ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ  ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ  – Η ΕΛΠΙΔΑ –

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ  ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ  – Η ΕΛΠΙΔΑ –
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ  ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ  – Η ΕΛΠΙΔΑ –, 22/11/2016, by , in Α Μ Ε Α, ΔΗΜΟΣ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ, ΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ, ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ

amea-sima5
ΠΡΟΣ
1. κο Κωνσταντίνο Γαβρόγλου Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
2. κ.Κωνσταντίνο Γκούση Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων
3.κ.Αθανάσιο Ρισβά Σχολικό Σύμβουλο 5ης και 18ης Περιφερειακής Αγωγής και Εκπαίδευσης
4.κα Αγγελική Τοτόλου Προϊσταμένη Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης Νομού Κεφαλληνίας και Ιθάκης
5. ΠΥΣΠΕ
6.κο Βαγγέλη Βαρδαραμάτο Πρόεδρο Δασκάλων και μέλη ΔΣ

ΚΟΙΝ:
1. κο Ιωάννη Λυμβαίο Πρόεδρο ΠΟΣΓΚΑμεΑ
2.κο Ιωάννη Βαρδακαστάνη Πρόεδρο ΕΣΑμεΑ
3. ΜΜΕ

Θέμα : « Επιστολή Διαμαρτυρίας για την ελλιπή στελέχωση και κτιριακή υποδομή του Ειδικού Νηπιαγωγείου και Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Περατάτων καθώς και τον υποβιβασμό του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου από 4θεσιο σε 3θεσιο.»

