skip to Main Content
Α1 (4) (Copy)

Τα σχέδια της Fraport Greece για τη νέα εποχή των 14 αεροδρομίων

Αεροδρόμιο Κεφαλονιάς «Α. Πολλάτου»

    • Νέος Τερματικός Σταθμός
    • Επέκταση και ανακαίνιση τερματικού σταθμού
    • Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών
    • Μετατόπιση του συστήματος ύδρευσης και αποχέτευσης
    • Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
    • Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών
    • 71% αύξηση των σταθμών Check-in (από 7 σε 12)
    • 100% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 3 σε 6)
    • Διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 4)

Όλα τα σχέδια της Fraport για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

Του Ηλία Μπέλλου

Εκτενείς αρχιτεκτονικές και κατασκευαστικές παρεμβάσεις αναβάθμισης και μεγέθυνσης περιλαμβάνουν τα master plan της Fraport Greece για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια την διαχείριση των οποίων αναμένεται να αναλάβει τις αμέσως επόμενες εβδομάδες καταβάλλοντας παράλληλα το εφάπαξ τίμημα των 1,235 δισ. ευρώ.

Το επενδυτικό πρόγραμμα, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει την κατασκευή 5 νέων τερματικών σταθμών στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς, Κω και Μυτιλήνης, αύξηση του συνολικού μεγέθους των 14 terminals κατά 100.000 τετραγωνικά μέτρα σε 300.000 τετραγωνικά, αύξηση των σημείων check in από 213 σε 297, των σημείων ελέγχου ασφαλείας από 44 σε 84, των πυλών από 103 σε 147 και των θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών από 115 σε 150.

Τα περισσότερα εκ των έργων αυτών θα ξεκινήσουν μετά το τέλος της φετινής καλοκαιρινής σαιζόν αλλά άμεσα θα προχωρήσει μια σειρά παρεμβάσεων.

Αυτή περιλαμβάνει βελτίωση του φωτισμού και της σηματοδότησης στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, αναβάθμιση των εγκαταστάσεων υγιεινής, νέες υπηρεσίες όπως η δυνατότητα δωρεάν σύνδεσης με το διαδίκτυο (Wi-Fi) αλλά και εργασίες για τη βελτίωση της πυρασφάλειας σε όλους τους χώρους και γενικό καθαρισμό.

Για το σύνολο των έργων η Fraport Greece θα επενδύσει 330 εκατ. ευρώ μέχρι το 2021. Στην υπόλοιπη διάρκεια της 40ετούς περιόδου παραχώρησης θα πραγματοποιήσει επιπλέον έργα αναβάθμισης και συντήρησης στα αεροδρόμια, που εκτιμά πως θα ανεβάσουν το σύνολο των επενδύσεων στο ύψος του 1 δισ. ευρώ περίπου.

Θα πραγματοποιηθεί επίσης πλήρης ανακαίνιση και των 15, συνολικά, διαδρόμων προσγείωσης-απογείωσης και όλων των τερματικών σταθμών.

Θα ανακαινιστούν, επίσης, στο σύνολό τους οι εγκαταστάσεις υγιεινής οι πυροσβεστικοί σταθμοί των αεροδρομίων, οι χώροι στάθμευσης των αεροσκαφών και οι 100 γεννήτριες ηλεκτροδότησης ενώ παντού θα εγκατασταθεί νέο, inline σύστημα ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών.

Επιπλέον θα προχωρήσει ανανέωση της εσωτερικής και εξωτερικής όψης του κάθε ενός αεροδρομίου . Ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός αναμορφώνει ριζικά τις 14 πύλες του ελληνικού τουρισμού, όπως δείχνουν τα σχέδια.

Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»

· Νέος Τερματικός Σταθμός

· Επέκταση τερματικού σταθμού κατά 30.988 m2 και δημιουργία νέας πρόσβασης

· Ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού

· Νέος πυροσβεστικός σταθμός

· Επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων ή σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο

· Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών

· Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών

· Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών

· 47% αύξηση των σταθμών Check-in (από 30 σε 44)

· 75% αύξηση των ζωνών παραλαβής αποσκευών (από 4 σε 7)

· 50% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 16 σε 24)

· Διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 6 σε 12)

Αεροδρόμιο Σαντορίνης

· Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού

· Νέος πυροσβεστικός σταθμός

· Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών

· 236% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού 15.640 m2 με την αντικατάσταση τμήματος του υπάρχοντος και την ανέγερση νέου.

