skip to Main Content
ASTRA Gp 7 (Copy)

Υπογραφή Σύμβασης για τις υπηρεσίες Πυρόσβεσης …..

στα περιφερειακά αεροδρόμια μεταξύ Fraport Greece και Ελληνικού Δημοσίου

Προτεραιότητα η ύψιστη ασφάλεια – Θα απασχοληθούν 540 πυροσβέστες – Η Fraport Greece θα καλύψει τις αμοιβές των πυροσβεστών και τα σχετικά κόστη

Η Fraport Greece υπέγραψε σήμερα σύμβαση με το Ελληνικό Δημόσιο για την παροχή υπηρεσιών πυρασφάλειας στα περιφερειακά αεροδρόμια τα οποία σύντομα η εταιρεία θα διαχειρίζεται στο πλαίσιο της 40-ετούς παραχώρησης. Όπως προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης, η Fraport Greece είναι υπεύθυνη για την παροχή υπηρεσιών πυρασφάλειας στα αεροδρόμια, είτε άμεσα είτε μέσω μίας επαγγελματικής υπηρεσίας πυρασφάλειας. Η άριστη συνεργασία με το Ελληνικό Δημόσιο και, κυρίως, το υψηλό επίπεδο επαγγελματισμού που διακρίνει το Ελληνικό Πυροσβεστικό Σώμα ώθησαν τη Fraport Greece στην επέκταση της συνεργασίας της με το Ελληνικό Δημόσιο μέσω της νέας αυτής σύμβασης.

 

Από την πλευρά του Ελληνικού Δημοσίου τη σύμβαση υπέγραψαν οι κ.κ. Νικόλαος Τόσκας, Αναπληρωτής Υπουργός Προστασίας του Πολίτη και Ευκλείδης Τσακαλώτος, Υπουργός Οικονομικών, ενώ από την πλευρά της Fraport Greece οι κ.κ. Alexander Zinell, CEO της Fraport Greece και Ιan Matheson, COO της Fraport Greece.

Στα 14 αεροδρόμια θα τοποθετηθούν συνολικά 540 πυροσβέστες από το Ελληνικό Πυροσβεστικό Σώμα και την Πολεμική Αεροπορία, σύμφωνα με τα διεθνή και εθνικά πρότυπα και νομοθεσία και τις προδιαγραφές της Διεθνούς Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Η Fraport Greece θα καταβάλει το ποσό των 10,5 εκατ. ευρώ ετησίως για τις αμοιβές του προσωπικού, καθώς και ένα ετήσιο τέλος διαχείρισης 4% επί του ποσού αυτού. Το Ελληνικό Πυροσβεστικό Σώμα θα παρέχει 502 πυροσβέστες οι οποίοι θα απασχοληθούν στα 13 αεροδρόμια. Η Fraport Greece θα υπογράψει ξεχωριστή σύμβαση με την Πολεμική Αεροπορία για την παροχή 38 πυροσβεστών για το αεροδρόμιο Ακτίου.

Η Fraport Greece θα καλύψει, επίσης, όλα τα κόστη μετεγκατάστασης του προσωπικού (800.000 ευρώ) στα αεροδρόμια, καθώς και τα κόστη αντικατάστασης του ατομικού εξοπλισμού προστασίας (περίπου 800.000 ευρώ, 1.600 ευρώ ανά πυροσβέστη). Επιπλέον, όλα τα κόστη της τακτικής εκπαίδευσης των πυροσβεστών θα επιβαρύνουν την εταιρεία. Η συνεχής εκπαίδευση και η ανάπτυξη των δεξιοτήτων του προσωπικού πυρασφάλειας θεωρούνται, με βάση τα διεθνή και εθνικά πρότυπα, απαραίτητες για τη διατήρηση του ύψιστου βαθμού ασφάλειας στη λειτουργία των αεροδρομίων. Η Fraport Greece θα αναλάβει ακόμα τη συντήρηση και αντικατάσταση του σχετικού εξοπλισμού και κτηρίων.

Με αφορμή την υπογραφή της Σύμβασης, ο κ. Αlexander Ζinell, CEO της Fraport Greece, δήλωσε: «Eπιλέξαμε να συνεργαστούμε με το Ελληνικό Πυροσβεστικό Σώμα γιατί πιστεύουμε ότι είναι η καλύτερη λύση για τη λειτουργία και την ασφάλεια των αεροδρομίων. Οι Έλληνες πυροσβέστες ξεχωρίζουν για την αφοσίωση και τον υψηλό επαγγελματισμό τους. Η σύμβαση με την Ελληνική Πυροσβεστική Υπηρεσία υπογραμμίζει τη δέσμευσή μας για την καλύτερη και ασφαλή λειτουργία των αεροδρομίων και άριστη συνεργασία με το Ελληνικό Δημόσιο. Προτεραιότητά μας αποτελεί η ασφάλεια. Προχωράμε όλα τα θέματα που αφορούν την ολοκλήρωση των διαδικασιών για την παραχώρηση των 14 αεροδρομίων. Είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε τη σκληρή δουλειά που απαιτείται, ώστε τα αεροδρόμια να αποτελέσουν μοχλό ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού και των τοπικών κοινωνιών».

