Έρχεται το… αεροδρομιό-σημο
Την επιβολή «αεροδρομιόσημου» στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που περνάνε στον ελέγχο της γερμανικήςFraport, αποφάσισαν με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) οι υπουργοί Μεταφορών και Οικονομικών, και καθορίζει τη διαδικασία χρέωσης, είσπραξης, διαχείρισης, ελέγχου – παρακολούθησης και ρύθμισης όλων των τεχνικών θεμάτων για τα νέα τέλη των αεροδρομίων.
Σύμφωνα με τα «Νέα», πρόκειται για απόφαση που προβλέπεται από τη σχετική σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
Με βάση τις ίδιες πληροφορίες ο φόρος θα μπορεί να διατηρηθεί στο συγκεκριμένο ύψος (13 ευρώ) για διάστημα περίπου τεσσάρων χρόνων, κατά το οποίο η κοινοπραξία της Fraport καλείται να υλοποιήσει συνολικές επενδύσεις 330 εκατ. ευρώ και στα 14 αεροδρόμια.
Με την ολοκλήρωση των επενδύσεων, ο φόρος των περιφερειακών αεροδρομίων προβλέπεται να φτάσει και τα 18 ευρώ!
Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, οι επιβάτες θα πληρώνουν το τέλος εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αερολιμένος στην αεροπορική εταιρεία με την οποία μετακινούνται, μέσω του εισιτηρίου τους ή άλλου παραστατικού.
Οι αερομεταφορείς θα το αποδίδουν, με τη σειρά τους, σε μηνιαία βάση (εφόσον πρόκειται για τακτικές αερογραμμές) ή επιτόπου πριν από την αναχώρηση του αεροσκάφους (εφόσον πρόκειται για πτήσεις τσάρτερ).
Σήμερα το ύψος των τελών στα αεροδρόμια της περιφέρειας είναι 12 ευρώ για τους επιβάτες που μετακινούνται εντός της ζώνης Σένγκεν, ενώ για κάποιους προορισμούς εκτός Σένγκεν φτάνει τα 22 ευρώ.
Για τον έλεγχο και την παρακολούθηση των εσόδων από το τέλος κάθε αεροπορική εταιρεία θα πρέπει να τηρεί αρχεία επιβατών, όπως ονομαστικές καταστάσεις, ηλεκτρονικά αρχεία, αποκόμματα εισιτηρίων καθώς και το ποσό των τελών που καταβάλλονται σε αυτήν.
Από την πλευρά της, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας μέσω των αρμοδίων οργάνων της θα μπορεί ανά πάσα στιγμή να επιθεωρεί και να λαμβάνει αντίγραφα όλων αυτών των αρχείων.
Διονύσιος Βούτος
Δημοσιογράφος
40 χρόνια στην δημοσιογραφία. Δημοσιογράφος ΕΡΤ