βήμα της ανοικτής συνεδρίασης. Και να μιλήσουμε ανοικτά για την οδυνηρή πραγματικότητα στην οποία όλοι οι επιχειρηματίες του τουρισμού, αλλά και η ίδια η κοινωνία, πρέπει να λειτουργήσουν και να επιβιώσουν.
Στο δύσκολο κλίμα των τελευταίων ετών, η στόχευσή μας παραμένει να μπει η Ελλάδα στους 10 καλύτερους προορισμούς παγκοσμίως. Βασική μας στόχευση επίσης παραμένει ο ελληνικός τουρισμός να είναι μια βιώσιμη λύση για την κοινωνία, ειδικά στις τοπικές και απομακρυσμένες περιοχές της χώρας μας, και να συμβάλλει στην καταπολέμηση της ανεργίας των νέων.
Η ενεργοποίηση του τουρισμού ως εφαλτήριο για τη διάδοση και ωρίμανση της οικονομίας των υπηρεσιών με ταυτόχρονη σύνδεσή του με τον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα, πιστεύουμε ότι μπορεί να αποτελέσει την μελλοντική διέξοδο για τις παρούσες, αλλά και επερχόμενες γενιές Ελλήνων.
Είναι πολλά, όμως, ακόμη αυτά που πρέπει να γίνουν:
-Παραμένει ζητούμενο ένα δίκαιο, σταθερό και ελκυστικό φορολογικό πλαίσιο που δυστυχώς όχι μόνο καθυστερεί, αλλά διαρκώς δυσχερένει σε σημείο ασφυκτικό.
Και αυτό το σημείο συνάδει και με τη διαβούλευση – επιτέλους – του επενδυτικού νόμου. Γιατί μπορεί να μιλά για 12 έτη σταθερής φορολογίας, αλλά τι να το κάνουν αυτό οι επενδυτές αν το φορολογικό θα είναι σταθερά σε δυσθεώρητο ύψος;
-Πρέπει άμεσα να δούμε την επόμενη ημέρα των κόκκινων δανείων, για να καταφέρουμε να κρατήσουμε ζωντανή την ελληνική τουριστική επιχειρηματικότητα.
– Πρέπει οπωσδήποτε να διατηρηθεί η έκπτωση του 30% στους συντελεστές ΦΠΑ των νησιών.
– Απαιτείται να υλοποιήσουμε μια σειρά από ενέργειες για να ενισχύσουμε τον εσωτερικό τουρισμό, ο οποίος έχει πραγματικά υποστεί ένα τεράστιο πλήγμα όλα αυτά τα χρόνια. Ταυτόχρονα θα πρέπει να αναλάβουμε άμεσα πρωτοβουλίες προς την κατεύθυνση εμπλουτισμού του μίγματος για εκείνες τις περιοχές οι οποίες κατά κύριο λόγο υποδεχόντουσαν Έλληνες.
– Πρέπει να επανεξεταστεί το θέμα της αύξησης του ορίου ηλικίας των ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων, που πρόσφατα αποφασίστηκε να αυξηθεί σε 12 έτη, που σε συνδυασμό με τους αναποτελεσματικούς ελεγκτικούς μηχανισμούς, δημιουργεί συνθήκες μείωσης της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών στο κλάδο.
– Απαιτείται μια δίκαιη λύση στο ζήτημα των πνευματικών – συγγενικών δικαιωμάτων.
– Το κτηματολόγιο δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, όπως και η χαρτογράφηση και στρατηγική ανάπτυξης/προστασίας των 16.000 χλμ. του αιγιαλού της χώρας.
– Λείπει οδυνηρά η αναγκαία αισθητική και ποιοτική αναβάθμιση του κέντρου και του παραλιακού μετώπου των τουριστικών πόλεων και οικισμών, ξεκινώντας από την Αθήνα.
– Πρέπει να προχωρήσει η αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητας των χρεώσεων στο πολύ καλό αεροδρόμιο της Αθήνας, με επέκταση της σύμβασης εκμετάλλευσης, καθώς επίσης και η έναρξη δημιουργίας του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι Ηρακλείου, με παράλληλη αναβάθμιση του υφισταμένου αεροδρομίου, ώστε να καλυφθεί η μεταβατική περίοδος.
– Δεν πρέπει, επ΄ουδενί, να ξεχάσουμε ότι μέσω της θετικής εικόνας της χώρας μας και του επενδυτικού ενδιαφέροντος μπορεί να ξεκινήσει μια βαθμιαία ανάκαμψη της ελληνικής αγοράς ακινήτων με ενδιαφέρον ξένων τουριστών για ακίνητα τα οποία θα μπορούσαν να επισκέπτονται καθ’ όλη την διάρκεια του έτους.
-Η ενίσχυση της τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Χρειαζόμαστε αναβάθμιση της εκπαίδευσης με βάση τα διεθνή πρότυπα. Μαθητεία ποιότητας, που θα δημιουργεί ευκαιρίες εμπειριών και απασχόλησης στους νέους συμπολίτες μας.
-Πρέπει να αναπτύξουμε την «τουριστική συνείδηση» επενδύοντας ιδιαίτερα στις πρώτες βαθμίδες της εκπαίδευσης με την αξιοποίηση σύγχρονων τεχνολογιών και διαδικτυακών εργαλείων.
-Η ολοκλήρωση της δευτερογενούς νομοθεσίας που προβλέπεται στους 2 τελευταίους τουριστικούς νόμους και ειδικότερα εκείνης που αφορά σε προδιαγραφές καταλυμάτων.
-Η δημιουργία προαιρετικών προτύπων και βέλτιστων πρακτικών σε δεξιότητες και υπηρεσίες με τη συνεργασία κοινωνικών εταίρων ΣΕΤΕ – ΓΣΕΕ που ήδη έχει αρχίσει.
Περιττεύει να ξαναπώ ότι από την πλευρά μας δουλεύουμε ασταμάτητα. Συνεχίζουμε τις προσπάθειες για αυτορρύθμιση του τομέα μας, για καινοτομίες προσφέροντας γνώση και ποιοτικές υπηρεσίες. Προτεραιότητά μας είναι να έρθουμε πιο κοντά στους μικρούς επιχειρηματίες και τις τοπικές κοινωνίες, με λίγα λόγια να συνεχίσουμε απερίσκεπτοι τον δύσκολο δρόμο της επίτευξης των στόχων μας, οι οποίοι υποστηρίζουν έμπρακτα την ελληνική οικονομία, τις επιχειρήσεις και τις τοπικές κοινωνίες.
Θεωρώ ότι βρισκόμαστε σε ένα κομβικό σημείο για το μέλλον του τόπου μας. Έχουμε όλοι μεγάλες ευθύνες και υποχρεώσεις να ξανακτίσουμε το όραμα, να ανοίξουμε τον δρόμο και να δικαιώσουμε τα όνειρα και τις προσδοκίες των νέων συμπολιτών μας, που θα αποτελέσουν τον κορμό ενός ποιοτικότερου και πιο ανταγωνιστικού μελλοντικού τουριστικού προϊόντος.
Θέλω από καρδιάς να ευχαριστήσω τα Μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου για την υποστήριξη, την ενεργή συμμετοχή τους, τις ιδέες τους, το πάθος τους και την ατελείωτη όρεξη για δουλειά, όλες τις πανελλήνιες ενώσεις – μέλη του ΣΕΤΕ για την εξαιρετική συνεργασία, κάθε μια επιχείρηση ξεχωριστά, όπως και όλα τα στελέχη των ΣΕΤΕ, ΙΝΣΕΤΕ, Marketing Greece.