· 113% αύξηση των σταθμών Check-in (από 8 σε 17)

· Διπλασιασμός των ζωνών παραλαβής αποσκευών (από 1 σε 2)

· 20% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 5 σε 6)

· 250% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 7)

· 250% αύξηση των ζωνών ασφαλείας του αεροδρομίου

Αεροδρόμιο Μυκόνου

· Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού – 50% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού σε 13.350 m2 με την ανέγερση νέου τμήματος αεροσταθμού

· Νέος πυροσβεστικός σταθμός

· Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών

· 13% αύξηση των σταθμών Check-in (από12 σε 16)

· 17% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 6 σε 7)

· 25% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 4 σε 5)

Αεροδρόμιο Ρόδου «Διαγόρας»

· Aναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού

· Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών

· Νέος πυροσβεστικός σταθμός

· 13% αύξηση των σταθμών Check-in (από 40 σε 45)

· 13% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 16 σε 18)

· 71% αύξηση των σημείων ασφαλείας καιελέγχου του αεροδρομίου (από 7 σε 12)

· 25% αύξηση χώρων παραλαβής αποσκευών (από 4 σε 5)

Αεροδρόμιο Χανίων «I. Δασκαλογιάννης»

· Αναδιοργάνωση εσωτερικών χώρων αεροσταθμού

· Αναδιοργάνωση του χώρου αναχωρήσεων

· Νέο σύστημα ελέγχου αποσκευών

· Επέκταση των διαδικασιών ασφαλείας

· Επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων ή σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο

· Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών

· Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης- στάθμευσης αεροσκαφών

· 25% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 8 σε 10)

· Διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 4 σε 8)

Αεροδρόμιο Ακτίου

· Επέκταση κατά 2.381 m2 και ανακαίνιση τερματικού σταθμού

· Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών

· Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών

· Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης- στάθμευσης αεροσκαφών

· 75% αύξηση των σταθμών Check-in (από 8 σε 14)

· 60% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 5 σε 8)

· Διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 4)

Αεροδρόμιο Ζακύνθου «Δ. Σολωμός»

· Ανακαίνιση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού

· Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών

· Ανακαίνιση του πύργου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας

· Νέος πυροσβεστικός σταθμός

· Μετεγκατάσταση των μετασχηματιστών και γεννητριών

· Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών

· Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών

· Ανακαίνιση του οδοστρώματος στην είσοδο του αεροδρομίου και στο χώρο στάθμευσης οχημάτων

· Νέος σταθμός ασφάλειας & φύλαξης

· 33% αύξηση των σταθμών Check-in (από 15 σε 20)

· 150% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 5)

Αεροδρόμιο Σκιάθου «Λ. Παπαδιαμάντης»

· Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού

· Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών

· 39% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού σε 9.511 m2 με την επέκταση υπαρχόντων κτιρίων

· 11% αύξηση των σταθμών Check-in (από 9 σε 10)

· 33% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 3 σε 4)

· Διπλασιασμός των ζωνών παραλαβής αποσκευών (από 1 σε 2)

Αεροδρόμιο Σάμου «Αρίσταρχος ο Σάμιος»

· Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού

· Νέος πυροσβεστικός σταθμός

· Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών

· 19% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού 9.605 m2

· 40% αύξηση των σταθμών Check-in (από 10 σε 14)

· 25% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 4 σε 5)

· 50% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 3)

Αεροδρόμιο Μυτιλήνης «Οδ. Ελύτης»

· Νέος Τερματικός Σταθμός

· Νέος πυροσβεστικός σταθμός

· Νέα εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων

· Νέος χώρος στάθμευσης των αεροσκαφών

· 185% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροδρομίου σε 7.185 m2

· 29% αύξηση των σταθμών Check-in (από 7 σε 9)

Αεροδρόμιο Κω «Ιπποκράτης»

· Νέος Τερματικός Σταθμός

· Νέος πυροσβεστικός σταθμός

· Ανακαίνιση/επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων

· 201% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροδρομίου σε 24.000 m2

· 75% αύξηση των σταθμών Check-in (από 16 σε 28)

· 125% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 4 σε 9)

Αεροδρόμιο Κέρκυρας «Ι. Καποδίστριας»

· Νέος Τερματικός Σταθμός

· Επέκταση τερματικού σταθμού κατά 10.294 m2 και ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού

· Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών

· Ανακαίνιση και αναβάθμιση του πυροσβεστικού σταθμού

· Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών

· Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης στάθμευσης αεροσκαφών

· 27% αύξηση των σταθμών Check-in (από 22 σε 28)

· 33% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 9 σε 12)

· 33% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 6 σε 8)

Αεροδρόμιο Κεφαλονιάς «Α. Πολλάτου»

· Νέος Τερματικός Σταθμός

· Επέκταση και ανακαίνιση τερματικού σταθμού

· Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών

· Μετατόπιση του συστήματος ύδρευσης και αποχέτευσης

· Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών

· Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών

· 71% αύξηση των σταθμών Check-in (από 7 σε 12)

· 100% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 3 σε 6)

· Διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 4)

Αεροδρόμιο Καβάλας «Μ. Αλέξανδρος»

· Επέκταση τερματικού σταθμού κατά 2.029 m2

· Aναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού

· Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών

· Αναδιαμόρφωση και επέκταση του πυροσβεστικού σταθμού

· Επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων ή σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο

· Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών

· Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών

· 20% αύξηση των σταθμών Check-in (από 8 σε 10)

ΠΗΓΗ

Σχετικά με το έργο των 14 περιφερειακών αεροδρομίων – Μία επωφελής επένδυση και για τα δύο μέρη:

Το έργο των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων αποτελεί μία μεγάλη ιδιωτική επένδυση και θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες παραχωρήσεις στην Ελλάδα. Παρέχει σημαντικές δυνατότητες και οφέλη για τον κλάδο του τουρισμού και το σύνολο της ελληνικής οικονομίας, καθώς και για τους κατοίκους των περιοχών που εξυπηρετούν τα αεροδρόμια και τα εκατομμύρια τουριστών που επισκέπτονται την όμορφη Ελλάδα κάθε χρόνο.

Στον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό διεθνή κλάδο του τουρισμού, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια αποτελούν μία πύλη ζωτικής σημασίας σε έναν από τους πιο σημαντικούς κλάδους της χώρας. Τα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας περιλαμβάνουν 3 πύλες στην κύρια χώρα (Θεσσαλονίκη, Άκτιον, Καβάλα) και 11 αεροδρόμια στα νησιά (Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος και Ζάκυνθος). Όλα αυτά τα αεροδρόμια υποδέχτηκαν συνολικά περισσότερους από 23 εκατ. επιβάτες μέσα στο 2015 συνολικά (ετήσια αύξηση 6%). Το 73% αυτών των επιβατών αποτελούν διεθνείς ταξιδιώτες.

Στις αρχές του 2013 το ΤΑΙΠΕΔ ξεκίνησε ένα διαφανή, διεθνή διαγωνισμό για δύο παραχωρήσεις, 40-ετούς διάρκειας, για τη λειτουργία, τη συντήρηση και ανάπτυξη 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην Ελλάδα. Η κοινοπραξία Fraport –Κοπελούζου συμμετείχε στη διαγωνιστική διαδικασία που είχε προσελκύσει κορυφαίους διεθνείς ενδιαφερόμενους.

Το Νοέμβριο του 2014 το ΤΑΙΠΕΔ επέλεξε την κοινοπραξία Fraport- Κοπελούζου ως προτιμητέο πλειοδότη για τις παραχωρήσεις, 40-ετούς διάρκειας, για τις ομάδες Α και Β, με βάση την υψηλότερη προσφορά των 1,234 δισ. ευρώ και για τις δύο ομάδες.

Η Fraport και ο Όμιλος Κοπελούζου δημιούργησαν από κοινού την εταιρεία Fraport Greece η οποία θα είναι ο παραχωρησιούχος για τις δύο παραχωρήσεις.

Στις 14 Δεκέμβρη του 2015, η Fraport Greece υπέγραψε συμβάσεις με το ΤΑΙΠΕΔ και το ελληνικό κράτος για τις παραχωρήσεις, 40-ετούς διάρκειας για τις δύο ομάδες. Οι συμβάσεις βασίζονται στις ίδιες ακριβώς προσφορές της κοινοπραξίας Fraport- Κοπελούζου που επέλεξε το ΤΑIΠΕΔ τον Νοέμβριο του 2014.

Κατά την έναρξη της παραχώρησης, θα καταβληθεί από τη Fraport Greece η συνολική αμοιβή παραχώρησης ύψους 1,234 δισ. Ευρώ.

Τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια δεν θα πωληθούν. Παραμένουν στην ιδιοκτησία του ελληνικού κράτους.

Στη διάρκεια της 40-ετούς περιόδου παραχώρησης, η Fraport Greece θα είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία, τη συντήρηση και την ανάπτυξη των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων. Σύμφωνα με τη σύμβαση, η Fraport Greece θα επενδύσει περίπου 330 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση των αεροδρομίων στα πρώτα χρόνια, και μέχρι το 2021. Στα επόμενα χρόνια, είναι δυνατό να πραγματοποιηθούν επιπλέον επενδύσεις για τη συντήρηση και πιθανή αύξηση της χωρητικότητας, με βάση τον όγκο κίνησης. Συνολικά, το ποσό των επενδύσεων θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ. (περιλαμβάνοντας την επένδυση των 330 εκατ. ευρώ για τις υποδομές στην αρχική φάση).

Fraport Greece’s Development Plan for the New Era at the Greek Regional Airports

New and modern image for the 14 “Gateways of Greek tourism” – Investments and enhanced processes for improving travel experience

 

As part of its mandate for taking over management and operations at the 14 airports, Fraport Greece has prepared a comprehensive plan for the modernization and development of the airports.  The company’s plan includes immediate projects and development works for upgrading the airports’ facilities, which will contribute significantly to improving the overall customer travel experience, while responding to the expected increase in passenger traffic.  Fraport Greece will invest a minimum of 330 million euros for development works until 2021.  During the 40-year concession period the company will implement additional maintenance and upgrading works, as well as capacity expansions (dependent on traffic growth) — resulting in possible total investments of some 1 billion euros  (including the minimum 330 million infrastructure investment in the initial phase).

 

Immediate actions that will be implemented at the airports as soon as Fraport Greece takes over operations before the launch of the summer season include:

  • General clean-up
  • Improving lighting, marking of airside areas
  • Upgrading sanitary facilities
  • Enhancing services and offering new free Internet connection (WiFi)
  • Implementing works to improve fire safety in all the areas of the airports

 

The above projects are expected to improve the travel experience for passengers at the airports, until the major works are completed in 2021.

 

Fraport Greece’s major development works to be implemented during the first four years of the concession period include building five new passenger terminals – at the airports in Thessaloniki, Kerkira (Corfu), Kefalonia, Kos, and Mytilene (Lesvos) – and modifications at other airports. This will result in an increase of 100,000 m2 in terminal size at the 14 airports, reaching a combined total 300,000 m2.

 

The significant improvements for increasing the total capacity of the airports and the quality of services also include: increasing the number of check-in counters from 213 to 297,  (+23%), the number of security-check lanes from 44 to 84 (+47%), the number of departure gates from 103 to 147 (+30%), and the number of aircraft parking stands from 115 to 150 (+23%).

 

Refurbishment projects at the 14 airports will be implemented for: all 15 runways, the existing terminals (200,000 m2 in total), sanitary facilities (10,000 m2 in total), 14 fire stations, airport apron areas, and 100 diesel generators.  .  Baggage screening systems featuring the latest technology (inline system) will be installed at all of the airports.

 

An important element of Fraport Greece’s new era for the 14 gateways is to renewl and modernize the external and internal image of the airports.  Indeed, the neat and, in some cases new, architectural designs of will offer a new image at these 14 “gateways of Greek tourism” – thus creating a pleasant travel experience to millions of passengers every year.

 

The following summarizes the enhancement changes that will be implemented per airport (in alphabetical order) under Fraport Greece’s investment plan until 2021:

 

Aktion Airport (PVK)

  • Terminal expansion by 2,381 m2 and refurbishment
  • HBS inline screening
  • Reorganizing airport apron area
  • Refurbishing airside pavement
  • 75 percent increase in the number of check-in counters (from 8 to 14)
  • 60 percent increase in the number of departure gates (from 5 to 8)
  • Doubling the number of security-check lanes (from 2 to 4)

 

Chania Airport (CHQ)

  • Rearranging the terminal’s internal utilization
  • Rearranging the departure gate lounge
  • Expanding the security control area
  • HBS (Hold Baggage Screening Systems) inline screening
  • Expanding the waste water treatment plant or connection to municipal service
  • Reorganizing the apron area
  • Refurbishing the airside pavement
  • 25 percent increase in the number of departure gates (from 8 to 10)
  • Doubling the number of security-check lanes (from 4 to 8)

