Έγγραφα που… «καίνε» για τις απαλλοτριώσεις

Έγγραφα που… «καίνε» για τις απαλλοτριώσεις

– Θεοπεφτάτου: Όχι τώρα, αλλά… όποτε θέλουν θα γίνει η επέκταση.

Τα Κεφαλονίτικα Νέα παρουσιάζουν τα επίμαχα σημεία που… καίνε, στο έγγραφο της μελέτης για τις απαλλοτριώσεις. Στα σημεία αυτά αναφέρθηκε ο περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων, Θόδωρος Γαλιατσάτος, τόσο στο έκτακτο δημοτικό Συμβούλιο, όσο και στη χθεσινή συνέντευξη τύπου.

Πρόκειται για την περίφημη ανανέωση ΑΕΠΟ Κρατικού Αερολιμένα Κεφαλληνίας που περιγράφει αναλυτικά το «αδειοδοτημένο έργο».

Στη μελέτη επιβεβαιώνεται η ύπαρξη του περίφημου «σημείου 12», το οποίο περιλαμβάνεται στα «προγραμματιζόμενα αδειοδοτημένα έργα» του αερολιμένα.

Τα έργα αυτά, σύμφωνα με την  υπ’ αρ. οικ. 151698/4-9-2015 Απόφαση Τροποποίησης ΑΕΠΟ και το υπ’ αρ. ΔΤΥ/Δ7/Α/2632/12-4-2016 έγγραφο της ΥΠΑ, που αναφέρονται στην επέκταση, βελτίωση και εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων του αερολιμένα, περιλαμβάνεται και η συγκεκριμένη αναφορά:

12. Απαλλοτριώσεις συνολικής έκτασης 315.800 m2 περίπου για την επέκταση του δαπέδου στάθμευσης α/φ, αλλά και τη μελλοντική ανάπτυξη του αεροδρομίου.»




Αυτά τα σημεία είναι που έχει εντοπίσει ο περιφερειάρχης και τα οποία ζητάει να αποσυρθούν από την μελέτη.

H γνωμοδότηση του Περ. Συμβουλίου για το θέμα

 

Θεοπεφτάτου: Όχι τώρα, αλλά όποτε θέλουν

Απαντήσεις για το θέμα των απαλλοτριώσεων έδωσε σήμερα το μεσημέρι και  η βουλευτής Κεφαλονιάς Αφροδίτη Θεοπεφτάτου, στον δημοσιογράφο Σάκη Βούτο, στον Ionian Galaxy.

Η κ. Θεοπεφτάτου είπε ότι, ναι μεν η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων δεν περιλαμβάνει τις προς απαλλοτρίωση περιοχές, όμως εάν η εταιρεία του θελήσει (δείτε τι απαντάει η Fraport), τότε οι επίμαχες περιοχές μπορούν να μπουν σε φάση απαλλοτρίωσης.

Με λίγα λόγια, η βουλευτής επιβεβαίωσε εν μέρει, τόσο τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, όσο και τον περιφερειάρχη, αφού η πραγματική αλήθεια βρίσκεται στη σύνθεση των δηλώσεων και των δύο.

Πράγματι, η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων που εγκρίθηκε, όπως είχαμε γράψει πρώτοι, δεν περιλαμβάνει τις υπό απαλλοτρίωση περιοχές. Υπάρχει όμως από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ένα μάστερ πλαν για το αεροδρόμιο, που περιλαμβάνεται στη μελέτη που εγκρίθηκε και στο οποίο περιέχεται και η προοπτική επέκτασης, και μάλιστα «αδειοδοτημένη». Αυτό, όπως διευκρίνισε η βουλευτής, υπήρχε εδώ και πάνω από 10-15 χρόνια.

Η εξέλιξη αυτή, το γεγονός δηλαδή ότι μένει μετέωρο αλλά ανοιχτό ένα ενδεχόμενο απαλλοτριώσεων, μοιάζει να είναι το χειρότερο δυνατό, αφού οι περιοχές μετατρέπονται σε γκρίζες ζώνες, με τεράστια επίπτωση στην εμπορική αξία τους, όπως τουλάχιστον ισχυρίστηκαν τόσο οι κάτοικοι που παρέστησαν στην έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, όσο και ο περιφερειάρχης.

Οι κάτοικοι νιώθουν, ότι όσο μένει ανοιχτό το ενδεχόμενο απαλλοτριώσεων η περιουσία τους χάνει, μέρα με την ημέρα, την αξία της και προσθέτουν με νόημα, ότι η απαξίωση αυτή θα παίξει ρόλο, αν και όταν αποφασιστούν οι απαλλοτριώσεις.

Η βουλευτής ήταν καθησυχαστική ως προς τον χρόνο που θα μπορούσε να ξεκινήσει μια τέτοια διαδικασία, όμως όλοι γνωρίζουμε ότι εκεί που το δημόσιο μπορεί να κάνει 10 χρόνια για μια υπογραφή, σε άλλες περιπτώσεις του αρκούν… λίγες… fast track ημέρες για να εξετάσει μία ολόκληρη μελέτη.

Ακούστε τι είπε η βουλευτής Κεφαλονιάς για το θέμα των απαλλοτριώσεων αλλά και για τις… αδικαιολόγητες απουσίες της από το δημοτικό Συμβούλιο.

 

Η απάντηση του μελετητικού γραφείου

Παρουσιάζουμε άλλο ένα έγγραφο που αναφέρθηκε στην υπόθεση των απαλλοτριώσεων και δεν είναι άλλο από τις διευκρινήσεις που έδωσε το μελετητικό γραφείο του Δ. Αργυρόπουλου και το οποίο έστειλε το ΤΑΙΠΕΔ στον Δήμο και την Περιφέρεια. Πρόκειται για τις διευκρινήσεις στις οποίες ο περιφερειάρχης καυτηρίασε, λέγοντας ότι είναι σαν να λένε: «Διαβάστε μόνο τις μονές σελίδες της μελέτης».

Πράγματι στο έγγραφο αναφέρεται ότι η Περιφέρεια θα πρέπει να μην λάβει υπόψη της όσες αναφορές υπάρχουν στις απαλλοτριώσεις, παρότι αυτές βρίσκονται μέσα στο φάκελο της μελέτης.

 

Δείτε ολόκληρο το έγγραφο:

 

About Βούτος Σάκης