skip to Main Content
Admin Ajax (Copy)

Κονιδάρης: Έτσι προβλέψαμε τις αφίξεις – Η Κεφαλονιά σε 6 εικόνες – Τι λένε οι τουρίστες για το νησί

Πολύτιμες πληροφορίες έδωσε ο καθηγητής Αγησίλαος Κονιδάρης για το προφίλ των επισκεπτών της Κεφαλονιάς ενώ παρουσίασε και την πρόβλεψη που είχε κάνει η ομάδα του για τον αριθμό των αεροπορικών αφίξεων

Μία από τις ομιλίες που τράβηξαν περισσότερο το ενδιαφέρον στο Αναπτυξιακό Συνέδριο που πραγματοποιήθηκε εχθές και σήμερα στην Κεφαλονιά ήταν αυτή του Αγησίλαου Κονιδάρη.

Ο επίκουρος καθηγητής του Ιονίου Πανεπιστημίου (και μέχρι πριν λίγους μήνες του ΤΕΙ), μίλησε για τις δυνατότητες που δίνουν οι νέες τεχνολογίες στην διαχείριση του τουριστικού προϊόντος αλλά και στον σχεδιασμό της τουριστικής στρατηγικής των νησιών μας, και ιδιαίτερα της Κεφαλονιάς.

Υγειονομικό και Εκπαιδευτικό Ισοδύναμο

Ξεκινώντας την ομιλία του με μία μάλλον πολιτική παρέμβαση, ο Α. Κονιδάρης ζήτησε από τους παριστάμενους εκπροσώπους της κυβέρνησης (Ξενογιαννακοπούλου, Θεοπεφτάτου κ.α.), μετά το μεταφορικό ισοδύναμο, να υπάρξει μέριμνα και για «εκπαιδευτικό και υγειονομικό ισοδύναμο». Να ληφθούν υπόψιν δηλαδή οι ιδιαιτερότητες των νησιωτικών περιοχών στον τομέα της Υγείας και της Εκπαίδευσης και να υπάρξουν εξισορροπιστικές παρεμβάσεις ώστε να μειωθούν οι ανισότητες.

Η Κεφαλονιά, όπως και πολλά άλλα νησιά, αντιμετωπίζει, ειδικά στον τομέα της Υγείας, μεγάλα προβλήματα, με πολλά από αυτά να οφείλονται στο γεγονός ότι πολλοί γιατροί δεν δέχονται να δουλέψουν στο νησί, λόγω των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν. Οι μισθοί είναι δυσανάλογα χαμηλοί σε σχέση με το κόστος ζωής, και παρά τις προσπάθειες και τις Περιφέρειας, θέσεις που προκηρύσσονται δεν καλύπτονται ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις γιατρών που με την πρώτη ευκαιρία φεύγουν από το νησί, αναζητώντας καλύτερη τύχη στα μεγάλα αστικά κέντρα ή στον τόπο καταγωγής τους. Αυτό θα πρέπει να αντιμετωπιστεί γιατί ειδικά στα δύο κεντρικά νοσοκομεία (Μαντζαβινάτειο και Αργοστολίου) η κατάσταση δείχνει να φεύγει από κάθε έλεγχο.

Παρόμοια προβλήματα αντιμετωπίζουν και οι καθηγητές και δάσκαλοι που έρχονται να δουλέψουν στο νησί.

«Προβλέψαμε τις αφίξεις»

Στη συνέχεια ο κ. Κονιδάρης μπήκε στο θέμα της ημέρας που ήταν ο Τουρισμός και αναφέρθηκε στην πρόβλεψη που o ίδιος και η ομάδα του κατάφερε να πετύχει στον αριθμό των αφίξεων από τον περασμένο Μάρτιο. Μία πρόβλεψη που έπεσε εντυπωσιακά «μέσα» αν σκεφτεί κανείς ότι αναφερόταν σε αριθμό μεταξύ 315.000 και 340.000 αφίξεων, με τα τελικά νούμερα να τον επιβεβαιώνουν πλήρως, αφού η φετινή κίνηση, το πρώτο δεκάμηνο έφτασε τις 327.000 αφίξεις.
Η έρευνα του Α. Κονιδάρη βασίστηκε στη συσχέτιση των τάσεων που εμφανίζονται στις αναζητήσεις στην Google με τις πραγματικές αεροπορικές αφίξεις.

Η Κεφαλονιά σε 6 εικόνες

Ο καθηγητής αναφέρθηκε επίσης στη βοήθεια που μπορούν να δώσουν τα infographics στην απλούστευση της απεικόνισης τουριστικών δεδομένων, παρουσιάζοντας ορισμένα από αυτά που αφορούσαν στην Κεφαλονιά. «Τα infographics βοηθούν στο να έχουμε μία απλοποιημένη παρουσίαση δεδομένων, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην προβολή του νησιού ή να αξιοποιηθούν για τη χάραξη της στρατηγικής μας», είπε.

Δείτε μερικά από αυτά τα Infographics τα οποία παρουσιάζονται αναλυτικά στην ιστοσελίδα:  kefaloniatourism.gr

Τα οφέλη της ψηφιακής διαφήμισης

Ο κ. Κονιδάρης μίλησε επίσης για τα οφέλη της ψηφιακής διαφήμισης, με το βασικότερο από αυτά να είναι το γεγονός ότι ο διαφημιζόμενος μπορεί να μετρά με ακρίβεια το ROI (Return of Investment), κάτι που κανένα άλλο μέσο δεν μπορεί να του προσφέρει.
Η κάθε ψηφιακή διαφήμιση δηλαδή μπορεί να προσφέρει δεδομένα για το πόσοι ακριβώς ήταν οι πελάτες που την είδαν αλλά και για το ποιο είναι το ποσό που η διαφήμιση έφερε στον διαφημιζόμενο

Η έρευνα για την Κεφαλονιά – Ικανοποιημένοι οι επισκέπτες

Αναφέρθηκε επίσης και στην έρευνα που έκανε το ΤΕΙ για τον τουρισμό και από την οποία βγήκαν πολλά και εξαιρετικού ενδιαφέροντος συμπεράσματα.