 ΤΕΛΟΣ

Σχετικά με το έργο των 14 περιφερειακών αεροδρομίων – Μία επωφελής επένδυση και για τα δύο μέρη: 

  • Το έργο των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων αποτελεί μία μεγάλη ιδιωτική επένδυση και θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες παραχωρήσεις στην Ελλάδα. Παρέχει σημαντικές δυνατότητες και οφέλη για τον κλάδο του τουρισμού και το σύνολο της ελληνικής οικονομίας, καθώς και για τους κατοίκους των περιοχών που εξυπηρετούν τα αεροδρόμια και τα εκατομμύρια τουριστών που επισκέπτονται την όμορφη Ελλάδα κάθε χρόνο.
  • Στον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό διεθνή κλάδο του τουρισμού, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια αποτελούν μία πύλη ζωτικής σημασίας σε έναν από τους πιο σημαντικούς κλάδους της χώρας. Τα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας περιλαμβάνουν 3 πύλες στην κύρια χώρα (Θεσσαλονίκη, Άκτιον, Καβάλα) και 11 αεροδρόμια στα νησιά (Χανιά, Κέρκυρα,Κεφαλονια, Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος και Ζάκυνθος). Όλα αυτά τα αεροδρόμια υποδέχτηκαν συνολικά περισσότερους από 23 εκατ. επιβάτες μέσα στο 2015 συνολικά (ετήσια αύξηση 6%). Το 73% αυτών των επιβατών αποτελούν διεθνείς ταξιδιώτες.
  • Στις αρχές του 2013 το ΤΑΙΠΕΔ ξεκίνησε ένα διαφανή, διεθνή διαγωνισμό για δύο παραχωρήσεις, 40-ετούς διάρκειας, για τη λειτουργία, τη συντήρηση και ανάπτυξη 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην Ελλάδα. Η κοινοπραξία Fraport –Κοπελούζου συμμετείχε στη διαγωνιστική διαδικασία που είχε προσελκύσει κορυφαίους διεθνείς ενδιαφερόμενους.
  • Το Νοέμβριο του 2014 το ΤΑΙΠΕΔ επέλεξε την κοινοπραξία Fraport- Κοπελούζου ως προτιμητέο πλειοδότη για τις παραχωρήσεις, 40-ετούς διάρκειας, για τις ομάδες Α και Β, με βάση την υψηλότερη προσφορά των 1,234 δισ. ευρώ και για τις δύο ομάδες.
  • Η Fraport και ο Όμιλος Κοπελούζου δημιούργησαν από κοινού την εταιρεία Fraport Greece η οποία θα είναι ο παραχωρησιούχος για τις δύο παραχωρήσεις.
  • Στις 14 Δεκέμβρη του 2015, η Fraport Greece υπέγραψε συμβάσεις με το ΤΑΙΠΕΔ και το ελληνικό κράτος για τις παραχωρήσεις, 40-ετούς διάρκειας για τις δύο ομάδες. Οι συμβάσεις βασίζονται στις ίδιες ακριβώς προσφορές της κοινοπραξίας Fraport- Κοπελούζου που επέλεξε το ΤΑIΠΕΔ τον Νοέμβριο του 2014.
  • Κατά την έναρξη της παραχώρησης, θα καταβληθεί από τη Fraport Greece η συνολική αμοιβή παραχώρησης ύψους 1,234 δισ. Ευρώ.
  • Τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμιο δεν θα πωληθούν. Παραμένουν στην ιδιοκτησία του ελληνικού κράτους.
  • Στη διάρκεια της 40-ετούς περιόδου παραχώρησης, η Fraport Greece θα είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία, τη συντήρηση και την ανάπτυξη των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων. Σύμφωνα με τη σύμβαση, η Fraport Greece θα επενδύσει περίπου 330 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση των αεροδρομίων στα πρώτα χρόνια, μέχρι το 2020. Στα επόμενα χρόνια, είναι δυνατό να πραγματοποιηθούν επιπλέον επενδύσεις για τη συντήρηση και πιθανή αύξηση της χωρητικότητας, με βάση τον όγκο κίνησης. Συνολικά, το ποσό των επενδύσεων θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ. (περιλαμβάνοντας την επένδυση των 330 εκατ. ευρώ για τις υποδομές στην αρχική φάση).

Fraport Greece Signs Agreement with the Greek State for

 Fire-Fighting Services at the Regional Airports

Safety is the highest priority – 540 fire fighters to be deployed – Fraport Greece will pay for staff and related costs

Athens> Fraport Greece today signed an agreement with the Greek State for the provision of fire-fighting services at the regional airports, which will soon be managed by Fraport Greece under a 40-year concession.  As stipulated in the concession agreement, Fraport Greece is responsible for the provision of fire services at the regional airports, either directly or through a contracted professional fire-fighting organization.  The high level of collaboration between Fraport Greece and the Greek State and, more importantly, the high professional standards of the Hellenic Fire Service (HFS) prompted Fraport Greece to expand cooperation with the State through this new contractual agreement.