 

Kavala Airport (KVA)

  • Terminal expansion by 2,029 m2
  • Remodeling the current terminal
  • HBS inline screening
  • Refurbishing and expanding the fire station
  • Expanding the waste water treatment plant or connection to municipal service
  • Reorganizing the airport apron area
  • Refurbishing the airside pavement
  • 20 percent increase in the number of check-in counters (from 8 to 10)

 

Kefalonia Airport (EFL)

  • New terminal
  • HBS (Hold Baggage Screening Systems) inline screening
  • Relocating the waste water treatment plant
  • Reorganizing the airport apron area
  • Refurbishing airside pavement
  • 71 percent increase in the number of check-in counters (from 7 to 12)
  • 100 percent increase in the number of departure gates (from 3 to 6)
  • Doubling the number of security-check lanes (from 2 to 4)

 

Kerkira Airport – Corfu (CFU)

  • New terminal
  • Expanding terminal by 10,294 m2 and remodeling current terminal
  • HBS (Hold Baggage Screening Systems) inline screening
  • Refurbishing and upgrading the fire station
  • Reorganizing airport apron area
  • Refurbishing airside pavement
  • 27 percent increase in the number of Check-in Stations (from 22 to 28)
  • 33 percent increase in the number of departure gates (from 9 to 12)
  • 33 percent increase in the number of security-check lanes (from 6 to 8)

 

Kos Airport (KGS)

  • New terminal
  • New fire station
  • Refurbishing/expanding the waste water treatment plant
  • 201 percent increase in the total size of the airport at 24,000 m2
  • 75 percent increase in the number of check-in counters (from 16 to 28)
  • 125 percent increase in the number of security-check lanes (from 4 to 9)

 

Mykonos Airport (JMK)

  • Expanding and remodeling the terminal – 50 percent increase in the total size of the terminal at 13,350 m2, with the construction of a new terminal area
  • New fire station
  • Reorganizing apron
  • 13 percent increase in the number of check-in counters (from 12 to 16)
  • 17 percent increase in the number of departure gates (from 6 to 7)
  • 25 percent increase in the number of security-check lanes (from 4 to 5)

 

Mytilene Airport (MJT) – Island of Lesvos

  • New terminal
  • New fire station
  • New waste water treatment plant
  • New airport apron area
  • 185 percent increase in the total size of the airport at 7,185 m2
  • 29 percent increase in the number of check-in counters (from 7 to 9)

 

Rhodes Airport (RHO)

  • Remodeling the current terminal
  • Reorganizing the airport apron area
  • New fire station
  • 13 percent increase in the number of check-in counters (from 40 to 45)
  • 13 percent increase in the number of departure gates (from 16 to 18)
  • 71 percent in the number of security-check lanes (from 7 to 12)
  • 25 percent increase in the number of baggage reclaim belts (from 4 to 5)

 

Samos Airport (SMI)

 

  • Expanding and remodeling the current terminal
  • New fire station
  • Reorganizing the airport apron area
  • 19 percent increase in the total size of the terminal at 9,605 m2
  • 40 percent increase in the number of check-in counters (from 10 to 14)
  • 25 percent increase in the number of departure gates (from 4 to 5)
  • 50 percent increase in the number of security lanes (from 2 to 3)

 

Santorini Airport (JTR)

  • Expanding and remodeling the current terminal
  • New fire station
  • Reorganizing the airport apron area
  • 236 percent increase in total terminal space at 15,640 m2, by replacing part of the current terminal and constructing a new terminal
  • 113 percent increase in the number of check-in counters (from 8 to 17)
  • Doubling the number of security-check lanes (from 1 to 2)
  • 20 percent increase in the number of departure gates (from 5 to 6)
  • 250 percent increase in the number of security-check lanes (from 2 to 7)

 

Skiathos Airport (JSI)

  • Extending and remodeling the current terminal
  • Reorganizing the airport apron area
  • 39 percent increase in the total size of the airport at 9,511 m2 after an extension of the total size of the current buildings of the terminal
  • 11 percent increase in the number of check-in counters (from 9 to 10)
  • 33 percent increase in the number of departure gates (from 3 to 4)
  • Doubling of security-check lanes (from 1 to 2)

 

Thessaloniki Airport (SKG)