Η έρευνα σε μεγάλο βαθμό απέδειξε ότι, παρά τη γκρίνια που ακούγεται συχνά, οι τουρίστες, στην συντριπτική τους πλειοψηφία μένουν εξαιρετικά ή πολύ ικανοποιημένοι από το τουριστικό προϊόν που τους προσφέρει η Κεφαλονιά.
Συγκεκριμένα, στις δύο παραπάνω κατηγορίες εντάχθηκε το 94% των τουριστών που πήραν μέρος στην έρευνα με μόνο ένα 6% να μένει λίγο ή καθόλου ικανοποιημένο από το νησί.
Οι δύο κυριότεροι λόγοι που επικαλούνται οι ικανοποιημένοι επισκέπτες είναι το φυσικό περιβάλλον και η ασφάλεια που νιώθουν.

Μερικά χρήσιμα στοιχεία

Μερικά ακόμη χρήσιμα συμπεράσματα που βγήκαν από αυτή την έρευνα ήταν ότι οι επισκέπτες που έρχονται από την Ιταλία και την Μ. Βρετανία έχουν μία μέση ηλικία 39 και 47 ετών, αντίστοιχα, ότι σε ποσοστό 70% έχουν πανεπιστημιακή εκπαίδευση και ότι το μέσο τους εισόδημα είναι 3543 ευρώ.
Οι περιοχές που προσελκύουν περισσότερο τους επισκέπτες μεγάλων εισοδημάτων είναι το Φισκάρδο και η Άσσος ενώ οι περισσότεροι από αυτούς έμαθαν για την Κεφαλονιά από φίλους, το διαδίκτυο, το Google και το Trip Advisor.
Το 92% των κρατήσεων γίνεται τουλάχιστον 3 μήνες πριν από κάθε ταξίδι ενώ οι περισσότεροι επισκέπτες είναι ζευγάρια ή οικογένειες.
Ο μέσος όρος διαμονής είναι 8 διανυκτερεύσεις, ενώ αρκετά υψηλό είναι και το ποσό που ξοδεύουν στο νησί, εξαιρουμένων των αεροπορικών εισιτηρίων και της διαμονής. Το μέσο ποσό φτάνει τα 651 ευρώανά ταξίδι, ενώ στο Φισκάρδο το ποσό αυτό «σκαρφαλώνει» στα 783 ευρώ.

Δεν είναι υψηλό το κόστος

Οι επισκέπτες που ρωτήθηκαν (το δείγμα ήταν περίπου 1700 άτομα) θεωρούν ότι η Κεφαλονιά είναι ένας προορισμός κανονικού κόστους, και δεν θεωρούν ότι πληρώνουν πολλά γι’ αυτά που τους προσφέρονται.

Οι περιοχές όπου οι επισκέπτες ξοδεύουν τα λιγότερα χρήματα είναι το Ληξούρι και ο Πόρος ενώ το αντίθετο ισχύει για το Φισκάρδο.

Επίσης, ο κ. Κονιδάρης αναφέρθηκε στα δύο σπήλαια της Κεφαλονιάς, σημειώνοντας ότι η Μελισσάνη  έχει περίπου τους διπλάσιους επισκέπτες από την Δρογκαράτη. Πρότεινε μάλιστα να προσφέρεται διπλό εισιτήριο με έκπτωση και για τα δύο σπήλαια, ώστε όσοι επισκέπτονται την Μελισσάνη να πηγαίνουν στη συνέχεια και στη Δρογκαράτη.

Τα προβλήματα

Όπως προαναφέραμε, οι επισκέπτες του νησιού δηλώνουν ευχαριστημένοι από την εικόνα που έχουν από το νησί και τις υπηρεσίες που τους προσφέρονται.
Τα περισσότερα προβλήματα που ανέφεραν ότι αντιμετώπισαν είχαν να κάνουν με το οδικό δίκτυο και την οδοσήμανση.
Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ο καθηγητής αναφέρθηκε και στη συνεργασία με την Περιφέρεια, η οποία,  όταν δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά η έρευνα, πριν μερικούς μήνες, έδωσε μεγαλύτερο βάρος στην βελτίωση ακριβώς αυτών των δύο παραγόντων.

Πώς να γλιτώσετε από τους μεσάζοντες (Booking.com, expedia κλπ)

Ο κ. Κονιδάρης αναφέρθηκε επίσης και στους ψηφιακούς μεσάζοντες λέγοντας ότι ο ρόλος τους στην προσέλκυση νέων πελατών είναι καθοριστικός.
Κάλεσε όμως τους ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων να δώσουν ιδιαίτερη βάση στην ιστοσελίδα τους, να προσπαθούν να κάνουν κλεισίματα από αυτήν, γιατί όσοι επισκέπτονται περισσότερες από μία φορές την Κεφαλονιά μπορούν να χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα της επιχείρησης για να κλείσουν τη διαμονή τους, κάτι που σημαίνει αύξηση του κέρδους για τον ιδιοκτήτη.

Πηγή:
Λ.Α. – Κεφαλονίτικα Νέα

Διονύσιος Βούτος
Δημοσιογράφος
30 χρόνια στην δημοσιογραφία. Δημοσιογράφος ΕΡΤ
Back To Top