On behalf of the Greek State, contracts were inked by the alternate minister of the interior and administrative reconstruction at the citizen protection ministry Nikolaos Toskas, as well as the minister of finance Euclid Tsakalatos.  CEO Alexander Zinell and COO Ian Matheson signed for Fraport Greece.

A total of 540 firemen will be deployed at the 14 airports by the Hellenic Fire Service (HFS) and the Hellenic Air Force (HAF), in accordance with national and international regulations and standards – including ICAO (International Civil Aviation Organization).  Fraport Greece will pay 10.5 million euros per year for staff services, plus an annual management fee of four percent of this amount.  HFS will provide 502 firemen who will serve at 13 of the regional airports.  Fraport Greece will also sign a separate contract with the Hellenic Air Force to provide 38 firemen at Aktion Airport, the fourteenth location.

Fraport Greece will also cover transfer costs of 800,000 euros for relocating fire-fighting staff to the various airports, as well as some 800,000 euros for replacing personal protection equipment (about 1,600 euros per firefighter).  In addition, costs for the regular training of firefighters will be borne by Fraport Greece.  Ongoing fire-fighting training and skills development, in keeping with national and international standards, is considered essential for maintaining the highest level of airport safety and operations. Fire-fighting equipment and related buildings at the airports, including maintenance and replacement, will be the responsibility of Fraport Greece.

Speaking at the signing ceremony, Fraport Greece’s CEO Alexander Zinell explained: “We chose the Hellenic Fire Service as Fraport Greece’s partner because this provides the best solution for the operation and safety of the airports. Greece’s firefighters are highly dedicated and professional. The contract with the Hellenic Fire Service underscores our commitment to the best and safe operation of airports, as well as to excellent cooperation with the Greek State. Above all, ‘safety first’ is our maxim.  We are advancing with all pending issues for the startup of the concession of the 14 airports.  Furthermore, we are ready to start the hard work required to develop the regional airports into drivers of growth in their local communities and the Greek tourism industry.”

ENDS

 

About the Greek Regional Airports Project

– A Win-Win Project for Greece: 

 

  • The 14 Greek Regional Airports Project is a major private investment. It is considered to be one of the largest concession projects in Greece and presents significant potential benefits to the tourism sector, Greece’s economy as a whole, the people of the regions served by the regional airports, as well as to millions of international tourists visiting beautiful Greece every year.
  • In the highly competitive international tourism industry, the 14 regional airports serve as vital gateways for one of the country’s most important sectors. The Greek Regional Airports include 3 mainland gateways (Thessaloniki, Aktion and Kavala) and 11 airports on Greek islands (Chania on Crete, Kerkyra on Corfu, as well as Kefalonia, Kos, Mykonos, Mytilene, Rhodes, Samos, Santorini, Skiathos and Zakynthos). Together, these airports received more than 23 million passengers in 2015 (up 6 percent year-on-year). Around 73 percent of these passengers are international travelers.
  • In early 2013, Greece’s state-owned Hellenic Republic Asset Development Fund (HRADF) initiated a transparent, international bidding process for two 40-year concessions to operate, maintain and upgrade seven regional airports under each concession (Cluster A & luster B). The Fraport-Copelouzos consortium participated in this tender process which attracted leading international bidders.
  • HRADF selected the Fraport-Copelouzos consortium as preferred bidder in November 2014 for the 40-year operating concessions for both Clusters A and B, based on the highest bid of 1.234 billion euros for both clusters.
  • Fraport and Copelouzos Group established their joint company Fraport Greece in 2015 to act as the concessionaire for the two concessions.
  • On December 14, 2015, Fraport Greece signed contracts with the HRADF and the Greek state for the 40-year concessions for the two clusters. The contracts are based exactly on the same bid submitted by Fraport-Copelouzos and selected by HRADF in November 2014.
  • At the time of the project closing full payment of the €1.234 billion euros upfront concession fee will be made by Fraport Greece in tandem with the takeover of operations at the airports. Along with the upfront concession payment, an annual fixed concession fee of 22.9 million euros, plus an annual variable concession fee will be paid.
  • The Greek Regional Airports are not being sold. Ownership is retained by the Greek State.
  • During the 40-year concession period, Fraport Greece will be responsible for the operation, maintenance and upgrading of the 14 Greek Regional Airports. Under the contract, around 330 million euros will be invested by Fraport Greece in improving the airports during the first years up to 2020. In subsequent years, further investments can be made for maintenance and possible capacity expansions, depending on traffic volumes – totaling more than 1 billion euros in investments (including the 330 million infrastructure investment in the initial phase).

 

Διονύσιος Βούτος
Δημοσιογράφος
40 χρόνια στην δημοσιογραφία. Δημοσιογράφος ΕΡΤ
Back To Top