  • New terminal
  • Terminal expansion by 30,998 m2 ,incl. new landside access
  • Remodeling of existing Terminal
  • HBS inline screening
  • New fire station
  • Expanding the waste water treatment plant or connection to municipal service
  • Reorganizing the airport apron area
  • Refurbishing airside pavement
  • Terminal expansion by 31,380 m2
  • 47 percent increase in the number of Check-in Stations (from 30 to 44)
  • 75 percent increase in the number of security lanes (from 4 to 7)
  • 50 percent increase in the number of departure gates (from 16 to 24)
  • Doubling the number of security-check lanes (from 6 to 12)

 

Zakynthos Airport (ZTH)

  • Refurbishing and remodeling current terminal
  • HBS inline screening
  • Refurbishing air traffic control tower
  • New fire station
  • Relocating power transformers and generators
  • Reorganizing airport apron area
  • Refurbishing airside pavement
  • Reorganizing landside roads & parking
  • New security guardhouse
  • 33 percent increase in check-in counters (from 15 to 20)
  • 150 percent increase in the number of security-check lanes

(from 2 to 5)

 

 

Fraport Greece’s concession project for the 14 regional airports is the biggest investment in the country’s national tourism industry, with huge benefits at the local and national level.  The concession provides important revenue for the Greek State during a difficult and crucial perod and a significant boost for tourism.  Furthermore, Fraport Greece’s investment will also help serve as a growth driver for local communities, contributing decisively to their economic development through the increase in tourism traffic, as well as by creating new employment opportunities.

 

The following link for the media shows computer renderings (external views) of the 14 airports after the completion of the construction works: https://we.tl/KTY4fgTV1V.

 

ENDS

 

 

 

About the Greek Regional Airports Project

– A Win-Win Project for Greece: 

 

  • The 14 Greek Regional Airports Project is a major private investment. It is considered to be one of the largest concession projects in Greece and presents significant potential benefits to the tourism sector, Greece’s economy as a whole, the people of the regions served by the regional airports, as well as to millions of international tourists visiting beautiful Greece every year.

 

  • In the highly competitive international tourism industry, the 14 regional airports serve as vital gateways for one of the country’s most important sectors. The Greek Regional Airports include 3 mainland gateways (Thessaloniki, Aktion and Kavala) and 11 airports on Greek islands (Chania on Crete, Kerkyra on Corfu, as well as Kefalonia, Kos, Mykonos, Mytilene, Rhodes, Samos, Santorini, Skiathos and Zakynthos). Together, these airports received more than 23 million passengers in 2015 (up 6 percent year-on-year). Around 73 percent of these passengers are international travelers.

 

  • In early 2013, Greece’s state-owned Hellenic Republic Asset Development Fund (HRADF) initiated a transparent, international bidding process for two 40-year concessions to operate, maintain and upgrade seven regional airports under each concession (Cluster A & luster B). The Fraport-Copelouzos consortium participated in this tender process which attracted leading international bidders.

 

  • HRADF selected the Fraport-Copelouzos consortium as preferred bidder in November 2014 for the 40-year operating concessions for both Clusters A and B, based on the highest bid of 1.234 billion euros for both clusters.

 

  • Fraport and Copelouzos Group established their joint company Fraport Greece in 2015 to act as the concessionaire for the two concessions.
  • On December 14, 2015, Fraport Greece signed contracts with the HRADF and the Greek state for the 40-year concessions for the two clusters. The contracts are based exactly on the same bid submitted by Fraport-Copelouzos and selected by HRADF in November 2014.
  • At the time of the project closing full payment of the €1.234 billion euros upfront concession fee will be made by Fraport Greece in tandem with the takeover of operations at the airports. Along with the upfront concession payment, an annual fixed concession fee of 22.9 million euros, plus an annual variable concession fee will be paid.

 

  • The Greek Regional Airports are not being sold. Ownership is retained by the Greek State.
  • During the 40-year concession period, Fraport Greece will be responsible for the operation, maintenance and upgrading of the 14 Greek Regional Airports. Under the contract, around 330 million euros will be invested by Fraport Greece in improving the airports during the first years up to 2020. In subsequent years, further investments can be made for maintenance and possible capacity expansions, depending on traffic volumes – totaling more than 1 billion euros in investments (including the 330 million infrastructure investment in the initial phase).

 

 

Διονύσιος Βούτος
Δημοσιογράφος
30 χρόνια στην δημοσιογραφία. Δημοσιογράφος ΕΡΤ
Back To Top