Μαρία Άννα Σοφία Καικιλία Καλογεροπούλου, η παγκοσμίως γνωστή ως Μαρία Κάλλας.

Μαρία Άννα Σοφία Καικιλία Καλογεροπούλου,  η παγκοσμίως γνωστή ως Μαρία Κάλλας.
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μαρία Άννα Σοφία Καικιλία Καλογεροπούλου, η παγκοσμίως γνωστή ως Μαρία Κάλλας., 23/11/2015, by , in ΑΡΧΙΚΗ, ΓΥΝΑΙΚΑ , ΜΟΔΑ ., ΕΛΛΑΔΑ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΜΑΡΙΑ ΑΝΝΑ ΣΟΦΙΑ ΚΑΙΚΙΛΙΑ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ

Μαρία Άννα Σοφία Καικιλία Καλογεροπούλου,
η παγκοσμίως γνωστή ως Μαρία Κάλλας.

Εύλογο είναι το έρωτημα:
Πως; Κάτω από ποιά συγκυρία; Μέσα από ποιούς συμβολισμούς, βιώματα,
ή ενδεχόμενες υποχρεώσεις, συνέβη και οι γονείς της -ο φαρμακοποιός πατέρας της Γεώργιος από την Μεσσηνία και η μητέρα της Ευαγγελία από την Φθιώτιδα- της έδωσαν (στα 3 ονόματα που είχαν είδη επιλέξει: Μαρία, Άννα, Σοφία)
και ένα τέταρτο, προσθέτωντας το όνομα, Καικιλία.
Σε μιά εποχή μάλιστα που νομίζουμε δεν ήταν τόσο ευρέως συνηθισμένη
η προσθήκη δευτέρου ονόματος· πόσο μάλλον τρίτου και τέταρτου.

Αλλά εδώ η ονοματοδοσία του τετάρτου ονόματος στην βάπτιση, προσλαμβάνει διαστάσεις μυστικής πτυχής της μοίρας και αδήλου θεϊκού παιχνιδίσματος,
μια που Καικιλία ονομάζεται και είναι η προστάτις της Μουσικής(!)
η οποία και γιορτάζει 22 Νοεμβρίου.
Το Παγκόσμιο Ιερό Τέρας λοιπόν της Μουσικής και του Λυρικού Θεάτρου,
η Μαρία Κάλλας, έχει ως τέταρτο συνθετικό στοιχείο του Ελληνικού ονόματός της, το όνομα της Αγίας Καικιλίας, προστάτιδας της Μουσικής.
Μια εντυπωσιακά αξιοπρόσεκτη συγκυρία.

Μετά από έναν μαρτυρικό αλλά αυθεντικό μαίανδρο ζωής, η χαρισματική Αγία Καικιλία δέχθηκε από τον δήμιο –εκτός των άλλων- τρία κτυπήματα με μαχαίρι στον λαιμό. Οι συναξαριστές αναφέρουν ότι η Καικιλία συνέχισε παραδόξως
να ζεί, ενώ το αίμα της θαυματουργούσε.

Το δίδαγμα της Μαρίας Κάλλας συνεχίζει και θα συνεχίσει για πάντα να ζει·
ενώ το «αίμα» του ταλέντου της, «αίμα» που εκχέεται σαν ποινή και σαν τιμή,
του δικού της χαρισματικού λαιμού που της δόθηκε, θα συνεχίσει
στην αιωνιότητα να θαυματουργεί, χωρίζονταςτην Παγκόσμια Όπερα
στην πρό αυτής, και στην μετά απ’αυτήν εποχή!

(Θλιβερά διδακτική υποσημείωση:
Στην πρώτη της απόπειρα να γραφτεί στο Ωδείο Αθηνών η Μαρία Κάλλας,
κόπηκε στην ακρόαση! χωρίς τα μέλη της επιτροπής να διακρίνουν κάτι
από το μεγαλείο της φωνής της· ή μήπως… ακριβώς αυτό διέκριναν!;)
Γεώργιος Κακής Κωνσταντινάτος
Kakis111@gmail.com

About Βούτος Σάκης