skip to Main Content
Stefan Schulte Dpa Arne Dedert–e1450105304637 (Copy)

«Επενδύοντας στο μέλλον της Ελλάδας»

2016.06.21_Oμιλίες Dr. Schulte

Βασικά σημεία των ομιλιών του Προέδρου του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Fraport AG, Dr. Stefan Schulte, στη Γενική Συνέλευση του Ελληνογερμανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου και στην 26η Γενική Συνέλευση, του Συνεδρίου & της Έκθεσης του ACI Europe

Aθήνα – Στη διάρκεια των ομιλιών του στη Γενική Συνέλευση του Ελληνογερμανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου και στην 26η Γενική Συνέλευση, του Συνεδρίου & της Έκθεσης του ACI Europe, ο Πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Fraport AG, Dr. Stefan Schulte, παρουσίασε το έργο παραχώρησης για τη διαχείριση, λειτουργία και ανάπτυξη των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων καθώς και τη συνολική επένδυση της Fraport Greece αναφερόμενος αναλυτικά στους λόγους που οδήγησαν την Fraport Greece στη δέσμευσή της σε αυτή την επένδυση. Ο Dr. Stefan Schulte περιέγραψε, επίσης, την τωρινή κατάσταση και τις ελλείψεις (στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια στις υποδομές και στη λειτουργία), και παρουσίασε τα έργα κατασκευής και τις βελτιώσεις στη λειτουργία των αεροδρομίων που έχουν προγραμματιστεί και θα υλοποιηθούν από την Fraport Greece. Ταυτόχρονα, αναφέρθηκε στο παράδειγμα του Αεροδρομίου της Λίμας (Περού) – του οποίου τη λειτουργία έχει αναλάβει η Fraport εδώ και περισσότερα από 15 χρόνια – ως ένα διεθνές “success story” παραχώρησης αεροδρομίου.

Ο Dr. Schulte υπογράμμισε ότι το έργο παραχώρησης των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων αποτελεί μία επένδυση ιδιαίτερης σημασίας για την Ελλάδα, αλλά και την Ευρώπη. Τα οικονομικά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες από τη σωστή διαχείριση των αεροδρομίων, όπως έχει αποδειχτεί διεθνώς, μπορεί να είναι εντυπωσιακά. Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, η επένδυση στις υποδομές της Ελλάδας θα λειτουργήσει ως καταλύτης για την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού.

O Dr. Schulte αναφέθηκε στο συγκεκριμένο έργο υποδομής ως «μία σημαντική επένδυση σε μία δύσκολη εποχή για την ελληνική οικονομία». Το έργο περιλαμβάνει την προκαταβολή τιμήματος παραχώρησης, ύψους 1,234 δισ. ευρώ, την ετήσια καταβολή 22,9 εκατ. ευρώ και το ετήσιο μεταβλητό τίμημα προς το ελληνικό Δημόσιο, ενώ , μέχρι το 2020, θα πραγματοποιηθόυν επενδύσεις συνολικού ύψους περίπου 330 εκατ. ευρώ στις υποδομές των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Όπως υπογράμμισε, επίσης,  η πρόωθηση των πόλεων και περιοχών των αεροδρομίων ως ταξιδιωτικών προορισμών στο παγκόσμιο δίκτυο της Fraport, θα συμβάλλει στην αύξηση της επιβατικής κίνησης και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου προσφέροντας σημαντικά οφέλη για  τον ελληνικό τουρισμό.

Ο Πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Fraport ΑG επεσήμανε, επίσης, ότι η ανάπτυξη του τουρισμού θα οδηγήσει στη δημιουργία θέσεων εργασίας και σε άλλους τομείς της οικονομίας υπογραμμίζοντας ότι η Fraport Greece θα προωθεί την ανάθεση συμβάσεων και έργων σε τοπικό επίπεδο με στόχο την εξασφάλιση θέσεων εργασίας και την ενίσχυση των τοπικών κοινωνιών.

Τόνισε, επίσης, τη σημασία του εκσυγχρονισμού και της ανάπτυξης των υποδομών των αεροδρομίων παρουσιάζοντας το αντίστοιχο επενδυτικό πρόγραμμα που θα υλοποιηθεί στα πρώτα τέσσερα χρόνια της περιόδου παραχώρησης. Η φάση αυτή περιλαμβάνει – μεταξύ άλλων –  την επέκταση, ανακατασκευή και ανακαίνιση των υπάρχοντων εγκαταστάσεων για τους επιβάτες, καθώς και την κατασκευή νέων. Άμεσος στόχος της Fraport Greece, σύμφωνα με τον Dr. Schulte, είναι η βελτίωση των διαδικασιών στους επιιβατικούς σταθμούς με άμεσα και εμφανή αποτελέσματα για τη διευκόλυνση των επιβατών.

Επιπλέον, ο Dr. Schule αναφέρθηκε στη διαδικασία προετοιμασίας για την ανάληψη της λειτουργίας των αεροδρομίων. Όπως ανέφερε, οι ειδικοί της εταιρείας έχουν αναλάβει την ομαλή μεταβίβαση της λειτουργίας των αεροδρομίων, ενώ ειδικοί για τεχνικά θέματα εργάζονται για τη δημιουργία των σχεδίων ανάπτυξης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Ταυτόχρονα, μία ομάδα της εταιρείας βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με διεθνή χρηματοοικονομικά ιδρύματα και ελληνικές τράπεζες για τη χρηματοδότηση του έργου.

