skip to Main Content
Limani Kalamata 160901780 (Copy)

Επιβολή τέλους στα σκάφη αναψυχής…..

 …..προβλέπει νομοσχέδιο

Επιβολή τέλους στα σκάφη αναψυχής προβλέπει νομοσχέδιο

Τέλος παραμονής και σκαφών αναψυχής καθώς και πρόβλεψη για τη δημιουργία ειδικού συμβουλίου που θα συντονίζει ακτοπλοϊκές και αεροπορικές συνδέσεις των νησιών με την ηπειρωτική χώρα, εισάγει, μεταξύ άλλων, το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το οποίο τέθηκε χθες υπό διαβούλευση που θα διαρκέσει μέχρι και την Τρίτη, 28 Φεβρουαρίου.

Πρόκειται για το νομοσχέδιο με τίτλο «Ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενίσχυση της κοινωνικής συμμετοχής στην ακτοπλοΐα, θέματα πολιτικού προσωπικού, συμπλήρωση διατάξεων για τα λιμενικά έργα και άλλες διατάξεις».

Στο πλαίσιο αυτού επιβάλλεται υπέρ του Δημοσίου, «Τέλος παραμονής και πλόων πλοίων αναψυχής και μικρών σκαφών». Ρυθμίζονται ζητήματα νομιμοποίησης υφιστάμενων λιμενικών υποδομών, με απλούστερη διαδικασία και με έμφαση στην ανάπτυξη των λιμανιών και στην ενίσχυση της διαφάνειας.

Παρέχεται μεταβατικό στάδιο δύο ετών για την καθαίρεση στις Χερσαίες Ζώνες Λιμένων (ΧΖΛ) αυθαιρέτων κατασκευών (σκίαστρα, τέντες, πέργκολες) και την αντικατάστασή τους με νόμιμες, νέες, ομοιόμορφες κατασκευές, σύμφωνα με μελέτες που έχουν εκπονήσει οι φορείς διοίκησης των λιμένων. Επιτυγχάνεται έτσι, η αποκατάσταση της νομιμότητας που θα διασφαλίσει την εύρυθμη λειτουργία των χώρων στις ΧΖΛ και τη λειτουργία των παρακείμενων στις ΧΖΛ επιχειρήσεων. Αναμένεται κατά συνέπεια η αύξηση της απασχόλησης και η ενίσχυση των τοπικών οικονομιών, αλλά και της εθνικής οικονομίας γενικότερα.

Στο πλαίσιο σχεδιασμού, συντονισμού και εφαρμογής ολοκληρωμένης νησιωτικής πολιτικής και ειδικότερα της άμεσης και έμμεσης παρέμβασης για επίλυση προβλημάτων που αφορούν στην υδροδότησή τους, αντιμετωπίζεται η αναγκαιότητα άμεσης αδειοδότησης για την εγκατάσταση και λειτουργία φορητών μονάδων παραγωγής νερού, μέσω αφαλάτωσης, με δυναμικότητα μικρότερη από 2000 κυβικά μέτρα την ημέρα, για την εξυπηρέτηση επειγόντων, πρόσκαιρων και βραχυχρόνιων αναγκών υδροδότησης νησιών.

Στο ίδιο πλαίσιο, για πρώτη φορά, συστήνεται Συμβούλιο Συνδυασμένων Μεταφορών, υπό την προεδρία του Υφυπουργού Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, που μεριμνά για το συντονισμό των ακτοπλοϊκών και αεροπορικών συνδέσεων των νησιών με την ηπειρωτική χώρα.

Το πλήρες κείμενο του Σχεδίου Νόμου και της αιτιολογικής έκθεσης αυτού έχει αναρτηθεί εδώ.

ΠΗΓΗ

Διονύσιος Βούτος
Δημοσιογράφος
30 χρόνια στην δημοσιογραφία. Δημοσιογράφος ΕΡΤ
Back To Top