Κύριε Υπουργέ,
Κύριε Περιφερειακέ Διευθυντή ,
Κύριε Σχολικέ Σύμβουλε,
Κυρία Προϊσταμένη και Πρόεδρο ΠΥΣΠΕ
Κύριε Πρόεδρε των Δασκάλων
Ο σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες Κεφαλονιάς –Η ΕΛΠΙΔΑ- μετά από συνεδρίαση του ΔΣ (αριθμ.πρακτικού Νο 5/13/11/2016)και με αφορμή την επιστολή προς το Σύλλογό μας από όλους τους Γονείς και Κηδεμόνες του Ειδικού Νηπιαγωγείου και Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Περατάτων (αριθμ. Πρωτ.64/4/11/2016) αποφάσισε ομόφωνα να αποστείλει ως πρώτη κίνηση μια επιστολή διαμαρτυρίας προς Εσάς και όσους είναι υπεύθυνοι για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων Α/θμιας εκπ/σης του νησιού μας ,επισημαίνοντας τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία αυτά ως προς την στελέχωση και τις ελλείψεις που παρουσιάζουν στην κτιριακή υποδομή και ασφάλεια .
Τα δυο σχολεία αν και άνοιξαν στις 12/09/2016 όπως όλα ,εξακολουθούν να παραμένουν χωρίς το απαραίτητο προσωπικό . Στο Ειδικό Δημοτικό είναι τοποθετημένοι 3 εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης για 9 παιδιά από τα οποία δύο λόγω πολλαπλών προβλημάτων μπορούν να λειτουργήσουν και να ωφεληθούν μόνο με εξατομικευμένα προγράμματα. Στο Ειδικό Νηπιαγωγείο είναι τοποθετημένη μόνο μία Νηπιαγωγός Ειδικής Αγωγής και εκπαίδευσης για τρία νήπια διαγνωσμένα στο φάσμα του αυτισμού και χωρίς δυνατότητα αυτοεξυπηρέτησης(τουαλέτα, φαγητό). Στις 13/10/2016τοποθετήθηκε ένα άτομο ως Ειδικό βοηθητικό προσωπικό η οποία λόγω άδειας κύησης και μετά τεσσάρων ημερών παραμονής έφυγε. Το μόνο θετικό είναι η τοποθέτηση Σχολικής Νοσηλεύτριας και λογοθεραπεύτριας.
Κάτω από αυτές τις συνθήκες πως διασφαλίζεται η ασφάλεια των παιδιών μας;
Κάτω από αυτές τις συνθήκες πως μπορούν να οργανωθούν τα απαραίτητα προγράμματα για τη βελτίωση των παιδιών μας;
Αναρωτιόμαστε ως γονείς και κηδεμόνες αν αυτή η έλλειψη προσωπικού έχει να κάνει με τον ξαφνικό υποβιβασμό του Ειδικού Δημοτικού σχολείου από4θεσιο σε 3θέσιο .Ποιος πήρε αυτή την απόφαση και γιατί; Μήπως μετρώντας κεφάλια και όχι πραγματικές ανάγκες; Ποια συμφέροντα εξυπηρετεί ο υποβιβασμός της μοναδικής Σχολικής Μονάδας Ειδικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Eκπαίδευσης που υπάρχει στο νησί; Μήπως έτσι όμως καταδικάζεται ένα σχολείο που ως τώρα έχει παρουσιάσει πολύ σπουδαίο έργο τόσο μέσα από τη συμμετοχή του σε προγράμματα πανελλήνια και πανευρωπαϊκά όσο και με τα εκπαιδευτικά του προγράμματα ,με την παραγωγή υλικού προσαρμοσμένου στις ανάγκες των παιδιών μας; Πρόκειται για ένα σχολείο που εντάσσει μαθητές στη γενική εκπαίδευση και δέχεται συνεχώς θετικές κριτικές για τις δράσεις του. Ποιος γονιός θα δεχθεί να φέρει το παιδί του σε μια σχολική μονάδα χωρίς το απαιτούμενο προσωπικό;
Είμαστε γονείς και δεν ανεχόμαστε σε καμία περίπτωση να βλέπουμε τα δικαιώματα των παιδιών μας να καταπατούνται. Η ειδική αγωγή και εκπαίδευση είναι αναφαίρετο δικαίωμα και απαραίτητη προϋπόθεση για τη βελτίωση σε όλους τους τομείς παιδιών που παρά τις ιδιαιτερότητές τους μπορούν να καταφέρουν πολλά αν υποστηριχτούν από το κατάλληλο πλαίσιο και το εξειδικευμένο προσωπικό.
Στο σημείο αυτό αναρωτιόμαστε επίσης αν τέτοιου είδους υποβιβασμοί αφορούν και τα υπόλοιπα σχολεία του νομού και αν η οργανικότητά τους συνάδει με τον αριθμό των μαθητών τους.
Μήπως θα έπρεπε να γίνει μια σχετική έρευνα;
Ή μήπως πέφτει θύμα των καιρών το μικρότερο σχολείο με τους λιγότερους μαθητές και άρα τις λιγότερες αντιδράσεις; Είμαστε γονείς και θέλουμε να βλέπουμε τα παιδιά μας να φοιτούν και να προοδεύουν σε ένα σχολείο προσαρμοσμένο στις ανάγκες τους , που με τα κατάλληλα προγράμματα θα συμβάλλει στη βελτίωση των δυνατοτήτων τους και στην κοινωνική προσαρμογή και ενσωμάτωσή τους.
Ζητάμε:
Άμεση στελέχωση του Ειδικού Δημοτικού και του Ειδικού Νηπιαγωγείου Περατάτων με το απαραίτητο προσωπικό και συγκεκριμένα:
Α )-Ειδικό βοηθητικό προσωπικό ανεξάρτητο για την κάθε μονάδα
Β) Ψυχολόγο και κοινωνική λειτουργό σε καθημερινή βάση και όχι μια φορά την εβδομάδα από άλλη υπηρεσία την ΕΔΕΑΥ.
Γ) καθηγητή Φυσικής αγωγής που δεν προβλέπει ως τριθέσιο μετά την υποβάθμιση του σχολείου ενώ άλλα τριθέσια κανονικά σχολεία έχουν.
Μήπως όμως έχουν ανάγκη και αυτά τα παιδιά από καθηγητή Φυσικής αγωγής και μάλιστα Ειδικής Αγωγής;
Δ)φυσικοθεραπεύτρια
Ε) εργοθεραπεύτρια-ή που η έλλειψη αυτής της ειδικότητας αναγκάζει τους γονείς κάποιων παιδιών να τα πηγαίνουν πρωινή ώρα στο ΚΕΦΙΑΠ του Γενικού Νοσοκομείου του νησιού που έχει εργοθεραπεύτρια ( δέκα) 10 χιλιόμετρα απόσταση από το σχολείο και τελειώνοντας η θεραπεία να τα επιστρέφουν στο σχολείο!
Εύλογο είναι ότι χωρίς το απαραίτητο επιστημονικό προσωπικό είναι αδύνατη η σωστή λειτουργία των προγραμμάτων του σχολείου .

Διαμόρφωση του προαύλιου χώρου έτσι ώστε να μη λιμνάζουν τα νερά της βροχής και είναι εντελώς αδύνατη η πρόσβαση τις μέρες που βρέχει.
Στρώσιμο δαπέδου ασφάλειας
Τοποθέτηση παιδικής χαράς.
Κύριε Υπουργέ,
Κύριε Διευθυντή,
Κύριε Σχολικέ Σύμβουλε,
Κυρία προϊσταμένη,
Κύριοι του ΠΥΣΠΕ,
Κύριε Πρόεδρε ,
Περιμένουμε την επίσημη απάντηση σας στην επιστολή μας αυτή και ελπίζουμε στην άμεση επίλυση των προβλημάτων που αναφέρουμε
ώστε τα παιδιά μας και κατ’ επέκταση εμείς οι γονείς και κηδεμόνες τους να χαίρουμε του δικαιώματος της ΙΣΟΤΙΜΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων

Με εκτίμηση

Για το ΔΣ του Συλλόγου

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΜΑΚΗΣ ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΜΟΥΡΕΛΑΤΟΥ

About Βούτος Σάκης