skip to Main Content
Seosearch Engine Optimization (1) (1) (Copy)

Τα… μυστικά του SEO – Μάθετε τα πάντα για τις μηχανές αναζήτησης

Οι μηχανές αναζήτησης παίζουν, ίσως, τον καθοριστικότερο ρόλο στην αναρρίχηση μιας ιστοσελίδας στην κορυφή της αναγνωρισιμότητας. Μία καλή θέση στο Google μπορεί να απογειώσει την επισκεψιμότητα μιας ιστοσελίδας αλλά και… τα κέρδη μιας επιχείρησης.

Ποιοι είναι όμως οι παράγοντες που οδηγούν μια ιστοσελίδα στην… κορυφή της επιτυχίας; Τι χρειάζεται να προσέξει και τι να βελτιώσει μια επιχείρηση που θέλει να… ξεθάψει την ιστοσελίδα της από τον κάλαθο των… διαδικτυακών αχρήστων; Πώς ξεκολλάμε από την… 20η σελίδα του Google;

Ο καθηγητής του τμήματος Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων, Αγησίλαος Κονιδάρης εξηγεί με απλό και κατανοητό τρόπο τα πιο βασικά στοιχεία που οδηγούν ένα site στις πιο υψηλές θέσεις του Google.

Πάντα βέβαια, με βάση και την ποιότητα του περιεχομένου του. Γιατί, ανεξάρτητα με το τι ισχυρίζονται πολλοί… γκουρού του SEO (Search Engine Optimization), το βασικότερο ρόλο παίζει το ίδιο το περιεχόμενο. Ένα κακό ή φτωχό site δεν πρόκειται ποτέ ν’ ανέβει ψηλά. Ο κ. Κονιδάρης, όμως, μας εξηγεί πώς ένα καλό website θα καταφέρει να βρει τη θέση που του αξίζει. Αλλά και τι είναι αυτό που συνιστά ένα καλό website.

Τα μυστικά του SEO ξεδιπλώνονται με βάση την έρευνα που πραγματοποίησε ο καθηγητής του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων, με τη βοήθεια της καθηγήτριας Ερατώς Κουστουμπάρδη, ειδικά για τις θέσεις των τουριστικών επιχειρήσεων της Κεφαλονιάς στις σελίδες αποτελεσμάτων της Google.

Μελετήθηκαν οι 100 καλύτερες, ή για την ακρίβεια οι 100 πιο πετυχημένες επιχειρήσειςκάθε κατηγορίας στο Google (εστιατόρια, ξενοδοχεία, βίλες – συνολικά πάνω από 400 επιχειρήσεις), και αναλύθηκε το πού υστερούν και το πού… πρωτεύουν. Παράλληλα όμως, οι φοιτητές, καθηγητές, πολίτες αλλά και επιχειρηματίες του τουρισμού που κατέκλυσαν την αίθουσα του ΤΕΙ, άκουσαν για όλα αυτά που συντελούν στο να πετύχει μια ιστοσελίδα.

Τι ρόλο παίζει το domain, το hosting, οι τίτλοι, οι λέξεις κλειδιά, η ταχύτητα και η ασφάλεια ενός site; Πόσους επισκέπτες φέρνει ένα… πλασάρισμα στην πρώτη ή δεύτερη θέση του Google; Τι πραγματικά ζητούν όλες οι μηχανές αναζήτησης από τις ιστοσελίδες;

Αυτές και άλλες πολλές βασικές ερωτήσεις απαντώνται στα 20 video που ακολουθούν, και τα οποία μπορείτε να δείτε, είτε από youtube playlist που ακολουθεί ή από λίστα κειμένου που ακολουθεί. Μπορείτε επίσης να πατήσετε το play στο πρώτο video της playlist και να δείτε όλα τα σύντομα video στη σειρά, μαθαίνοντας, αν όχι τα πάντα, σίγουρα τα πιο βασικά για τις μηχανές αναζήτησης. Περιλάβαμε 17 αποσπάσματα από την ανάλυση του κ. Κονιδάρη και 3 χρήσιμες απαντήσεις σε ερωτήσεις από το κοινό.

Οδηγίες: Δείτε όλα τα video κάνοντας κλικ στο κέντρο της video playlist που ακολουθεί. Εναλλακτικά μπορείτε να επιλέξτε το video που θέλετε να δείτε από το μενού που βρίσκεται στο πάνω αριστερό μέρος της οθόνης το οποίο μοιάζει με τρεις γραμμές και ένα βελάκι: (δες εικόνα)

Προσοχή! Υπάρχει μία μόνο οθόνη video αλλά αυτή περιέχει όλα τα video που μπορείτε να επιλέξετε από το μενού. 
Τέλος, στο κάτω δεξί μέρος της ίδιας οθόνης μπορείτε να κάνετε κλικ στο τετραγωνάκι για να δείτε τα video σε πλήρη οθόνη.

  1. Το Website μιας επιχείρησης τουρισμού
    • Πόσο σημαντικό είναι ένα website για μία επιχείρηση και ειδικά για μία τουριστική επιχείρηση
    • Περισσότεροι επισκέπτες στο website
    • Inbound marketing με κέντρο το website μιας επιχείρησης
  2. Πηγές επισκεψιμότητας | Οργανικά αποτελέσματα από την Google
    • Μηχανές αναζήτησης, Κοινωνικά δίκτυα, παραπομπές από άλλο site (referral), Απευθείας επισκέψεις(direct)
    • Οργανικά αποτελέσματα και PPC
  3. Τι σημαίνει μία καλή θέση στα οργανικά αποτελέσματα του Google;
    • Διαφοροποιήσεις ανάμεσα στις θέσεις κατάταξης της πρώτης σελίδας του Google
    • Διαφοροποιήσεις ανάμεσα στις σελίδες κατάταξης της Google
  4. Η ταυτότητα της έρευνας
  5. Domain name και μηχανές αναζήτησης
    • Διαφορά ανάμεσα στα .gr και τα .com domains
    • Αριθμός χαρακτήρων στο domain name
    • Χρήση της παύλας στο domain name
    • Χρήση τοπωνυμίου στο domain (π.χ. kefalonia)
  6. Τίτλος και περιγραφή στις μηχανές αναζήτησης
    • Μέχρι πόσους χαρακτήρες πρέπει να περιέχει ένας τίτλος
  7. Επικεφαλίδες (headings) και μηχανές αναζήτησης
  8. Hosting και μηχανές αναζήτησης
  9. CMS και μηχανές αναζήτησης
  10. Ταχύτητα ιστοσελίδας και μηχανές αναζήτησης
  11. SSL ασφάλεια ιστοσελίδας και μηχανές αναζήτησης
  12. Update των CMS
  13. Inbound links και μηχανές αναζήτησης
  14. Google Analytics και μηχανές αναζήτησης
  15. Σύνδεση ιστοσελίδας με το Facebook
  16. SEO Plugins
  17. Συμπεράσματα | Digitaltourism.gr
  18. Ερωτήσεις κοινού 1: Ποιος κάνει την αναβάθμιση σε https | Domain gr ή com
  19. Ερωτήσεις 2: Management διαδ. παρουσίας και προβλήματα επιχειρήσεων τουρισμού
  20. Ερωτήσεις 3: Περιεχόμενο, το πιο σημαντικό απ’ όλα
Επίσης, μπορείτε    http://www.digitaltourism.gr

Διονύσιος Βούτος
Δημοσιογράφος
30 χρόνια στην δημοσιογραφία. Δημοσιογράφος ΕΡΤ
Back To Top