Σε γενικές γραμμές, ο κύριος όγκος εργασιών προχωρά με βάση το χρονοδιάγραμμα, σύμφωνα με τον Dr. Schulte, ο οποίος εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι η μεταβίβαση της λειτουργίας των αεροδρομίων θα είναι δυνατό να ξεκινήσει στο τέλος του 2016.

Ο Dr. Schulte υπογράμμισε για μία ακόμα φορά τη  δέσμευση της Fraport Greece για την υλοποίηση ενός επωφελούς έργου για όλους: την Ελλάδα και τους Έλληνες πολίτες, τον τουριστικό κλάδο και την οικονομία γενικότερα, τους τουρίστες από όλο τον κόσμο και όλους όσους χρησιμοποιούν τα αεροδρόμια. Όπως τόνισε χαρακτηριστικά: «Αγαπάμε την Ελλάδα και πιστεύουμε σε αυτή». 

ΤΕΛΟΣ

 Σχετικά με το έργο των 14 περιφερειακών αεροδρομίων – Μία επωφελής επένδυση και για τα δύο μέρη: 

  • Το έργο των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων αποτελεί μία μεγάλη ιδιωτική επένδυση και θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες παραχωρήσεις στην Ελλάδα. Παρέχει σημαντικές δυνατότητες και οφέλη για τον κλάδο του τουρισμού και το σύνολο της ελληνικής οικονομίας, καθώς και για τους κατοίκους των περιοχών που εξυπηρετούν τα αεροδρόμια και τα εκατομμύρια τουριστών που επισκέπτονται την όμορφη Ελλάδα κάθε χρόνο.
  • Στον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό διεθνή κλάδο του τουρισμού, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια αποτελούν μία πύλη ζωτικής σημασίας σε έναν από τους πιο σημαντικούς κλάδους της χώρας. Τα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας περιλαμβάνουν 3 πύλες στην κύρια χώρα (Θεσσαλονίκη, Άκτιον, Καβάλα) και 11 αεροδρόμια στα νησιά (Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος και Ζάκυνθος). Όλα αυτά τα αεροδρόμια υποδέχτηκαν συνολικά περισσότερους από 23 εκατ. επιβάτες μέσα στο 2015 συνολικά (ετήσια αύξηση 6%). Το 73% αυτών των επιβατών αποτελούν διεθνείς ταξιδιώτες.
  • Στις αρχές του 2013 το ΤΑΙΠΕΔ ξεκίνησε ένα διαφανή, διεθνή διαγωνισμό για δύο παραχωρήσεις, 40-ετούς διάρκειας, για τη λειτουργία, τη συντήρηση και ανάπτυξη 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην Ελλάδα. Η κοινοπραξία Fraport –Κοπελούζου συμμετείχε στη διαγωνιστική διαδικασία που είχε προσελκύσει κορυφαίους διεθνείς ενδιαφερόμενους.
  • Το Νοέμβριο του 2014 το ΤΑΙΠΕΔ επέλεξε την κοινοπραξία Fraport- Κοπελούζου ως προτιμητέο πλειοδότη για τις παραχωρήσεις, 40-ετούς διάρκειας, για τις ομάδες Α και Β, με βάση την υψηλότερη προσφορά των 1,234 δισ. ευρώ και για τις δύο ομάδες.
  • Η Fraport και ο Όμιλος Κοπελούζου δημιούργησαν από κοινού την εταιρεία Fraport Greece η οποία θα είναι ο παραχωρησιούχος για τις δύο παραχωρήσεις.
  • Στις 14 Δεκέμβρη του 2015, η Fraport Greece υπέγραψε συμβάσεις με το ΤΑΙΠΕΔ και το ελληνικό κράτος για τις παραχωρήσεις, 40-ετούς διάρκειας για τις δύο ομάδες. Οι συμβάσεις βασίζονται στις ίδιες ακριβώς προσφορές της κοινοπραξίας Fraport- Κοπελούζου που επέλεξε το ΤΑIΠΕΔ τον Νοέμβριο του 2014.
  • Στο τέλος της συναλλαγής αναμένεται να πραγματοποιηθεί η πλήρης καταβολή του προκαταβολικού ποσού για την παραχώρηση, της τάξης των 1,234 δισ. ευρώ, σε συνδυασμό με την ανάληψη της λειτουργίας των αεροδρομίων.
  • Τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμιο δεν θα πωληθούν. Παραμένουν στην ιδιοκτησία του ελληνικού κράτους.
  • Στη διάρκεια της 40-ετούς περιόδου παραχώρησης, η Fraport Greece θα είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία, τη συντήρηση και την ανάπτυξη των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων. Σύμφωνα με τη σύμβαση, η Fraport Greece θα επενδύσει περίπου 330 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση των αεροδρομίων στα πρώτα χρόνια, μέχρι το 2020. Στα επόμενα χρόνια, είναι δυνατό να πραγματοποιηθούν επιπλέον επενδύσεις για τη συντήρηση και πιθανή αύξηση της χωρητικότητας, με βάση τον όγκο κίνησης. Συνολικά, το ποσό των επενδύσεων θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ. (περιλαμβάνοντας την επένδυση των 330 εκατ. ευρώ για τις υποδομές στην αρχική φάση).
Διονύσιος Βούτος
Δημοσιογράφος
30 χρόνια στην δημοσιογραφία. Δημοσιογράφος ΕΡΤ
Back To Top